{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Angående syn??
  • #1   4. feb 2014 Du kan benytte alle synshalle..

• #2   4. feb 2014 du køre bare der hen du vil. dog får du ingen klistermærke, hvis du køre til en anden
    smiley

• #3   4. feb 2014 Okai.. super smiley takker for hjælpen

• #4   4. feb 2014 Hvis det er pga du regner med de ikke ser de fejl, så kan de se hvad den er dumpet på.

• #5   4. feb 2014 ej er jo nok fordi at den skal omsynes da fejlene er udbedret .. !

• #6   4. feb 2014 Lars du ville undre dig over hvor mange der tager en anden synshal pga div fejl de selv mener er ok. Så som fælge stikker for langt ude osv osv. Og regner så med de andre ikke ser det.

• #7   4. feb 2014 Er du heldig, finder den anden synshal nye fejl....... Men prøv du bare lykken! smiley

• #8   4. feb 2014 Må jeg lige blande mig her?? smiley

Nogen der kender til regler ang. hvor meget bagbremser skal bremse?
    (da) nw mener jeg de måler det i?

har ikke kunne finde noget om det.

• #10   4. feb 2014 Thomas R de må ikke finde nye fejl ved et omsyn. De må kun tjekke det der skulle laves og om der evt er opstået skader, da du har lavet de fejl.

• #11   4. feb 2014 Der er stor forskel på synshaller.
    Der hvor jeg er fra, er der en synshal som dumper stortset ALT på bremserør.
    Det helt vildt, bare de har fået et vindpust, er de dumpet.

Så kan jeg da forstå kunderne vil køre et andet sted og få dem omsynet.

• #12   4. feb 2014 Kasper O de har da et måle apparat hvor den skal blive i det grønne felt. Så de kan ikke bare dumpe den hvis den overholder det. samt hvis den ikke overholder reglerne for skævbrensning

Skævbremsningen må maksimalt være 20% på driftsbremsen (fodbremsen) og maksimalt 30% på parkeringsbremsen.

• #13   4. feb 2014 # Celina/AwD #

Kommer lidt an på bilens vægt, nogen biler kan bare kun bremse begrænset bagunder grundet ALB ventil.. Men som ugangspunkt skal den ihvertfald kunne trække sig selv op af feltet

• #14   4. feb 2014 Lasse P.

Forklar mig, hvad har bremserør med skævbremsning at gøre?
    og jeg har heller aldrig set nogen måle på noget bremserør.

• #15   4. feb 2014 Kasper O sorry så ikke rør smiley men bremse rør må jo ikke være beskadigt af ir eller rust. Så det er vel fair de siger det skal skiftes når de kan se de er begyndt at tærre op da det jo er sikkerheds udstyr. Og bare skal være i orden på en bil.

• #16   4. feb 2014 Lasse P

De må godt tjekke efter andre fejl ved et omsyn, og flere steder gør det, sikkert pga. at der bliver solgt flere nye biler, og de mangler nogle biler der skal igennem systemet..

• #17   4. feb 2014 Buggi, ja selvfølgelig må de se efter andre fejl, de kan bare ikke dumpe på det.

Lasse P.
    Det svært at forklare, men han dumper bremserør som er iorden.
    Er helt enig i at ting som bremser og andet sikkerhedsudstyr SKAL Være iorden. Men nogen gange dumper han på nogen rør han ikke engang kan se, han gætter bare.

Men synshaller er meget forskellige.

• #18   4. feb 2014 Sorry ja de må godt.

Generelt om omsyn

Ved omsynet kontrollerer vi som hovedregel kun, hvorvidt reparationen af de fejl, der blev konstateret ved det første syn, har ført til, at bilen nu er lovlig. Desuden tjekker vi, om der evt. er opstået nye fejl i forbindelse med reparationen.

Hvis din bil ved det periodiske syn fik resultatet "kan godkendes efter omsyn", betyder det, at:

Der er fundet fejl, som skønnes at indebære en færdselssikkerhedsmæssig risiko
    Kontrol af udbedring af fejlene kræver særligt måleudstyr
    Der på grund af fejlenes antal eller karakter skønnes at være et særligt behov for fornyet kontrol
    De anførte fejl på synsrapporten fra seneste syn ikke er afhjulpet, eller at der er opstået nye, væsentlige fejl ved afhjælpning af de anførte fejl

Du skal have foretaget omsyn senest 33 kalenderdage efter det seneste syn. Datoen for seneste syn tæller som dag 1. Du skal være opmærksom på, at Trafikstyrelsen ikke sender dig nogen påmindelse om omsyn. Overskrider du fristen, skal køretøjet fremstilles til et nyt periodisk syn.

