{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Alessandra N
Alessandra N
Tilmeldt:
15. jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Er det muligt? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har længe gået og tænkt lidt over udskiftning af min bil, men da jeg intet aner om biler, ved jeg slet ikke om min idé er fuldkommen urealistisk. Det håbede jeg lidt i måske kunne hjælpe mig med.

Jeg vil rigtig gerne have en bil der kan/må trække minimum 1300 (gerne mere) og samtidig være billig eller matche hvad jeg bruger nu, i brændstof, forsikring og evt. reparationer.

Det skulle jo nok kunne lade sig gøre, "problemet" er bare at mit budget ligger på hvad jeg kan få for min nuværende bil + 10.000.

Har pt. en VW Polo fra 97' med en 1.6 motor der har kørt ca. 204.000, kører i gennemsnit 15 på literen - den har en mindre skade på kofangeren foran, men den er udelukkende kosmetisk. Skal først synes igen i 2015 og er vedligeholdt med service.
Giver ca. 7500 i forsikring årligt og bruger mellem 1000-2000 på benzin om måneden.

Er det overhovedet muligt, og hvis det er, hvilken bil skal jeg så holde udkig efter? smiley


Kommentarer på:  Er det muligt?
  • #1   15. jan 2014 Hej.
    Jeg ville kigge efter noget japansk, det er forholdsvis simpel teknik og kan nemt trække, men samtidig også kører over 13 km/l.
    F.eks. Nissan Primera, 1.6, må trække 1300 kg. 1.8'eren må trække 1500. De kører begge omkring 13-14 km/l, og kan nemt fåes til den pris. De ligger dog en smule over Polo'en i vægtafgift.
    Jeg ville også kigge efter Toyota Avensis, den må trække det samme som Nissan'en, men kan dog være lidt dyrere, de kan dog også være lidt billigere i vedligeholdelse når de har kørt over 280.000 km.
    VW Passat kunne også være et godt bud, dog kører de ikke så langt på literen, og efter mine erfaringer noget (meget) dyrere i vedligeholdelse samt brændstofforbruget er meget højere.


  • #2   15. jan 2014 Tusind tak for dit svar - vil se om det er til at finde på markedet lige pt. smiley . Har primært kigget efter VW, men de er bare dyre i anskaffelse hvis de skal kunne trække ...

    Ved du hvad Avensisen kører på literen, sådan cirka? Ved godt at det svinger meget alt efter kørestil (og hvor meget man læsser bag på), men bare sådan cirka? smiley .

    Har kørt VW Passat, med stor trailer og godt og vel 1700 kg. på krogen kørte den 15.38 km/l og uden trailer godt og vel 21 km/l - så hvis budgettet var til det stod den allerede i garagen smiley . Men det var så også en af de nyere diesel biler, så ved ikke hvad de kører som benzinbiler smiley

    Har overvejet en Golf IV også da jeg tidligere har kørt en som kunne og måtte trække omkring de 13-1500 kg, men synes alle dem jeg kan finde nu kun må trække 1200.

    Men tak for svar i hvert fald, jeg vil kigge nærmere på både Nissanen og Toyotaen smiley


  • #3   15. jan 2014 Har faktisk aldrig selv kørt Avensis, men har forhørt mig ved et familiemedlem derh ar kørt 8 år i en, fra 1998. Den kørte primært morfar kørsel, hvor den kørte 14-15 km/l, og meget af sommerhalvåret trak den forholdsvis stor camping vogn, hvor den kørte cirka 12 km/l smiley
    Har selv haft passat 3b (modellen fra 97-00 cirka) den havde 1.8 motor, hvis jeg kørte MEGET pænt fik jeg den op på 12,4 km/l. Ved normalt kørsel (halv by-halv landevej) kørte den altid 10 km/l, og tror bestemt ikke det bliver bedre ved at trække en så tung trailer, men har dog aldrig gjort det.
    Golf IV har samme motor, så det er jo det samme. Ved dog ikke hvor meget de må trække.
    Man får jo altså ikke helt samme finish og design i japanske biler som europæiske fra samme tid, men jeg syntes man får mere for pengene ved at handle japansk smiley
    Ekstra info er at en Nissan Primera ikke har tandrem, men kæde. Så skal man ikke tænke på det smiley


  • #4   15. jan 2014 Hvis det må være diesel så en 406 hdi med fast træk.
    Køre 16,5 i snit med mange korte ture og bykørsel og så den mere komfi end passat 3b


  • #5   15. jan 2014 måske
    vis man har pengene er alt næsten muligt


  • #6   15. jan 2014 Med fare for at lyde fuldkommen blank, hvilken bil er en 406 HDI så? smiley

    Brændstofstypen er ligemeget, er mest til diesel men af hvad jeg har forstået koster de lidt ekstra og mit budget er ikke det højeste i forvejen.

    Kim - Jo tak, det var slet ikke gået op for mig. Mit spørgsmål gik ud på om det var muligt i forhold til værdien af min polo + 10.000, ikke hvor vidt det var muligt med ubegrænsede midler.


  • #7   15. jan 2014 Køb dig en avensis. Det er en fin bilhog nem at lave samt billig i reservedele

  • #8   16. jan 2014 En 406 HDi, er en Peugeot 406 diesel. Bestemt heller ikke en dum bil, HDi motoren kører helt fantastisk! - dog er der den ulempe at en 406'er kun må trække 1200 kg.
    De er også kendt for en forholdsvis dyrere vedligeholdelse end f.eks. Avensis eller Primera.


Kommentér på:
Er det muligt?

x