5.899 visninger
|
Oprettet:
Erfaringer med Mazda 6 2,0 fra 03-06 {{forumTopicSubject}}
Hej Bil geeks
Har fået en godt "tilbud" på en Mazda 6.
Udover rust, er der noget som man skal være ops på hvis man vælger denne bil?
Har læst man skal holde sig fra 2,3 motoren, men har intet læst om 2,0 motoren?
Rust, er det over alt de har den sygdom? for mange skriver skærmkasser.
Forsat god solrig dag
maj 2005
Følger: 56 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 82 Svar: 386
vil råde dig til at holde dig fra modellerne før faceliftet.
Det vil sige modellerne før 06.
Du kan kende de faceliftede modeller på deres forlygter, (ikke faceliftede har krom indmad i forlygten)
(faceliftede har Mørk indmad i forlygten).
Derudover er det ikke fordi du skal holde dig fra 2,3. du skal bare sørge for de ikke bruger mere end 1 liter pr 1000 km og at den er faceliftede.
Altid gå efter en faceliftede. de gamle modeller har en del problemer.
Men 2.0 er en stabil motor som ikke bruger nogen stor mængde olie.
DU skal sørge for at bilen er undervogns behandlet. mindst 1 gang.
Og hvis du køber en fra 06 så sikre dig, der stadig er rust garanti på den.
Mazda'en garanti holder 12 år og koster intet at få kontrolleret på værksted.
ud over det skal du kigge i dør falser, (dørenes sealinger/samlinger)
Der KAN de have tildens til at ruste. eller i bagskærmene og på taget skal du også kigge
Du må spørge hvis der er mere du vil vide
okt 2005
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 84
Jeg kigger også lidt på en 6'er. Er der andre kendetegn på faceliftet end forlygterne? Gælder det samme for baglygterne? Og hvorfor skulle den faceliftede være så meget bedre?
Hvad med 1.8 motoren er der noget godt/skidt ved den?
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 278 Svar: 4.742
Er ikke helt med på du skriver først jeg skal holde mig til modellerne før faceliftet og efter det skriver du jeg skal gå efter modellerne som er faceliftet? eller gælder det kun 2,3 motoren?
Ok den jeg har kigget på er undervognsbehandlet 3 gange..
Perfekt, mange tak for hjælpen
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 26 Svar: 102
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 278 Svar: 4.742
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 26 Svar: 102
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 26 Svar: 102
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 278 Svar: 4.742
Men tak, vil jeg da klart overveje lige at ringe
maj 2005
Følger: 56 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 82 Svar: 386
Jeg mente du skal gå efter dem der ER faceliftede.
Niels J : Ja den faceliftede har mørk instrumentering, hvor dem før facelift har gråt.
baglygterne er ens. Der kan diskuteres om de faceliftede er lidt mørkere i glasset end de gamle, men kan ikke bevise det eller ved det med 100 procent :).
det er de store træk med facelift.
Hvorfor man skal vælge en faceliftede er fordi de gamle kan have problemer med motor og undervogn, hvorimod den faceliftede er designet lidt på en anden måde i undervognen. bla er den faceliftede forstærket i A og B stolperne, (foroven og fornede). Og så er den faceliftede bare meget kønnere indeni :).
1,8 motoren har jeg intet dårligt at sige om og har heller ikke hørt noget.
Michael M : Som skrevet over så skrev jeg forkert, du skal gå efter dem der er faceliftede. ofte også fordi de gamle er ret ruste efter ikke at have fået undervogns behandling. men så senere fået. derfor kan der godt ruste op indenunder.
for at kunne sælge den.
De gamle (ikke faceliftede) havde flere problemer med rust end de faceliftede og som skrevet ovenover så er der et par ting som gør dem lidt bedre når de er faceliftede.
Personligt ville jeg ikke gå efter en IKKE faceliftede, (eftersom jeg kender godt til mazda).
Mikael R: Kan give dig ret til dels og så alligevel er du langt fra.
Mange af de mazdaer vi får ind på værkstedet som ER undervogns behandlet da de blev købt fra nu, er der intet at se på idag...
Der kan højst have været kommet lidt rust i skærmkanterne bagpå.