• #19   5. feb 2014 Ronni M

Tror sgu, at du drømmer lidt i din flot gennemgang af hvordan du sparede penge til omsyn...
    Dit første punkt, som hedder: "Find et værksted der har lov at omsyne bilen." - det er lidt ude at skide og er ret meget ude af trit med virkeligheden. Værksteder, som erhvervsmæssigt reparerer køretøjer MÅ ikke samtidigt fungere som en synsvirksomhed. Ellers kan der vist nemt opstå visse inhabilitets problemer (som du selv vistnok prøver at udnytte i punkt 3)... Dette også står sort på hvidt i loven.

• #21   5. feb 2014 Kasper = og Lasse P
    ¨
    Det er meget muligt at i siger at de ikke må dumpe bilen på andet, og det er ikke korrekt...

De dumper hvad de vil....

Har lige haft en kunde der ville køre bilen til syn selv og jeg skulle lave det på listen...

Der stod følgende på fejlraporten..

6 .el-stik, defekt, bag
    5 bremserør, tæret, bag
    5 bremserør, tæret, højre, for
    8 bagvange, zone B, tæret, højre
    2 stelnummer, ulæselig, højre

Jeg lavede de tre øverste og sendte manden til syn igen...
    Problemet lå i at bagvange, zone B, tæret højre, jo var det hvor synsmanden havde banket hul, var lige der hvor stelnummeret var.
    Synsmanden vidste åbenbart ikke hvor stelnummeret var, og havde vist manden hvor stelnummeret skulle renses af.

Min mulighed for rep. var efter gældende regler at få resterne af nummeret frem, og bede om lov til at genindhugge nummeret som jeg har gjort mange gange før..

Kunden kom tilbage 2 gang og gav mit ret i min påstend, om genindhugning.
    Jeg reparede vangen og lavede nyt stelnummer, og gav kunden resten af det gamle med tilbage til synsmanden.

Så var alt hv ad der stod på sedlen lavet til topkarakterer..

Men på samme synssted, var gutten der havde foretaget syn + omsyn syg, så hans makke skulle syne bilen.
    Han fandt at det langsgående bremserør også skulle skiftes.. ;-(

Kunden spurgte mig hvordan det kunne være, og jeg sagde til ham at det må bero på en fejl.
    Jeg laver det kunden beder mig om, hermed synssedlen.

Men havde oplyst ham om at efter min mening så jeg allerhelst at alle bremserør blev skiftet, der var jo kun 2 tilbage at skifter ud af 5...
    Bilen skulle jo på lift igen, og have skiftet bremserør igen og udluftes..
    Han mente at det på sedlen var nok...

Han blev sur på synsmanden og kørte igen, og valgte at køre til syn igen når den anden synsmand var tilbage igen.

Som sagt så gjort...

Bilen blev betinget godkendt, og han slap for at betale for genindhugnings attesten...
    Men man skal ikke køre 4 gange til syn... det er for slapt af sådan en synshal, og for kunden...
    For nu skal han jo alligevel have skiftet bremserøret, da den jo kun er betinget godkendt.

Har haft flere biler hvor alt på synssedlen var blevet lavet, men bilerne havde på forhånd en revne i forruden, som blev noteret ved synet, og det gav en betinget godkendelse i alle tilfælde..

Og betingen godkendt er IKKE godkendt. og de var alle et resultat af et omsyn..

Så jo de må knalde dig på det de finder.

Gallant...

Nej du har ret en del af vejen, men Ronni kan ikke vide om det er et af de værksteder der har en synsafdeling men som ikke er værkstedets, men en der har et område på værkstedet med godkendt udstyr og ret til at syne..
    Mange værksteder har en synshal i samme bygning hvor de selv er...
    Så det kan en kunde faktisk godt få opfattelsen af....

• #22   5. feb 2014 Jeg har lige været til syn igår, med en kunde bil.
    Som var blevet dumpet på bremserør, på samme bil samme bil var der ingen vægttavler, og 2 kæmpe flæger i foruden, som synshallen nævnte, men sagde at det var godkendt det andet sted, så er den jo godkendt.
    Det eneste de godkendte var iorden, var det som stod på sedlen var blevet lavet.
    De kiggede heller ikke andre ting igennem da det jo stod som var det lavet.

