{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.095 visninger | Oprettet:

thomas b
thomas b
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 33

Volvo 940 - Godt eller skidt? {{forumTopicSubject}}

Hej BG, jeg sidder og kigger på en Volvo 940 lige nu, jeg sidder og kigger lidt på generelle fejl og andet man skal holde øje med, men jeg tænkte om der måske var nogle volvo nørder smiley herinde som måske har nogle gemte tips og tricks så man ikke bliver røvrendt

Hilsen Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Volvo 940 - Godt eller skidt?
  • #1   31. jan 2014 en super stabil og god bil se efter rust og om der er mislyde fra motor og gear da dette kan blive dyrt... hva motor kigger du på

• #2   31. jan 2014 Det er jo den sidste model som er "en rigtig" volvo.

Den skal have original rød motorblok. Så går du ikke helt galt i byen.
    Ellers som The man siger. Lyt efter mislyde fra motor og gear. Rust er jo std. når bilen køre i Danmark. Men dejlig komfortabel bil som starter hver dag.

• #3   31. jan 2014 Det er en meget driftssikker bil, og jeg synes at lavtryksturbo varianten er det bedste køb. Det er dog en ret gammeldags bil efterhånden. Den er jo langt hen ad vejen baseret på 740'eren, som jo kom i 1983, så vidt jeg husker.

Jeg har haft en del Volvo'er (7 stk.) og jeg synes at de begynder at koste penge i reparationer når de runder de 300.000 km. Men en 940 er en del billigere i reservedele og service end eks. 850 eller nyere. Da jeg skiftede fra 740 til 850 fordoblede jeg prisen på servicebesøg.

• thomas b
    thomas b Tilmeldt:
    jun 2007

#4   31. jan 2014 altså jeg ved at det er en classic med en 2.3, så ved ikke helt hvad for en motor..

• #5   31. jan 2014 som K H skriver hva det den sidste rigtige Volvo... bare husk vis det er en turbo så ryger tuboerne ca med 200.000 km mellemrum og en original koster ca 10.000 kr

• #6   31. jan 2014 find den med 165heste hold dig fra lavtryksturboen. så kan du ligeså godt købe en b230E med 139hk. skal du ha turbo modellen vælge da b230ft. men ja så blev volvo forhjulstrukken hvilket de aldrig burde have været.

240eren er også en fin vogn men på fyn kan du få en 740i med plader 165hk 6000kr køb da den

• #7   31. jan 2014 Mine forældre havde en 2.3 Classic, og det var en lavtryksturbo. Mener den har 135HK, men den trækker virkelig som om den havde mere. Super motor.

• thomas b
    thomas b Tilmeldt:
    jun 2007

#8   31. jan 2014 BIMMER: Link på den 740i?

• #9   31. jan 2014 Der er virkelig ikke noget at være bange for.! Et meget meget sikkert købt. Du går ikke galt i byen. Hvis du er ligeglad med turbo maskiner, så mener jeg IKKE du skal bekymre dig om noget i motoren. Det eneste du skal se efter er rust, og ikke noget andet.
    Og kan nu ikke helt forstå hvorfor de andre siger noget om mislyde fra motor og gear. De fejler ALDRIG noget. De eneste mislyde du skal høre efter er fra bagtøjet.! Men far har selv en 940 SE fra 1992, fejler aldrig noget. Den har ikke kostet ham andet end benzin.

Køb den smiley

• #10   31. jan 2014 Det er en super bil! en rigtig volvo med baghjulstræk og som aldrig fejler andet end tom tank.. smiley var virkelig glad for min 940! det er stadig en ægte gammel volvo og alligevel ny nok til at ha lidt ekstra komfort og udstyr.. eneste "sygdom" jeg synes at ha hørt om er at triptælleren godt kan slide et lille tandhjul og derved stå helt eller delvist af.. (ligesom på 850)
    min var den 190hk turbo (B230FT+) og den har aldrig givet mig nogen problemer! men som også er nævnt så er B230E også bare en stærk motor!

• #13   31. jan 2014 Bil #2 har bestemt IKKE turbo.

• #14   31. jan 2014 bil nr to er bestem med turbo du kan se trykrørene fra turbo smiley

• #15   31. jan 2014 og nu bliver jeg sikkert nedskudt smiley men det med turboerne går med 200.000 km mellemrum er satme noget vrøvl alle de turbomodeller jeg har været i besiddelse af har gået langt over 200000 på samme turbo uden noget form for tegn på den skal ha skiftet den

• #16   31. jan 2014 Nåja, det er FK-motoren, d0h! smiley

• #17   31. jan 2014 Overholder man sine service kører de jo nærmest evigt....

