{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.702 visninger | Oprettet:

Jens C
Jens C
Emner: 5 Svar: 14

Advarsel: Stol aldrig på en køber {{forumTopicSubject}}

Lige en reminder til andre og mig selv.

Jeg har i oktober solgt en dejlig jaguar til xxx fra Odense. Eller det vil sige vi byttede, så jeg fik en Mercedes i bytte.

Da jeg bor i nordsj. mødtes vi i Slagelse som er midt imellem. Vi fik sparket dæk og blev enig.

Så langt, så godt...

Nu idag 4.feb har jeg fået en indkaldelse til syn. Det vil sige at han endnu ikke har omregisteret bilen.

Så en reminderen til mig selv og andre. STOL ALDRIG PÅ FOLK.
omregisterer bilen, når man sidder sammen. Bed altid køber om at tage nem-id med, så omreg. kan ske med det samme.

PS: for at gøre den historie værre, så viste det sig at xxx hellere ikke havde omreg. den Mercedes som jeg fik i bytte. Så jeg havde et par dage efter en meget hidsig mand i røret.

Og ja, jeg ved godt det er min egen skyld.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Advarsel: Stol aldrig på en køber
  • #1   4. feb 2014 Allerede ved navnet burde alle alarmklokker ringe.

• #2   4. feb 2014 Du kan afmelde på skat.dk så har de 3 uger ellers er pladerne afmeldte..

• #3   4. feb 2014 Er det ikke lidt dobbeltmoralsk det her? Du havde heller ikke selv omregistreret den Mercedes du fik i bytte? Men forventer andre gør det? Jeg håber jeg tager fejl..

• #5   4. feb 2014 nå du nu var i slagelse kan jeg løst tælle 5 steder hvor i kunne begge ha fået omreg begge biler isted for sparke dæk og flette finger med ali akbarts fætter bare alene du hovedeløs vælger at handle med ham er modigt i sig selv??
    men forstå bare ikke du vælgre at oprette sådan et emne hvor det omhandler din uagtsomhed jeg mener der er da ingen mænd med deres sunde fornuft ville udstille sig selv som værene godt dum og især herinde

• #6   4. feb 2014 Sådan har folk altid været og sådan vil det altid være.

• #7   4. feb 2014 Kan ikke se det helt store problem jeg er da lige glad om køber omregistreret en bil køber af mig jeg laver en kontrakt og er den ikke omrigistreret efter 3 ugerafmelder man den da bare så er det hans problem og ikke dit smiley

• #9   4. feb 2014 hvis i har lavet en seddel på det uanset om den er håndskrevet eller ej så kan du afmelde begge biler 3 uger efter handel

• #10   4. feb 2014 Hvad er problemet.. afmeld bilen, færdig punktum..

jeg omregistrerer aldrig et køretøj ved køb eller salg..

• #11   4. feb 2014 Mirza:

Man kan ikke bare afmelde en bil uden dokumentation for salg eller tyveri.

• #12   4. feb 2014 Du kan jo lade være med at bytte og handle med de sort smusker de vil og prøver altid på at tage røven på andre

• #13   4. feb 2014 Flot drift king din kegle...

• #14   4. feb 2014 Man har selvf lavet en slutseddel..

• #15   4. feb 2014 Forstår simpelhen ikke at folk kan blive ved med at dumme sig med det samme når de sælger en bil!!! Det er så let at omreg og tar 4 min.... Du får intet sympati fra mig, du sku selv ude om det

• #17   4. feb 2014 Sjovt at du kun har handlet med en EN gang.. men omtaler episoden som "de" og "dem" som om at din erfaring er baseret på utallige episoder smiley

• #19   4. feb 2014 Du kan sende kopi af slut seddel til skat så kan den tvangs afmelde den det har jeg lige gjort med en forhandler fra Viborg

• #20   4. feb 2014 ..::Polo doktoren::.. .

Ahva kan du ikke. Har du solgt din bil uden slut seddel. Så kan du da i hvert fald godt afmelde den. Der går så bare 3 uger fra den dato du selv kontakter skat.

Har man en slutseddel og køber ikke har omregistreret efter 3 uger. Så gælder det fra den dato af hvad der står på slutseddelen, så sikker da noget fis og sige man ikke kan afmelde ens bil uden dokumentation.

• #21   4. feb 2014 Som Lasse P (#20) skriver, så kan man godt afmelde en bil uden yderligere dokumentation, der går bare tre uger fra tidspunktet man anmelder salget, til bilen er afmeldt.

• #22   4. feb 2014 damn. jeg har lige solgt min ibiza til ham smiley og han har allerede smidt den til salg her inde igen. og påstår nu at det er en sporsline og at den er 80hk og alt muligt andet. selvom det kun er en 70hk referance. han er vidst en rigtig fusker.

• #24   4. feb 2014 @ Patten: Link??? Eller blot til hans profil ??

