{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.899 visninger | Oprettet:

Erfaringer med Mazda 6 2,0 fra 03-06 {{forumTopicSubject}}

Hej Bil geeks smiley

Har fået en godt "tilbud" på en Mazda 6.

Udover rust, er der noget som man skal være ops på hvis man vælger denne bil?
Har læst man skal holde sig fra 2,3 motoren, men har intet læst om 2,0 motoren?
Rust, er det over alt de har den sygdom? for mange skriver skærmkasser.

Forsat god solrig dag smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med Mazda 6 2,0 fra 03-06
  • #1   3. feb 2014 Nu har jeg selv mazda 6 2,3 sport stc. og er ved mazda.
    vil råde dig til at holde dig fra modellerne før faceliftet.
    Det vil sige modellerne før 06.
    Du kan kende de faceliftede modeller på deres forlygter, (ikke faceliftede har krom indmad i forlygten)
    (faceliftede har Mørk indmad i forlygten).
    Derudover er det ikke fordi du skal holde dig fra 2,3. du skal bare sørge for de ikke bruger mere end 1 liter pr 1000 km og at den er faceliftede.
    Altid gå efter en faceliftede. de gamle modeller har en del problemer.
    Men 2.0 er en stabil motor som ikke bruger nogen stor mængde olie.

    DU skal sørge for at bilen er undervogns behandlet. mindst 1 gang.
    Og hvis du køber en fra 06 så sikre dig, der stadig er rust garanti på den.
    Mazda'en garanti holder 12 år og koster intet at få kontrolleret på værksted.
    ud over det skal du kigge i dør falser, (dørenes sealinger/samlinger)
    Der KAN de have tildens til at ruste. eller i bagskærmene og på taget skal du også kigge smiley

    Du må spørge hvis der er mere du vil vide smiley


  • Niels J
    Niels J Tilmeldt:
    okt 2005

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 84
    #2   3. feb 2014 Fedt med info fra Martin P om facelift!
    Jeg kigger også lidt på en 6'er. Er der andre kendetegn på faceliftet end forlygterne? Gælder det samme for baglygterne? Og hvorfor skulle den faceliftede være så meget bedre?
    Hvad med 1.8 motoren er der noget godt/skidt ved den?


  • #3   3. feb 2014 Hej Martin.
    Er ikke helt med på du skriver først jeg skal holde mig til modellerne før faceliftet og efter det skriver du jeg skal gå efter modellerne som er faceliftet? eller gælder det kun 2,3 motoren?
    Ok den jeg har kigget på er undervognsbehandlet 3 gange..

    Perfekt, mange tak for hjælpen smiley


  • #4   3. feb 2014 De ruster selvom de er fra 2010. Hold dig fra dem medmindre du gerne vil have en rusten bil smiley

  • #5   3. feb 2014 Mikael: Der må da være nogle af dem som holder siden de stadig er på vejene når de er fra 2003? smiley

  • #6   3. feb 2014 De kan jo godt holde i 10 år! Men der er bare rust overalt? Og de er sikkert lavet flere gange?

  • #7   3. feb 2014 Kør ud og snak med nogen der maler biler? De kan nok bekræfte hvor tidligt de ruster i døre, skærme, bagklap osv...

  • #8   3. feb 2014 Mikael: Tænker mere syn, burde de ikke finde sådanne ting der? mere når man slår nummerpladerne op på nettet fra de Mazda 6 man kan finde, så er der ikke nogen kommentarer ang rust smiley
    Men tak, vil jeg da klart overveje lige at ringe smiley


  • #9   3. feb 2014 hov jeg har skrevet forkert smiley
    Jeg mente du skal gå efter dem der ER faceliftede.

    Niels J : Ja den faceliftede har mørk instrumentering, hvor dem før facelift har gråt.
    baglygterne er ens. Der kan diskuteres om de faceliftede er lidt mørkere i glasset end de gamle, men kan ikke bevise det eller ved det med 100 procent :).
    det er de store træk med facelift.
    Hvorfor man skal vælge en faceliftede er fordi de gamle kan have problemer med motor og undervogn, hvorimod den faceliftede er designet lidt på en anden måde i undervognen. bla er den faceliftede forstærket i A og B stolperne, (foroven og fornede). Og så er den faceliftede bare meget kønnere indeni :).
    1,8 motoren har jeg intet dårligt at sige om og har heller ikke hørt noget.

    Michael M : Som skrevet over så skrev jeg forkert, du skal gå efter dem der er faceliftede. ofte også fordi de gamle er ret ruste efter ikke at have fået undervogns behandling. men så senere fået. derfor kan der godt ruste op indenunder.
    for at kunne sælge den.
    De gamle (ikke faceliftede) havde flere problemer med rust end de faceliftede og som skrevet ovenover så er der et par ting som gør dem lidt bedre når de er faceliftede.
    Personligt ville jeg ikke gå efter en IKKE faceliftede, (eftersom jeg kender godt til mazda).

    Mikael R: Kan give dig ret til dels og så alligevel er du langt fra.
    Mange af de mazdaer vi får ind på værkstedet som ER undervogns behandlet da de blev købt fra nu, er der intet at se på idag...
    Der kan højst have været kommet lidt rust i skærmkanterne bagpå.
    Som du skriver til michael så siger du der er rust over alt. du kan være uheldig og have set nogle der IKKE er faceliftede og IKKE er undervogns behandlet da de blev købt, så kan de være godt medtaget.
    men igen dem som er undervogns behandlet er der intet problem med. heller ikke GH'eren (anden generation mazda).
    Bare sørg for at kig dato på hvornår den blev undervogns behandlet første gang og hvornår bilen er købt.