Som du skriver til michael så siger du der er rust over alt. du kan være uheldig og have set nogle der IKKE er faceliftede og IKKE er undervogns behandlet da de blev købt, så kan de være godt medtaget.
men igen dem som er undervogns behandlet er der intet problem med. heller ikke GH'eren (anden generation mazda).
Bare sørg for at kig dato på hvornår den blev undervogns behandlet første gang og hvornår bilen er købt.
Ang syn så har jeg endnu ikke oplevet en mazda der er blev sendt tilbage fra syn pga rust, som vi har haft på værkstedet og stået for at skulle syne.
Mazda har de ry at de ruster, men som jeg siger igen igen. er de ikke undervogns behandlet da de blev købt så kan de godt være rusten.
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 278 Svar: 4.742
Er det pga du ved hvordan du fixer de dele som går i stykker? eller?
Men ser da ud til man skal lede efter modellen som er faceliftet
Så burde der vel ikke være nogle problemer?
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 26 Svar: 102
maj 2005
Følger: 56 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 82 Svar: 386
de fleste mazda mekaniker siger det er de faceliftede modeller i GG og GY generationen man skal gå efter.
Vil stadig ikke gå efter en der IKKE er faceliftede...
Ellers skal du sku finde en med fuld service bog ved mazda værksted og undervogns behandlet flere gange.
Men ville stadig fra råde det.
Mikael R : Alle biler rusten (næsten) det kommer sku også meget an på hvordan man holder dem.
Selv en audi som er fuld galvaniseret kan ruste. VW ford, citroen osv.
alle kan ruste, alt handler om hvordan de er blevet passet.
Vil nu ikke men en mazda fra 03 er så gammel igen...
Kan give dig ret i jeg ikke ville gå efter en 323 eller 626...
Men mazda 6 der er faceliftede ja.
Anden generation fra 09 i mazda 6 ruster heller ikke. og heller ikke den nyeste 2013 model.
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
maj 2005
Følger: 56 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 82 Svar: 386
Men kan da prøve at besvare dig spørgsmål, dog er jeg i tvivl om hvad du helt præcist mener. du er velkommen til at sende nogle links til dem du mener der er forskel på ?.
Men 1,8 er lavet i en advance og ikke andet. GH startede produktion i 2008 og sluttede i 2012. der imellem lavede de en faceliftede GH'ern fra 2010 af.
Det er nok det du tænker på. alle 1,8 har 120hk og er i store træk den samme som sidder i første generationen 6'eren.
Den faceliftede har en lidt ændret kabine, midterconsolen er blevet malet mørk.
Lygterne er ændrede en smule. forkofanger og grillet er lige ledes også blevet ændret. og du kan tydeligt se forskel på de 2 biler
Du får lige nogle links til ikke faceliftede og faceliftede.
Ikke Faceliftede: http://www.biltorvet.dk/Bil/Forhandler/Mazda/6/1-8-Advance-5d/B623904593
Faceliftede : http://www.biltorvet.dk/Bil/Forhandler/Mazda/6/1-8-Advance-st-car/B244105151
Læg godt mærke til forkofangeren og grillet.
samt midterconsolen inde i bilen. det er de grove træk til at se forskellen
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
Jeg har en 6 gh fra 08 med 1.8 benzin. Den fra før faceliftet. Den er vi rigtig glade for selv om den ikke er nogen raket. Vores er så en sedan.
Er der ellers nogen svagheder ved 1.8 maskinen når den ligger i en GH?
Det er fedt med folk der har viden og ikke bare fordømme.
maj 2005
Følger: 56 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 82 Svar: 386
En GH'er er skam en lækker bil også selvom de ikke er faceliftede.
Narrgh hurtig er den ikke lige men det køre godt og stabilt.
1,8 motoren har jeg endnu ikke mødt nogle problemer på. den køre bare. og så længe man overholder sine service og kontrollere olien så er der ingen problemer.
ikke at den bruger olie som 2,3 men lige meget hvilken bil man har skal man altid kontrollere olien. Vi har haft et par stykker inde hvor man slet ikke har kunne se noget olie på oliepinden :).
Ellers nyd din GH'er så er du godt kørende
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 24
Erfaringer med Mazda 6 2,0 fra 03-06