Køb af nybrugt bil hos forhandler med skæve fælge. {{forumTopicSubject}}
hej.
har købt en Seat Leon hos en forhandler. Finder ud af efter første gang jeg kører på motorvej at rattet ryster en del når jeg kører over 110. da det er sommerfælge tror jeg bare det er pga. de er for kolde/hårde. Jeg skiftet til vinterfælge her forleden og fandt så ud af at de sommerfælge som sad på bilen da jeg købte bilen er skæve. faktisk 3 ud af 4 af dem er skæve. den ene har fået et tryk på indersiden af fælgen og jeg er næsten 100 procent sikker på det ikke er sket mens jeg har haft den. problemer er så at jeg ringer til forhandleren og fortæller det. Han kalder mig straks en løgner og siger at det er mig selv som er skyld i det. Bilen er købt 3 mdr siden og jeg har 6 mdr. garanti på den. Spørgsmålet er så skal forhandleren lave det på hans regning eller er det mit problem? han siger at der ikke var noget problem da han solgte den og at jeg har ødelagt fælgene, men helt ærligt hvad er chancen for jeg har smadret 3 fælge på lige under 3 mdr og så meget har jeg heller ikke kørt i den. det skal lige siges at jeg ikke har ramt en masse kantsten osv.
håber der nogen som kan hjælpe.
Hilsen Patrick.
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 125 Svar: 569
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.557
Tror du får meget svært ved at brokke dig over det, 3 måneder efter (ved godt der er 6 måneders garanti) Men den fejl med fælge, kan du jo ikke bevise var der da du købte bilen (I det du ventede 3 måneder med at nævne det).
Man kan NEMT slå 3 fælge skæve, du skal blot ramme en vejarbejds "revne" eller lign med tilpas fart og så risikere man at slå den skæve. Har et sæt fælge liggende hvor 2 er slået skæve bare ved at ramme et "pot hole" med 50 km/t
nov 2003
Følger: 185 Følgere: 185 Biler: 13 Emner: 140 Svar: 1.901
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 1.357
Hvis sælger ikke acceptere dette kan du gå til forbrugerombudsmanden med dette.og evt anlægge civilt søgsmål. Hvilket ikke er dyrt da du kan selv køre dette via den fri proces. Håber det hjalp dig.
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 111 Svar: 2.320
De 6 mdr med formodningsregel har du ikke krav på, da du netop ikke har henvendt dig til forhandleren "inden for rimelig tid" efter at du burde have opdaget fejlen, så du kan roligt gå ud og finde dig 4 nye fælge for egen regning
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 58 Biler: 6 Emner: 2.090 Svar: 19.785
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 32
Da jeg prøvede bilen kom jeg ik op på over 110. Måske min egen fejl men vejene omkring forhandleren var ik til det. Von Hall jeg har nemlig også læst det afsnit og ser det på samme måde. Tror ik på det mig som har slået de fælge skæve. Og når jeg får sådan en behandling går jeg efter at de står med regningen på at få det lavet.
aug 2007
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.557
Hvis du er ved tandlægen og en ny plumb bliver tilpasset forkert, venter du så også 3 måneder med at brokke dig over den? -.-
aug 2007
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 1.357
Køb af nybrugt bil hos forhandler med skæve fælge.