{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Autoteknolog uddannelsen, seriøs eller ej?
  • #1   17. jan 2014 Der ligger vidst et par tråde om det her inde..........

• #2   17. jan 2014 Hvad er dine planer med uddannelsen? Går selv i Aarhus, er færdig om et halvt år.
    Det er en meget seriøs uddannelse, men alt er jo hvad man selv gør det til.

• #3   17. jan 2014 jeg mangle lige og få min eksamen i matematik c-
    så skulle jeg gerne starte efter sommer ferien i år,

har været i Odense på skolen og se, hvad uddannelsen går ud på
    og hvordan det forgår,

der har meget fedt udstyr, samt nogen af de ting de lave.

det er helt sikkert den vej jeg går, så er det bare om autobranchen snart ind ser hvad uddannelsen kan bruges til

har pga mis vejledning, fået og vide jeg skulle være mekaniker eller have en gymasiel udannelse eller lingen for og kunne læse til auto teknolog.

men det var så ikke rigtigt, jeg mangler kun mat c,, så kan jeg starte på autoteknolog uddannelsen .

så jeg har haft starte som mekaniker, og være ud og søge læreplads mindst 50 steder,
    og forklaret dem hvad jeg ville,
    9 ud af 10, viste ikke noget om hvad en autoteknolog var eller kunne bruges til.

så man må da håbe de snart følger med i autobranchen .

• #4   17. jan 2014 jeg har selv tænkt på den men jeg vil ikke gå fra en fuld mekanikerløn og ned på su med hus, børn, bil osv. så har ikke undersøgt mere i det hvad der er af muligjeder

• #5   17. jan 2014 Vil gerne på Birmingham University og tage det sidste år til Racing engineer. Har en hhx baggrund. Ville alternativt også gerne se om jeg kunne få et job som mekaniker, tekniker e.l. på et værksted.

Sidst men ikke mindst er biler min hobby så personligt vil jeg gerne blive mere kompetent i faget. Jeg ved der er mange emner om det allerede, men det er en ny uddannelse så jeg håbede på at der nu vil være flere fisk i havet nu her i 2014

• #6   17. jan 2014 Lasse, jeg må desværre skuffe dig lidt.
    Uddannelsen i Birmingham er en bachelor i motorsport, en bachelor tager normalt 3 år, men det er korrekt at man ved at gennemføre autoteknolog uddannelsen med et bestemt gennemsnit, kan opnå et års merit.

Et års merit på en 3 årige uddannelse, giver to år, så du skal lægge et år til dine beregninger.

Udover dette er du ikke decideret en ingeniør når du færdigører en bachelor. I England kan du ved at få erhverv erfaring søge og blive godkendt som det der hedder incorporated engineer, som er en ingeniør med praktisk erfaring.

Hvis du vil opnå en civilingeniør status, som i England går under titel som chartered engineer, skal du have en master uddannelse på 1-2 år efter din bachelor.

Jeg vil klart anbefale autoteknolog uddannelsen i Aarhus, og hvis du har spørgsmål, kan du bare smide en privat besked, så skal jeg nok prøve at besvare dine spørgsmål smiley

• #7   17. jan 2014 Kan nogen forklare mig hvad en auto teknolog laver? Ud fra hvad i skriver er det rimelig interessant. smiley

• #8   17. jan 2014 Er der nogen historier om folk, der har fået job efter endt uddannelse som autoteknolog?

• #9   17. jan 2014 I Aarhus, arbejder vi med motorsport, motorstyring (indkøring af biler), fejlfinding på meget højt plan, altså ikke tester på og udlæs fejl. Derudover kommer vi ind på lederteknikker Lean osv.

Autoteknolog er ikke en uddannelse som giver en adgang til et specifikt job, men diagnose teknikker, arbejde indenfor motorsport, eller Evt værkfører er jobs som helst sikkert vil være nemmere at udfylde med en autoteknolog uddannelse i bagagen.

For mit eget vedkommende har jeg draget meget nytte af vores undervisning i de motorsports relaterende emner. Har lige selv været i Dubai, hvor jeg har arbejdet som race engineer / race engineer under 24 timers løbet dernede.

Min egen plan er at læse bachelor i motorsports teknologi på Birmingham university, da jeg har fundet ud af at motorsport er mit kald.

• #10   17. jan 2014 Altså lidt af en skarp mekaniker? "Tester-på mekanikeren" er heldigvis ikke den eneste der findes.. Benzo har du selv mekaniker baggrund?

• #11   18. jan 2014 Stefan,Jeg har selv baggrund som pladesmed. Jeg ved godt at en mekaniker laver andet end at sætte en tester på, men vi har adskillige mekanikere i min klasse, og de har allesammen fået meget ud af undervisningen i fejlfinding.

• #12   19. jan 2014 Christian M:
    Jeg ved at den i Aarhus er opbygget således at man i 2-3 dage er i skole, og resten af ugen kan man så have sit normale arbejde ved siden af, så man ikke ryger ned på SU.
    Det er ihvertfald hvad jeg er blevet fortalt da jeg var deroppe smiley

• #13   19. jan 2014 okay jeg må lige have hørt min gamle lærling ad motorstyrings delen af det lyder til og være spændede i hvertfald

• #14   24. maj 2014 synes autoteknolog lyder interessant - er selv lige droppet fra maskiningeniør efter jeg gik ned med stress over matematikken selvom jeg klarede matematik fint på både C.B og A niveau - nu har jeg også en lille søn og der var bare ikke tid nok til det hele - nu ville jeg så springe på produktionsteknolog istedet for, men så ser jeg pludselig denne forholdsvis nye uddannelse og den lyder da rigtig fed smiley Er tidligere udlært Rustfast Klejnsmed og senere igen flymekaniker i Flyvevåbnet og SAS samt Gulfstream og Monarch i UK. Min store passion har altid været biler og tror jeg skal gøre hvad der gør mig glad at arbejde med og helst sin hobby smiley Jeg skal nok til Næstved da jeg bor i Roskilde, håber på at komme i job igen og komme videre med mit liv - startede en 5 års plan først med HF og så maskiningeniør, men nu bliver det Autoteknolog og så er 5 års planen stadig opnåelig og er godt træt af at være på SU og uden bil i 3 år indtil nu smiley men tror på det smiley

Kommentér på:
Autoteknolog uddannelsen, seriøs eller ej?

Annonce