• #18   31. jan 2014 men hold øje med rust i bagagerummet,dørbunde,skærme og især under batteri og luftfilterkassen i motorrummet og ellers så bare tjek efter rust i bunden dog plejer de at være rimelig fine i bunden hvis de har fået lidt snask i ny og næ smiley

• thomas b
    thomas b Tilmeldt:
    jun 2007

#19   31. jan 2014 Tak det er ser efterhånden ud til at der vil ryge lidt gryn på en volvo så, men bare lige ud af nysgerrighed, så var 940 Classic altså med lavtryksturbo?

• thomas b
    thomas b Tilmeldt:
    jun 2007

#21   31. jan 2014 Okay tak smiley

• #22   31. jan 2014 Har selv en 940 Classic. ,det er en dejlig bil der er billig i service omkostninger.
    Min har, de 4 år jeg har haft den, kun fået skiftet en benzinpumpe ud over alm service dele.

Her en nogle generelle ting, an typisk vil komme ud for:

Bærekugler for - holder ca 4 år.
    Bremser bag - ruster tit, da de ikke bliver brugt nok.
    Efterlodning af benzinpumpe relæ - få det bare gjort, så bliver der aldrig problemer.
    Udstødning - holdet også kun ca 4 år, hvis det er den billige fra biltema til 800kr

De senere modeller er som regl ret fornuftigt med rust. Men vær opmærksom her, specielt for skærme, bund under batteri, og under bagagerummet inde fra kabinen. På Stc modellerne kan bagklappen irre, da den er lavet af alu.

Du kan altid kende en Classic med lavtryksturbo på at den har M90 gearkasse. Denne kan kendes på at bakgearet ligger under 5 gearet og ikke ved siden af 1. Gear, som de ældre.

• thomas b
    thomas b Tilmeldt:
    jun 2007

#23   31. jan 2014 Mange tak! smiley

• #24   31. jan 2014 motor og gearkasse findes nok ikke mere slid stærke.. 400000km uden at kunne måle det har kørt er vist ok...

tror næppe der findes biler der er billigere at kører i, i længden.. koster ikke mange bas øre at holde dem vedlige...

tror dog de gamle m45/46/47 kører noget længere end m90 har kun hørt om nogle få stk m47 der var slidt op den ene ved 500000km den anden var lidt træt i andet gearet da den rundede 700000km..

• #25   31. jan 2014 De er dyre i vægtafgift og sluger benzin som bare pokker. Jeg tror nu nok, der findes en del biler, der er mere økonomiske.

Det er rigtigt, at reservedele er billige og det er holdbar mekanik, men det er en helt anden snak, ligesom det heller ikke er skide billigt at lave rust.

Det er også gamle biler nu, hvor selv en 850 er ved at være bedaget.

• #26   31. jan 2014 der er som regel kun rust i udskiftelige dele som for skærme og torpedo..

benzinen skal man ikke med regne smiley

• #27   31. jan 2014 regn med 10km måske 11-12km for en 165hestes smiley

• #28   31. jan 2014 Ja, regn helt sikkert med 12 km/l.....

• #29   31. jan 2014 nok hellere 9-10km/l afhængig af højre fod..

• #30   1. feb 2014 De Volvo'er med B23/B230 motorer jeg har haft, kørte 5-8 km/l… (med lidt tunge sko) Jeg havde engang en 740 Turbo Intercooler, den med 182HK (kan ikke huske motorkoden), og den kørte ofte 4-5 km/l.

• #31   1. feb 2014 b230et smiley
    ja de er nogle tørstige sjæle.. smiley

men kører meget længe og rigtigt mange km..

• #32   1. feb 2014 Det er rigtigt de bruger meget benzin. Min går 10-11 på langture med 130 km/t. Ren bykørsel kommer den ikke over 7, men jeg har også en tung højre fod og små 200 hypper.

Til gengæld er reservedele billige, og oftest meget nemme at skifte samt det generelt er sjældent den går i stykker.

Så det kan godt være man bruger flere penge på brændstof og vægafgift. Jeg vil hellere ligge pengene der istedet for både at skulle bruge tid og penge på at reparere bil. Alt i alt går det, for mit vedkommende nok lige op, jeg vil bare hellere bruge tiden på noget andet.

• #34   1. feb 2014 hov volvo benny det med forurening er faktisk meget fint, den kan få A mærke selvom den er fra starten af 90'erne..

svage sider vil jeg sige er tandstang, mis vedligeholdelse, rust i forskærme/ torpedo,
    olie spil på grund af dårlig vedligeholdelse med olie skift så krumtapsudluftningen tit et stoppet til..

men alt i alt er kvaliteten i top og svær at hamle op med...

• #35   1. feb 2014 Jeg tænkte på at købe en Volvo 850 i 1995,
    men endte med en Audi A4, den solgte jeg i 2oo4
    men jeg var glad for Volvo fra 1963 til jeg købte Audien.

Kommentér på:
Volvo 940 - Godt eller skidt?

Annonce