{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dæk beregning.hjælp
  • #1   30. jan 2014 det er lige meget bare det ser fedt ud.. smiley

  • #2   30. jan 2014 2% for biler med ABS bremser og 5% for biler uden ABS bremser

  • #3   30. jan 2014 Det er en opel zafira fra 07 smiley så det burde være ok? smiley

  • #4   30. jan 2014 ja ingen problemer der c",)

  • M
    M Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 2 Svar: 26
    #5   30. jan 2014 Hej har nogle der kan svare på mit spørgsmål mål os her så jeg ikk behøver oprette en emne os har 4 fælge hvor der normalt sidder 195/50-15 nu sidder der 185/45 Hvor meget er det i procent min bil er uden ABS os med hensyn til syn kan man køre med dem til syn uden noget problem ? - tak på forhånd smiley

  • #6   30. jan 2014 Joe
    185/45 er 5,2% mindre rullediameter end 195/50. Og grænsen for afvigelse er 5%. Så de er lige små nok


  • #7   30. jan 2014 joe j
    nu plejer synshallen ik og tjekke op på den slags,
    men hvis du har sat mindre hjul på så har du nok os sænket den og der skal min være 50cm fra vejen og op til lygtens underkant for at den er lovlig og syntes syns manden at den ser meget lav ud så måler han efter,
    og hvis du har tågelygter foran så er der vist nok os noget med at der min skal være 25cm op til tågelygtens underkant


  • #8   30. jan 2014 og hvis det er den der 6n med gotti fælge så har du os øget sporviden med mere end de 20mm der er lovligt for din bil køre med fælge der hedder et38 eller et43 alt efter hvad udgave det er og der gælder de 20mm fra den smalleste sporvide så dine fælge må ik hede under et33 og dine gotti fælge hedder et25,
    og nu ved jeg ik hvad str dæk den er født på for det kommer os an på hvad motor str den er men 195/50/15 er større rullediremeter end dine org hjul,
    hvis du skal have 15" dæk på der skal have samme str som dine org hjul så er det 195/45/15 der er tættest på org rullediremeteren så de 185/45/15 er kun omkring 2% mindre end dine org hjul


  • #9   30. jan 2014 Prøv denne dæk-beregner: http://r2.eurowheels.dk/Pages/TyreCalcPage.aspx

    Men hvis jeg var dig, så ville jeg sætte samme dæk på alle 4 hjul.
    Lyder jeg lidt gammeldags? ;-D


  • #10   30. jan 2014 1.2 Dækomkredsen må afvige, idet følgende skal overholdes:
    - Afvigelse maks. ± 5% (nominel værdi jf. fx STRO-databog).
    - Hvis ændringen i omkreds ikke er lige stor på for- og bagdæk, må forskellen
    i ændringen maksimalt være 2% (fx 1% større fordæk og 3%
    større bagdæk), for køretøjer uden ABS dog 5% (fx 3% mindre fordæk
    og 2% større bagdæk).
    - For tunge køretøjer (lastbiler, busser, store påhængskøretøjer) kan
    typegodkendelsen indeholde særlige bemærkninger om specielle krav
    til dækstørrelse, og disse krav skal opfyldes. Der kan også være angivet
    tilladelse til større afvigelser end nævnt ovenfor. Hvis der ud for »Maks.
    afvigelse til fordæk« er anført en tankestreg »-«, betyder det, at alle
    August 2013
    Vejledning om syn af køretøjer AFSNIT 8
    Bærende elementer 8.02
    Hjul Side 13
    kombinationer af dækrulleomkreds anført under »Min./maks. rulleomkreds
    fordæk og bagdæk« kan godkendes.
    1.3 Fælgdiameteren må afvige, idet dog den udvendige dækomkreds skal
    opfylde pkt. 1.2.


Kommentér på:
dæk beregning.hjælp

Annonce