4.861 visninger
|
Oprettet:
Autoteknolog uddannelsen, seriøs eller ej? {{forumTopicSubject}}
Hej til jer der har erfaring med uddannelsen, kan i fortælle lidt om den? Overvejer at tage den i Århus
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 676 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.931
jan 2007
Følger: 69 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 38 Svar: 878
Det er en meget seriøs uddannelse, men alt er jo hvad man selv gør det til.
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.426
så skulle jeg gerne starte efter sommer ferien i år,
har været i Odense på skolen og se, hvad uddannelsen går ud på
og hvordan det forgår,
der har meget fedt udstyr, samt nogen af de ting de lave.
det er helt sikkert den vej jeg går, så er det bare om autobranchen snart ind ser hvad uddannelsen kan bruges til
har pga mis vejledning, fået og vide jeg skulle være mekaniker eller have en gymasiel udannelse eller lingen for og kunne læse til auto teknolog.
men det var så ikke rigtigt, jeg mangler kun mat c,, så kan jeg starte på autoteknolog uddannelsen .
så jeg har haft starte som mekaniker, og være ud og søge læreplads mindst 50 steder,
og forklaret dem hvad jeg ville,
9 ud af 10, viste ikke noget om hvad en autoteknolog var eller kunne bruges til.
så man må da håbe de snart følger med i autobranchen .
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
apr 2011
Følger: 30 Følgere: 30 Emner: 55 Svar: 78
Sidst men ikke mindst er biler min hobby så personligt vil jeg gerne blive mere kompetent i faget. Jeg ved der er mange emner om det allerede, men det er en ny uddannelse så jeg håbede på at der nu vil være flere fisk i havet nu her i 2014
jan 2007
Uddannelsen i Birmingham er en bachelor i motorsport, en bachelor tager normalt 3 år, men det er korrekt at man ved at gennemføre autoteknolog uddannelsen med et bestemt gennemsnit, kan opnå et års merit.
Et års merit på en 3 årige uddannelse, giver to år, så du skal lægge et år til dine beregninger.
Udover dette er du ikke decideret en ingeniør når du færdigører en bachelor. I England kan du ved at få erhverv erfaring søge og blive godkendt som det der hedder incorporated engineer, som er en ingeniør med praktisk erfaring.
Hvis du vil opnå en civilingeniør status, som i England går under titel som chartered engineer, skal du have en master uddannelse på 1-2 år efter din bachelor.
Jeg vil klart anbefale autoteknolog uddannelsen i Aarhus, og hvis du har spørgsmål, kan du bare smide en privat besked, så skal jeg nok prøve at besvare dine spørgsmål
aug 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 30 Svar: 197
jul 2006
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 32
jan 2007
Autoteknolog er ikke en uddannelse som giver en adgang til et specifikt job, men diagnose teknikker, arbejde indenfor motorsport, eller Evt værkfører er jobs som helst sikkert vil være nemmere at udfylde med en autoteknolog uddannelse i bagagen.
For mit eget vedkommende har jeg draget meget nytte af vores undervisning i de motorsports relaterende emner. Har lige selv været i Dubai, hvor jeg har arbejdet som race engineer / race engineer under 24 timers løbet dernede.
Min egen plan er at læse bachelor i motorsports teknologi på Birmingham university, da jeg har fundet ud af at motorsport er mit kald.
jul 2006
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 32
jan 2007
jan 2011
Følger: 32 Følgere: 30 Emner: 1 Svar: 3
Jeg ved at den i Aarhus er opbygget således at man i 2-3 dage er i skole, og resten af ugen kan man så have sit normale arbejde ved siden af, så man ikke ryger ned på SU.
Det er ihvertfald hvad jeg er blevet fortalt da jeg var deroppe
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 6 Svar: 30
Autoteknolog uddannelsen, seriøs eller ej?