{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.993 visninger | Oprettet:

Nye fælge - mange afbalanceringsklodser {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Har lige modtaget mine nye borbet lv5 fælge. Undre mig over den ekstreme mængde klodser den ene fælg har 12 stk. 5 grams på stribe. En anden har 7 stk. På stribe.
Er det noget man bare siger, nå hvad pokker, eller skal man reagere på det. ? Tænker, det er jo trods alt helt nye fælge. Skal de være så "skæve". ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye fælge - mange afbalanceringsklodser
  • #1   31. jan 2014 Det kan vel være dækkene og ikke fælgene der er ude af balance :)?

• #2   31. jan 2014 Hvad mærke dæk er det de er monteret med?

Hvis det er billige kinadæk, kan det meget vel være forklaringen, har ofte oplevet at der skal mere afbalancering til med dem i forhold til dyre dæk.

• #3   31. jan 2014 Michelin pilot sport 3.

• #4   31. jan 2014 Jeg ville som udgangspunkt tage kontakt til forhandleren for at høre deres holdning til det. 60 gram virker som rimeligt meget. Mine vinterhjul (stål+alpin a4 dæk) er afbalanceret med 20 gram på det hjul der har fået "mest vægt".

• #5   31. jan 2014 Ja, så burde de ikke være "problemet". Går ud fra der er tale om nye dæk?

Hvor er de afbalanceret henne? faglært eller ufaglært

• #6   31. jan 2014 Både fælge og dæk er sprit nye. De er leveret fra billigalu.dk monteret med dæk.

• #7   31. jan 2014 Kan også være dækkene. Solgte en gang et nyt sæt 4x4 fælge til en Hilux, hvor kunden bagefter brokkede sig over fælgen var skæv og der skulle ca. 200 gram klodser på. Viste sig så bagefter at hans brugte dæk var defekt.

• #8   31. jan 2014 Hvis det hele er spritnyt og kommer fra Billigalu.dk, ville jeg lige kontakte dem. For der BURDE ikke skulle så mange klodser på når det hele er nyt

• #9   31. jan 2014 Nej det var også det jeg tænkte. Har ikke erfaring med det, ved bare at ingen af mine brugte fælge har krævet så meget afbalancering, så undre mig at et sæt helt nye med nye dæk skal.

• #10   31. jan 2014 Hvis det er klodser til at lime på,
    Kan det være de bruge dem, hvor der kun er 5 grams klodser, på en rulle,

Og hvor de så klipper, det antal gram af, der skal på.
    Dem har de brugt før,, på min svigerfars arbejde, og se voldsomt ud hvis der skal eks 40 gram på

Og skal der mere end 40-50 gram, bør de prøve og dreje dækket på fælget,
    Også afbalancere igen,

• #11   31. jan 2014 Ja de burde og dreje dækket fx en kvart omgang på fælget og så afbalancere igen

• #12   31. jan 2014 60 gram er sgu da ikke noget at tude over. Hvis der var over 100g, så er der noget galt...

• #13   31. jan 2014 60 gram er ikke meget.
    Men selvfølgelig kunne man dreje dækket på fælgen, sådan at man måske kom ned på 30 gram i stedet.
    Problemet er bare at folk ikke vil betale noget videre for at får optimeret deres dæk og fælge, så det bliver gjort meget sjældent.
    Så de fleste steder sætter man bare klodser på, og så videre ud i trafikken med dem igen.

• #15   31. jan 2014 Alle de fælge jeg har købt med dæk hvor de er afbalanceret fra forhandleren af har det været sådan. Selv nogle rimelig dyre Schmidt fælge fra dækimporten sad der 180gr på en fælg men kan ikke mærkes på bilen. Tror ikke der er noget at gøre men det er jo også ligemeget hvis du ikke kan mærke noget

• #16   31. jan 2014 MartinDM > Du kan sgu ikke sætte en fælg der er afbalanceret 180 gram på en bil uden at kunne mærke det overhovedet... Heller ikke på bagakslen.

• #17   31. jan 2014 Jo da. Hvis de går i 0 har jeg aldrig haft problemer. Og slet ikke på 4x4

• #18   31. jan 2014 Nok ikke på 4x4, men en almindelig personvogn.. 180 gram vil være så stor en skævhed at den med al sandsynlighed kan mærkes når man kører langsomt (10-30 km/t)

• #19   9. maj 2014 Som andre nævner, så er 60 gram ingenting selvom at det er nye dæk og fælge.
    Men mange bruger desværre de 5 grams ruller, og så ser det ekstra voldsomt ud fordi der er 12 klodser på, hvor der med den anden slags med skiftevis 5 og 10 gram på række, kun sidder 8 stk. (4 stk. 5 g, og 4 stk. 10 g.) Så ser det ikke så voldsomt ud, selvom at længden på afbalancerings rækken er præcis det samme.
    Har selv solgt fælge/dæk i over 10 år. Jeg vil sige at 60 g. Er helt okay, og meget normalt. Svangen på fælge er så lille idag, at man stort set kun optimerer hvis det er voldsom mængde klodser den be'r om, eller hvis der f.eks er en meget åben fælg, og de f.eks 60 g. Skal sidde lige hvor fælgen er mest åben.
    Der vil altid være nogen fælge der kræver f.eks 60 g indvendig, og 20 udvendig, og så kan anden fælg fra samme sæt f.eks kun skal bruge 5 g indvendig, og 10 udvendig.
    Det er altid lidt af et puslespil når en fælg og dæk skal parres. Oftest ligger ubancen i dækket.
    I dag synes jeg kun man skal brokke sig hvis man køber sorte eller generelt mørk lakerede fælge, og dækværkstedet har afbalanceret dem med alm blanke sølv klodser. (Har jeg set mange af de helt store steder gøre) på sådanne fælge skal der selvfølgelig sorte klodser på.

Kommentér på:
Nye fælge - mange afbalanceringsklodser

Annonce