    Ang syn så har jeg endnu ikke oplevet en mazda der er blev sendt tilbage fra syn pga rust, som vi har haft på værkstedet og stået for at skulle syne.

    Mazda har de ry at de ruster, men som jeg siger igen igen. er de ikke undervogns behandlet da de blev købt så kan de godt være rusten. smiley



  • #10   3. feb 2014 Martin: Når du siger du IKKE vil vælge en faceliftede model pga du arbejder hos Mazda.
    Er det pga du ved hvordan du fixer de dele som går i stykker? eller?
    Men ser da ud til man skal lede efter modellen som er faceliftet smiley med mindre man kan finde en som er undervognsbehandlet en del gange og godt holdt smiley
    Så burde der vel ikke være nogle problemer?


  • #11   3. feb 2014 Det er da også træls at købe en forholdsvis ny bil med rust i skærme og kanter? Det kan ikke undgåes at de ruster i feks skærmkanter. Jeg ville holde mig væk fra en gammel Mazda!

  • #12   3. feb 2014 Michael M: Det er med baggrund på det problemer der er med dem, og rusten.
    de fleste mazda mekaniker siger det er de faceliftede modeller i GG og GY generationen man skal gå efter.
    Vil stadig ikke gå efter en der IKKE er faceliftede...
    Ellers skal du sku finde en med fuld service bog ved mazda værksted og undervogns behandlet flere gange.
    Men ville stadig fra råde det.

    Mikael R : Alle biler rusten (næsten) det kommer sku også meget an på hvordan man holder dem.
    Selv en audi som er fuld galvaniseret kan ruste. VW ford, citroen osv.
    alle kan ruste, alt handler om hvordan de er blevet passet.
    Vil nu ikke men en mazda fra 03 er så gammel igen...
    Kan give dig ret i jeg ikke ville gå efter en 323 eller 626...
    Men mazda 6 der er faceliftede ja.
    Anden generation fra 09 i mazda 6 ruster heller ikke. og heller ikke den nyeste 2013 model. smiley


  • #13   3. feb 2014 Michael m. Du lyder til at have rigtig godt kendskab til Mazda. Når man slår en 6 GH op på nogen hjemmesider kan man se de har lavet 1.8 benzin i 2 versioner produceret i 2 forskellige perioder. Begge 120 hk. Er der nogen forskel på de 2 maskiner. Eller er det den samme ?



  • #14   4. feb 2014 Søren H: Ved ikke om den er skrevet til mig eller ret faktisk Michael M.

    Men kan da prøve at besvare dig spørgsmål, dog er jeg i tvivl om hvad du helt præcist mener. du er velkommen til at sende nogle links til dem du mener der er forskel på ?.

    Men 1,8 er lavet i en advance og ikke andet. GH startede produktion i 2008 og sluttede i 2012. der imellem lavede de en faceliftede GH'ern fra 2010 af.
    Det er nok det du tænker på. alle 1,8 har 120hk og er i store træk den samme som sidder i første generationen 6'eren.

    Den faceliftede har en lidt ændret kabine, midterconsolen er blevet malet mørk.
    Lygterne er ændrede en smule. forkofanger og grillet er lige ledes også blevet ændret. og du kan tydeligt se forskel på de 2 biler smiley
    Du får lige nogle links til ikke faceliftede og faceliftede.

    Ikke Faceliftede: http://www.biltorvet.dk/Bil/Forhandler/Mazda/6/1-8-Advance-5d/B623904593

    Faceliftede : http://www.biltorvet.dk/Bil/Forhandler/Mazda/6/1-8-Advance-st-car/B244105151

    Læg godt mærke til forkofangeren og grillet.
    samt midterconsolen inde i bilen. det er de grove træk til at se forskellen smiley


  • #15   4. feb 2014 Martin p. Ja min henvendelse var til dig. Min fejl, det gik lidt stærkt. smiley

    Jeg har en 6 gh fra 08 med 1.8 benzin. Den fra før faceliftet. Den er vi rigtig glade for selv om den ikke er nogen raket. Vores er så en sedan.

    Er der ellers nogen svagheder ved 1.8 maskinen når den ligger i en GH?

    Det er fedt med folk der har viden og ikke bare fordømme.


  • #16   4. feb 2014 Søren H : Hehe helt iorden, sker engang imellem smiley

    En GH'er er skam en lækker bil også selvom de ikke er faceliftede.
    Narrgh hurtig er den ikke lige men det køre godt og stabilt.

    1,8 motoren har jeg endnu ikke mødt nogle problemer på. den køre bare. og så længe man overholder sine service og kontrollere olien så er der ingen problemer.
    ikke at den bruger olie som 2,3 men lige meget hvilken bil man har skal man altid kontrollere olien. Vi har haft et par stykker inde hvor man slet ikke har kunne se noget olie på oliepinden :).

    Ellers nyd din GH'er så er du godt kørende smiley


  • #17   4. feb 2014 Martin p. Er også rigtig glad for den. Egentlig synes jeg det er en fin maskine til den. Som sagt er den ikke nogen raket. Men den trækker jævnt og smidigt fra bunden og den går 14-14.5 ved alm kørsel med mest motorvej. Prøvede dog en 2.0 i sin tid da vi kiggede på dem. Og den er klart sjovere søndag formiddag når vejret er godt og man lige har vasket den.

  • #18   4. jul 2020 Er der nogle der ved noget om ders automatgear da jeg har kigget på en mazda fra 04 af som har kørt 160.000km?

Kommentér på:
Erfaringer med Mazda 6 2,0 fra 03-06

Annonce