{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.145 visninger | Oprettet:

Spline topnøglesæt virker til det hele? {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu søgt i div. butikker i herning omegn efter nogle Torx toppe til. Har fundet værktøjet, men i min søgen faldt jeg over et topnøglesæt af spline typen. Der står under informationen om sættet at spline toppe passer til stort set alle skruer og bolte (se event. link)

http://www.dvsalg.dk/soegeresultater/topnoeglesaet-%C2%BC%E2%80%9D-spline.aspx

Hvordan er jeres erfaring med dette. Jeg vil jo nødig bruge en forkert top og på den måde smadre en bolt så den ikke er til at få fri. Dog lyder det da smart, hvis det fungerer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spline topnøglesæt virker til det hele?
  • #1   15. jan 2014 Det ser fint ud, men min erfaring med sådan nogle multitoppe, er at på 6 kantede møtrikker og skruer kan de nemt gøre hjørnerne runde.

• #2   15. jan 2014 De er ligesom det meste andet multi-værktøj. Lidt dårlige til det hele. Men det betyder ikke at det ikke kan være en god idé at have et sæt liggende, til det ene mærkelige tilfælde hvor det lige er det man skal bruge, eller man ikke lige har den rigtige top.

• #3   15. jan 2014 tror bare jeg springer over, og køber de toppe jeg faktisk skal bruge smiley .. tror det giver det bedste resultat smiley

• #4   15. jan 2014 jeg bruger selv spline topnøglesæt og det virker hele tiden for mig.

• #5   15. jan 2014 Der jo ikke noget magisk eller hokus pokus over 12 kantede toppe, dem han man få ved de fleste store mærker.
    Det lidt smag og behag om man vil bruge dem, hvis boltene er noget lort (læs: rustne eller smadret), er en 6 kant bestemt og foretrække.

Men som med så mange andre ting, skal man ALDRIG gå ned på udstyr smiley

• #6   15. jan 2014 Har også et sæt jeg bruger en gang i mellem, da det er det eneste 3/8" sæt... De kæntre nemt på lave bolthoveder, og kammer nemt over hvis bolten er blød eller der skal ligges godt kraft i, men udover det er de fine til alm skrugning smiley

• #7   15. jan 2014 Jeg bruger dem af og til på arbejdet.. Mest til ødelagt bolte faktisk. Hvis bolten er så rusten at en 6-kantet top drejer over, så bruger jeg tit en spline top i et nummer mindre. Den kan knaldes ned over bolten men en hammer og så kan jeg stort set altid få bolten ud.

Hvis bolten ikke fejler noget, så foretrækker jeg altid at bruge den rigtige top til formålet. Om så det er en 6-kant, torx, xzn, whatever..

Kommentér på:
Spline topnøglesæt virker til det hele?

Annonce