5.094 visninger
|
Oprettet:
Volvo 940 - Godt eller skidt? {{forumTopicSubject}}
Hej BG, jeg sidder og kigger på en Volvo 940 lige nu, jeg sidder og kigger lidt på generelle fejl og andet man skal holde øje med, men jeg tænkte om der måske var nogle volvo nørder
herinde som måske har nogle gemte tips og tricks så man ikke bliver røvrendt
Hilsen Thomas
aug 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 60 Svar: 1.439
apr 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 5 Emner: 72 Svar: 941
Den skal have original rød motorblok. Så går du ikke helt galt i byen.
Ellers som The man siger. Lyt efter mislyde fra motor og gear. Rust er jo std. når bilen køre i Danmark. Men dejlig komfortabel bil som starter hver dag.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Jeg har haft en del Volvo'er (7 stk.) og jeg synes at de begynder at koste penge i reparationer når de runder de 300.000 km. Men en 940 er en del billigere i reservedele og service end eks. 850 eller nyere. Da jeg skiftede fra 740 til 850 fordoblede jeg prisen på servicebesøg.
jun 2007
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 33
aug 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 60 Svar: 1.439
dec 2012
Følger: 61 Følgere: 98 Biler: 17 Emner: 272 Svar: 795
240eren er også en fin vogn men på fyn kan du få en 740i med plader 165hk 6000kr køb da den
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
jun 2007
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 33
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
Og kan nu ikke helt forstå hvorfor de andre siger noget om mislyde fra motor og gear. De fejler ALDRIG noget. De eneste mislyde du skal høre efter er fra bagtøjet.! Men far har selv en 940 SE fra 1992, fejler aldrig noget. Den har ikke kostet ham andet end benzin.
Køb den
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
min var den 190hk turbo (B230FT+) og den har aldrig givet mig nogen problemer! men som også er nævnt så er B230E også bare en stærk motor!
dec 2012
Følger: 61 Følgere: 98 Biler: 17 Emner: 272 Svar: 795
http://billisten.bilinfo.dk/a1biler.dk/showcars.asp?ID=2147465831
Begge med turbo,
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 289 Svar: 1.050
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 289 Svar: 1.050
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 8 Emner: 19 Svar: 106
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 289 Svar: 1.050
jun 2007
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 33
jun 2007
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 33
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 371
Min har, de 4 år jeg har haft den, kun fået skiftet en benzinpumpe ud over alm service dele.
Her en nogle generelle ting, an typisk vil komme ud for:
Bærekugler for - holder ca 4 år.
Bremser bag - ruster tit, da de ikke bliver brugt nok.
Efterlodning af benzinpumpe relæ - få det bare gjort, så bliver der aldrig problemer.
Udstødning - holdet også kun ca 4 år, hvis det er den billige fra biltema til 800kr
De senere modeller er som regl ret fornuftigt med rust. Men vær opmærksom her, specielt for skærme, bund under batteri, og under bagagerummet inde fra kabinen. På Stc modellerne kan bagklappen irre, da den er lavet af alu.
Du kan altid kende en Classic med lavtryksturbo på at den har M90 gearkasse. Denne kan kendes på at bakgearet ligger under 5 gearet og ikke ved siden af 1. Gear, som de ældre.
jun 2007
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 33
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
tror næppe der findes biler der er billigere at kører i, i længden.. koster ikke mange bas øre at holde dem vedlige...
tror dog de gamle m45/46/47 kører noget længere end m90 har kun hørt om nogle få stk m47 der var slidt op den ene ved 500000km den anden var lidt træt i andet gearet da den rundede 700000km..
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
Det er rigtigt, at reservedele er billige og det er holdbar mekanik, men det er en helt anden snak, ligesom det heller ikke er skide billigt at lave rust.
Det er også gamle biler nu, hvor selv en 850 er ved at være bedaget.
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
benzinen skal man ikke med regne
dec 2012
Følger: 61 Følgere: 98 Biler: 17 Emner: 272 Svar: 795
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
ja de er nogle tørstige sjæle..
men kører meget længe og rigtigt mange km..
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 371
Til gengæld er reservedele billige, og oftest meget nemme at skifte samt det generelt er sjældent den går i stykker.
Så det kan godt være man bruger flere penge på brændstof og vægafgift. Jeg vil hellere ligge pengene der istedet for både at skulle bruge tid og penge på at reparere bil. Alt i alt går det, for mit vedkommende nok lige op, jeg vil bare hellere bruge tiden på noget andet.
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
svage sider vil jeg sige er tandstang, mis vedligeholdelse, rust i forskærme/ torpedo,
olie spil på grund af dårlig vedligeholdelse med olie skift så krumtapsudluftningen tit et stoppet til..
men alt i alt er kvaliteten i top og svær at hamle op med...
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 640
men endte med en Audi A4, den solgte jeg i 2oo4
men jeg var glad for Volvo fra 1963 til jeg købte Audien.
Volvo 940 - Godt eller skidt?