{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.449 visninger | Oprettet:

Mondeo MkIII 2,5V6 er det lort eller? {{forumTopicSubject}}

Har aldrig været den store Ford fan men synes at man får meget for pengene, har kigget på en 2001 model Mondeo MkIII med en 2,5 170kh v6 motor i, kørt 280000, til 15000 det er jo billigt for sådan en bil, men er deres motorer noget lort? det er jo en Ford, men det synes ofte at de har kørt mange km, er det noget man skal holde sig helt fra?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mondeo MkIII 2,5V6 er det lort eller?
  • #1   23. jan 2014 motoren var i sin tid kåret som den bedste v6 der var lavet.. så den er der vist ikke ngoet at komme efter, selvfølgelig kan den være blevet smadret af grim kørsel.

• #2   23. jan 2014 nu har jeg ikke lige set markedet. men i forhold til hele modellen ville jeg anbefale en af de sidste årgange fra mk3eren. så slipper du får diverse børnesygdomme den nu engang måtte have haft.

men motoren er thumbs up smiley

• #3   23. jan 2014 Jo jo men hvis vi antager at bilen er i pæn stand, skal self ikke købe noget af en 18årig

• #4   23. jan 2014 så er der ikke noget at komme efter.
    dog må du påregne at den nok ikke er så billig i drift som en 1.død

vi havde en engang. kan ikke komme med noget som helst dårligt at sige, udover hvis du trykker speederen i bund så kan den drikke som en af de lokale nede på bodegaen..

• #5   23. jan 2014 kører ikke så langt så det spiller ingen rolle. synes bare modellen er meget pæn, og så med et sæt faceliftede baglygter.

• #6   23. jan 2014 hvis ikke jeg havde 120km daglig kørsel i forhold til job var det helt sikkert også en bil jeg kiggede efter.

• #7   23. jan 2014 Den jeg har i min profil havde jeg i 6 år og har kørt over 200.000 I den. Den havde kørt 430.000 km da jeg solgte den. Den har kostet mig sammenlagt 15.000 i reparationer så den har været meget driftsikker. Der kommer så olie, filtre, tændrør osv oveni, det koster også lidt. Men det mekaniske er bestemt til at overkomme. Det er værre med rust. Jeg solgte min fordi jeg blev træt af at lave rust på den.
    Det koster en hel del benzin hvis man giver den noget at lave. Ved pæn kørsel kan den klare omkring 12 km/l men som regel er det under 10.
    Jeg kunne sagtens finde på at købe en Mondeo V6 igen. De kører godt og stabilt.

• zenza7
    zenza7 Tilmeldt:
    nov 2011

Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 213
    #8   23. jan 2014 du behøver ikke holde dig fra de første Mondeo 3 som denno siger... de har ikke rigtig børnesygdomme ud over rust i dørbunde og det er jo til at se... har både haft en 2001 og en 2004 der havede kørt knap 300 begge.... eneste typiske fejl eller hvad skal man sige med de kilometer reprationer så,er baghjulslejer kalibere bag, håndbremsekabler, ellers er der ikke det vilde unormale... v6 erne har 3 katalysatore hvor de 2 foreste kan falde sammen... men den kan fint køre kun med 1 / den bagerste, kan også synes med det

generelt ruster de ikke ret meget.... lidt bobler i dørbunde bagklap, samling mellem bagskærm og kofanger, men hvad gør ikke det nu om dage. bund vanger osv har jeg aldrig hørt om rust problemer med

• #9   23. jan 2014 Toppakninger på v6 er et meget kendt problem. Har selv lige skiftet det på min. Og kan man ikke selv så er det 25k op af lommen.

• zenza7
    zenza7 Tilmeldt:
    nov 2011

Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 213
    #10   23. jan 2014 min kammerat som er ved for siger de ikke har skiftet en toppakning på sådan en i over 5 år... så kendt problem tror jeg næppe

• #11   23. jan 2014 Toppakning er slet ikke noget kendt problem overhovedet. Og hvis man har givet 25 k for det så er man godt nok blevet snydt. Materialer for maks 1000 og højst en dags arbejde. Selv på et dyrt værksted er det under 10k. Og jeg taler af erfaring. Vi brugte en dag på at skifte til skarpere knaster på min og de t var et større arbejde end bare pakningsskift.

De kan have lidt problemer med LMM, men det kan som regel klares med lidt bremserens.

• #13   23. jan 2014 Jeg har selv en 2001 model. Den har gået 380.000 nu uden nogen problemer. Er super glad for den, lækker bil der kører godt og med driftsomkostningerne i bund, synes jeg selv. Kører ca 10 km/l uanset min kørsel smiley
    Og som Doktor T siger, så husk knappen foran gearstangen hvis du vil krudte dine dæk af, til dette kan jeg anbefale Continental vinterdæk, de fortsætter så længe koblingen bliver varm.

• #14   23. jan 2014 OK.
    Tilbuddet ham jeg købte bilen af var lavet ved Ford, de er sikkert dyrere.
    de havde estimeret jobbet til + 20 timer.
    Et slibesæt koster 3200kr med rabat fra FTZ, hvor findes det til 1000kr?

Planslibning af topstykker - er det gratis??

Vi tog motoren ud af bilen, vil næsten sige at det er umuligt at tage topstykkerne, kædekassen osv af når blokken er i bilen.
    Vi brugte 2 lange aftener, det gik fint og vi lod A/C pumpen hænge så den ikke også skulle efterfyldes.

Så kommer der nyt olie og filter - er det også gratis?

Måske ikke verdens største problem med toppakningerne på den bil, men søg på nettet og youtube og der dukker mange eksempler op på at netop den forreste toppakning har det med at gå først.

Men ellers er det da en fin bil sådan en Ford, fuld galvaniseret og kører rigtig godt.
    Jeg kører ca 9-10 km/l ved blandet kørsel.

• #15   24. jan 2014 Jeg købte slibesættet på eBay USA og gav ca 1000 kr. Jeg havde ingen problemer med at gøre det med motoren i bilen. Kan da godt ske der er bedre plads i en mk2 i forhold til en mk3 men det er ellers samme motor. Du nævnte heller ikke noget om planslibning, olie og filter i dit første indlæg. Men stadig er det for dyrt med 25K. En ny motor koster ca 5000 ( www.fordautoophug.DK)

• #16   24. jan 2014 Ja havde jeg kendt den hjemmeside med så billige motorer havde jeg da banket sådan en i. Billigste jeg fandt på ad2000.dk var 8k, og så skal man alligevel nok skifte pakningerne da de også havde gået 250tkm.

Da knast hjul sidder støbt på knasterne skulle hele toppen inkl vippearme afmonteres, monster meget arbejde bare for de 2 pakninger.

• #17   27. jan 2014 Nogle af dem har haft problemer med lejerne i krumtappen. Det er ret vigtigt, at motoren er driftvarm, inden den får kniven....

Kommentér på:
Mondeo MkIII 2,5V6 er det lort eller?

Annonce