Jeg syntes det lyder meget som om det var en dårlig synshal du har været i, især hvis den skal igen 4 gange, og endda på forskellige ting... Ikke et sted jeg ville komme igen, hvis jeg var dig.

• #23   5. feb 2014 Buggi hvornår har jeg sagt de ikke må dumpe bilen på noget andet? siger kun de ikke gik efter at finde nye fejl. Men kun kiggede efter det der skulle laves.

• #25   5. feb 2014 Har snakket med rigtig mange synsfolk....

Hvis staten er der til en kontrol i det øjeblik i kører fra synsstedet, og de napper jer, kan de gennemføre et syn og kaserer den selv om den lige er blevet synet på synshallen.
    Så hvis de kan og må, må en synsinspektør også, og synslederen på synetedet...
    Synsfolk har ikke alle de samme uddannelser, nogle har bare standart godkendelserne andre har taget tilbygninger til deres erhverv...

De kan og de må....

• #27   5. feb 2014 Jo men selv om de ikke har lavet deres arbejde godt nok, så får du jo sikkert et ok syn af staten bagefter.. smiley

En synsmand har 45 minutter mener jeg til at lave et syn, og jeg har fået synet rigtig mange biler, og har endnu ikke mødt en der tog mere end 15 minutter for et syn. men mindre man opholdt ham med snak....

Så tidsmæssigt er de altid langtfra at gøre deres job ordentligt...

Betalings mæssigt...........

Tænk hvis man havde elektrikkeren på besøg og han skrev to timer på, og du ved han kun var det i et kvarter.... smiley

Men har aldrig mødt nogen der brokkede sig i en synshal fordi de ikke fik den tid de har betalt for...

Men tror det handlere mere om folks moral... går den så går den..... hehe

• #29   6. feb 2014 Ronni M

Sådan har jeg det også, og jeg er heller ikke enig i at en bil skal kasseres til et omsyn...
    Det får mig fuldstændigt op og ringe hvis jeg har lavet det der tår på omsyns raporten, og de så finder noget yderligere.
    Dette fordi jeg tit bare beder folk om at køre til syn, da jeg ved et forsyn sagtens kan finde fllere ting på en bil end en synsmand vil finde, da de ikke bruger den tid de skal.
    Og hvis kunden ønsker et billigt syn, så er det vejen frem.
    Lys, lygter, dæk og bremser skal bare være i orden... og hvis folk gerne vil have en pris på forhånd inden en reperation, så får de det, men så skal jeg jo også være 100% i orden, så den bliver godkendt...
    Nogle forventer jo at hvis de har betalt værkstedet for synsklargøring så skal den jo i deres øjne jo også gå igennem første gang...

Det bliver først besværligt hvis folk selv vil blande sig i halvdelen, og derfor siger jeg altid til folk at de bare skal køre til syn, og så tager vi den derfra..
    Og det er pga. erfaring, for fok siger jo tit og ofte jo også at det ikke må koste mere end x antal kroner, for så vil de heller købe en ny bil...

Hvad angår syn af nyere biler, så er det jo ligeså forkert at en synsmand ikke bruger den tid de har, da jeg syntes at på nyerer biler, er der tit flere mekaniske fejl, eller motorfejl / forurening osv. hvor de ældre jo har en størrer risiko for at have rust...

Men igen så vælger flere og flere jo at købe ny bil, sidst jeg snakkede med den synsmand jeg bruger, fortalte han at han jo har 2 synshaller, et hernede hvor jeg bor og en oppe i nordjylland, og han syner ikke så mange biler mere hernede som oppe nordpå.
    Som han sagde så kører de så længe i deres biler oppe nordpå, at de næsten ikke kan holde sammen på sig selv længere..

Sydpå kan de på visse dage have 3-4 syn på en dag, hvor de tilsvarende nordpå har så mange syn at de godt kune bruge 2-3 synsfolk mere om dagen...

Men sjusk er det hvis de er for hurtige til at syne en bil, og derfor kan det pisse mig af, hvis samme synssted finder en ny fejl i 2 omgang.. smiley

Kommentér på:
Angående syn??

Annonce