{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

FRAKENDELSE AF KØREKORT ????! {{forumTopicSubject}}

Hej,, jeg fik et klip i kortet FØR jeg fik kørekort,
nu har jeg fået et mere, betyder det at jeg for frakendt mit kort eller ? jeg har ikke haft kortet i 3 år, Politimanden vidste det heller ikke,, somebody???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FRAKENDELSE AF KØREKORT ????!
  • #1   28. jan 2014 Jep. ny køreprøve og teoriprøve

  • #2   28. jan 2014 ja, ja det betyder en at du skal til begge prøver igen smiley

  • #3   28. jan 2014 man kan da ikke få et klip i noget man ikke har?


  • #4   28. jan 2014 Jo, f.eks ved at køre fuld på cykel eller knallert....

  • #5   28. jan 2014 GDM: Du er da stiv nu. Man får ikke klip for at kører Sprit...

  • #7   28. jan 2014 Hauberg jo kan du. Klippet tæller så når du får et kørekort

  • #8   28. jan 2014 GDM man kan heller ik miste kørekortet på en cykel (o=

  • #9   28. jan 2014 Man må godt køre på cykel, når man er påvirket, så længe man ikke er til fare for andre i trafikken

  • #10   28. jan 2014 Det er en udbredt misforståelse at man ved gentagne gange kan miste sit kørekort ved hjælp af § 60

    Det er klart at man ved gentagne gange indikerer at man ikke opfylder betingelserne for at erhverve et kørekort, og det kan indbringes for retten.

    Personen vil dog IKKE blive sigtet for spirituskørsel med henblik på fratagelse af kørekort, og evt. fratagelse af kørekortet vil ikke blive gjort med baggrund i noget lovbrud som omhandler spirituskørsel, men udelukkende en vurdering af hvorvidt personen opretholder betingelserne for at få kørekort.

    § 60. Politiet kan inddrage førerretten, hvis den pågældende ikke længere opfylder betingelserne for at få kørekort.

    Såfremt en person nægter at medvirke til de undersøgelser eller prøver, der er nødvendige til afgørelse heraf, kan politiet straks inddrage førerretten.

    Spørgsmålet, om den pågældende er afhængig af brug af euforiserende eller andre bevidsthedspåvirkende stoffer eller ikke er ædruelig, kan forlanges indbragt for domstolene.

    Indbringelsen sker efter reglerne i straffelovens § 78, stk. 3.


  • #11   28. jan 2014 Handlinger der giver klip i kortet..

    -Ulovlig passage af jernbaneoverkørsel-rød lys.
    -For kort afstand til forankørende.
    -Venstre om helleanlæg
    -Svingning,vognbaneskift,vending,bakning og igangsætning til ulempe/unødig ulempe.
    -Ulovlig overhaling, overskridelse af spærrelinje.
    -Øger hastigheden, når man er ved at blive overhalet.
    -Slalom kørsel.
    -Ulovlig overhaling ved fodgængerfelt.
    -Vigepligt
    -Kap og væddekørsel
    -Hastighedsoverskridelse med mere end 30%.
    -Kørsel i nødspor.
    -Passager under 15 år ej i sikkerhedssele-passager på motorcykel mellem 8 og 15år ej fastspændt.
    -Medbringe barn under 135 cm på 2 hjulet motorcykel.
    -Medbringe barn under 5 år der ikke er fastspændt på 3-hjulet knallert eller motorcykel.
    -Kørsel mod færdselsretning.

    (o=


  • #12   28. jan 2014 HOLD KÆFT DET HAR DU GODT AF!!! Så kan du satme lære det...... smiley

Kommentér på:
FRAKENDELSE AF KØREKORT ????!

Annonce