• #26   4. feb 2014 Jesper.. bare sænk paraderne, jeg synes ikk du er racist, synes bare du lyder sådan lidt småbegavet smiley

• Jens C
    Jens C Tilmeldt:
    sep 2007

Emner: 5 Svar: 14
    #27   4. feb 2014 Tror jeg lige at jeg skal præciserer min tekst.

1) Jeg er ligeglad med om han er sort, gul, grøn eller hvid.

2) Jeg er ligeglad med om han sælger bilen, som jeg lige har solgt til ham.

3) Jeg stoler altid på folk. regnede ikke at den stadig vil stå i mit navn... 4 mdr. efter handlen.

4) Søger ikke sympati, vil kun lige give en REMINDER til alle og mig selv om, at man skal omreg/afmelde bilen med det samme.

5) Update på sagen: Har i dag talt med SKAT og man kan lave en tvangsafmeldelse. Om 3 uger bliver bilen afmeldt.

• #28   4. feb 2014 Synes folk er lige lovlig hurtig ude til og dømme folk (typisk tosser herinde)

Få dage efter trådstarter havde lavet byttehandlen (FÅ DAGE EFTER, IKKE MÅNEDER EFTER) er der en sur tidligere ejer som han har i røret, som vil have bilen omregistreret. Ifølge købeloven har den nye ejer 3 uger til omregistrering, men dette finder sted FÅ DAGE EFTER handlen er sket, så trådstarter har ikke haft mere end et par dage, førend at der er en sur køber i røret som vil have bilen omregistreret. Da byttehandlen er sket få dage inden, er trådstarter jo uviden om hvordan og hvorledes, men har stadigvæk ifølge købeloven 3 ugers frist til omregistrering.

Så drop jeres mundlort og læs og forstå en tekst som den er skrevet. Trådstarter har trods alt byttet en bil væk, som her FIRE MÅNEDER EFTER / 4 MÅNEDER EFTER, endnu ikke er blevet omregistreret.

Lær nu for helvede og læse.

• #29   4. feb 2014 Shaka Forkert.

Når der er en der køber din bil så har køber 3 uger ja. Men når køber så køre i den i de 3 uger og ikke omregistrerer den og så sælger den videre så har næste køber ikke 3 uger til det. Da den stadig stå i sælgerens navn. Så anden køber har 0 dage til at omregistrerer den.

• #30   4. feb 2014 Lasse

Men køberen kan ikke vide at sælger har været en klovn og endnu ikke har omregisteret bilen ved et videresalg, men køber af bilen formoder at han har 3 ugers frist til omregistrering, og når han så får en sur tidligere ejer i røret, som mener at den skal omregistreres med det samme, så er det da til irritation for den nye ejer af bilen, for tænk nu hvis man bytter den 16. Januar og man først har penge i slutningen af måneden når der går løn ind, fordi man endnu ikke har fået forsikringspenge tilbage + vægtafgift tilbage fra den bil man har givet i bytte, og derfor måske ikke står og kan få den over i eget navn, betale 380 online for omregistrering, for forsikring og for vægtafgift med det samme, fordi personen man har byttet med endnu ikke selv har omregistreret den bil man gav i bytte, og derfor ingen penge har fået tilbage. Så er det da ikke trådstarters skyld at en tidligere ejer af bilen og den nye ejer af bilen, begge står og venter på at en klovn ikke har fulgt købeloven.

• #31   4. feb 2014 Shaka Du sidder jo selv og siger man efter købeloven har 3 ugen til det. Nej har man ikke når den ikke har skiftet ejer, så det passer jo ikke det du siger. Man har ikke 3 uger når første køber ikke omreg, inden de 3 uger før han videre sælger den. Man har 3 uger fra første gang den er solgt, uanset hvor tit den skifter køber i de 3 uger Bliver den solgt 1. jan. så er det 3 uger fra den dato uanset om den så bliver byttet væk 100 gange. Så når sælgerens navn ikke står på attesten så kan du ikke regne med du har 3 uger da folk jo ikke omregistrerer den før videre salg, og derved han næste køber ikke 3 uger til det i følge købeloven. Så det har du opfattet forkert.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #32   4. feb 2014 Shaka nu kommer regningen jo sjælent samme dag som man omregistrere en bil.
    Og har man ikke luft nok i økonomien til at kunne betale forsikring og vægtafgift inden så burde man sgu overveje at bytte til en cykel eller et buskort.

• #33   4. feb 2014 Få lavet en slutseddel med dato og send den ind til Skat samme dag som køber henter din bil. Så står du aldrig i en situation med en ikke-omregistreret bil.
    De 2 sidste biler jeg har solgt har gjort det på den måde og det fungerede perfekt. Du skal ikke bekymre dig om afgift, forsikring eller bøder. Og får svinet klippet pladerne efter manglende omregistrering er det jo bare endnu bedre smiley

Kommentér på:
Advarsel: Stol aldrig på en køber

Annonce