6.993 visninger
|
Oprettet:
Nye fælge - mange afbalanceringsklodser {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Har lige modtaget mine nye borbet lv5 fælge. Undre mig over den ekstreme mængde klodser den ene fælg har 12 stk. 5 grams på stribe. En anden har 7 stk. På stribe.
Er det noget man bare siger, nå hvad pokker, eller skal man reagere på det. ? Tænker, det er jo trods alt helt nye fælge. Skal de være så "skæve". ?
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 135
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.557
Hvis det er billige kinadæk, kan det meget vel være forklaringen, har ofte oplevet at der skal mere afbalancering til med dem i forhold til dyre dæk.
okt 2006
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 327 Svar: 1.692
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.494
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.557
Hvor er de afbalanceret henne? faglært eller ufaglært
okt 2006
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 327 Svar: 1.692
aug 2013
Følger: 48 Følgere: 47 Emner: 11 Svar: 372
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.557
okt 2006
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 327 Svar: 1.692
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
Kan det være de bruge dem, hvor der kun er 5 grams klodser, på en rulle,
Og hvor de så klipper, det antal gram af, der skal på.
Dem har de brugt før,, på min svigerfars arbejde, og se voldsomt ud hvis der skal eks 40 gram på
Og skal der mere end 40-50 gram, bør de prøve og dreje dækket på fælget,
Også afbalancere igen,
nov 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 51
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
Men selvfølgelig kunne man dreje dækket på fælgen, sådan at man måske kom ned på 30 gram i stedet.
Problemet er bare at folk ikke vil betale noget videre for at får optimeret deres dæk og fælge, så det bliver gjort meget sjældent.
Så de fleste steder sætter man bare klodser på, og så videre ud i trafikken med dem igen.
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 37 Svar: 698
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.494
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 37 Svar: 698
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.494
apr 2003
Følger: 50 Følgere: 50 Biler: 17 Emner: 187 Svar: 1.634
Men mange bruger desværre de 5 grams ruller, og så ser det ekstra voldsomt ud fordi der er 12 klodser på, hvor der med den anden slags med skiftevis 5 og 10 gram på række, kun sidder 8 stk. (4 stk. 5 g, og 4 stk. 10 g.) Så ser det ikke så voldsomt ud, selvom at længden på afbalancerings rækken er præcis det samme.
Har selv solgt fælge/dæk i over 10 år. Jeg vil sige at 60 g. Er helt okay, og meget normalt. Svangen på fælge er så lille idag, at man stort set kun optimerer hvis det er voldsom mængde klodser den be'r om, eller hvis der f.eks er en meget åben fælg, og de f.eks 60 g. Skal sidde lige hvor fælgen er mest åben.
Der vil altid være nogen fælge der kræver f.eks 60 g indvendig, og 20 udvendig, og så kan anden fælg fra samme sæt f.eks kun skal bruge 5 g indvendig, og 10 udvendig.
Det er altid lidt af et puslespil når en fælg og dæk skal parres. Oftest ligger ubancen i dækket.
I dag synes jeg kun man skal brokke sig hvis man køber sorte eller generelt mørk lakerede fælge, og dækværkstedet har afbalanceret dem med alm blanke sølv klodser. (Har jeg set mange af de helt store steder gøre) på sådanne fælge skal der selvfølgelig sorte klodser på.
Nye fælge - mange afbalanceringsklodser