{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.105 visninger | Oprettet:

Alessandra N
Alessandra N
Tilmeldt:
15. jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Er det muligt? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har længe gået og tænkt lidt over udskiftning af min bil, men da jeg intet aner om biler, ved jeg slet ikke om min idé er fuldkommen urealistisk. Det håbede jeg lidt i måske kunne hjælpe mig med.

Jeg vil rigtig gerne have en bil der kan/må trække minimum 1300 (gerne mere) og samtidig være billig eller matche hvad jeg bruger nu, i brændstof, forsikring og evt. reparationer.

Det skulle jo nok kunne lade sig gøre, "problemet" er bare at mit budget ligger på hvad jeg kan få for min nuværende bil + 10.000.

Har pt. en VW Polo fra 97' med en 1.6 motor der har kørt ca. 204.000, kører i gennemsnit 15 på literen - den har en mindre skade på kofangeren foran, men den er udelukkende kosmetisk. Skal først synes igen i 2015 og er vedligeholdt med service.
Giver ca. 7500 i forsikring årligt og bruger mellem 1000-2000 på benzin om måneden.

Er det overhovedet muligt, og hvis det er, hvilken bil skal jeg så holde udkig efter? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det muligt?
  • #2   15. jan 2014 Tusind tak for dit svar - vil se om det er til at finde på markedet lige pt. smiley . Har primært kigget efter VW, men de er bare dyre i anskaffelse hvis de skal kunne trække ...

    Ved du hvad Avensisen kører på literen, sådan cirka? Ved godt at det svinger meget alt efter kørestil (og hvor meget man læsser bag på), men bare sådan cirka? smiley .

    Har kørt VW Passat, med stor trailer og godt og vel 1700 kg. på krogen kørte den 15.38 km/l og uden trailer godt og vel 21 km/l - så hvis budgettet var til det stod den allerede i garagen smiley . Men det var så også en af de nyere diesel biler, så ved ikke hvad de kører som benzinbiler smiley

    Har overvejet en Golf IV også da jeg tidligere har kørt en som kunne og måtte trække omkring de 13-1500 kg, men synes alle dem jeg kan finde nu kun må trække 1200.

    Men tak for svar i hvert fald, jeg vil kigge nærmere på både Nissanen og Toyotaen smiley


  • #4   15. jan 2014 Hvis det må være diesel så en 406 hdi med fast træk.
    Køre 16,5 i snit med mange korte ture og bykørsel og så den mere komfi end passat 3b


  • #5   15. jan 2014 måske
    vis man har pengene er alt næsten muligt


  • #6   15. jan 2014 Med fare for at lyde fuldkommen blank, hvilken bil er en 406 HDI så? smiley

    Brændstofstypen er ligemeget, er mest til diesel men af hvad jeg har forstået koster de lidt ekstra og mit budget er ikke det højeste i forvejen.

    Kim - Jo tak, det var slet ikke gået op for mig. Mit spørgsmål gik ud på om det var muligt i forhold til værdien af min polo + 10.000, ikke hvor vidt det var muligt med ubegrænsede midler.


  • #7   15. jan 2014 Køb dig en avensis. Det er en fin bilhog nem at lave samt billig i reservedele

Kommentér på:
Er det muligt?

Annonce