{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.545 visninger | Oprettet:

Tjomas Z
Tjomas Z
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28

At installere lys i bagagerummet. {{forumTopicSubject}}

Hej i gruppen.

Jeg har købt min en bil, hvor der ikke er lys i bagagerummet.

Jeg har tænkt om man selv kunne installere en led skinne deromme og så trække et kabel fra loftslyset. Det tænker jo alligevel når man låser bilen op.

Men jeg har tit tænkt på, hvordan lofts himmelen egentlig er sat fast. Kan man overhovedet få det fra hinanden, så man også kan få det på plads igen, uden buler og andre fejl ?

Det ville da være mega ærgerligt på en ny bil.

Findes der nogle guides som kan belyse denne fremgangsmåde ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At installere lys i bagagerummet.
  • #1   12. feb 2014 Er det ikke nemmere at montere en kontakt, så det tænder når der er åbent i stedet ? smiley

• #2   12. feb 2014 Ja, det var også hvad jeg tænkte... Og om der er strøm nok i den ledning der går til loftlyset, eller om det var nødvendigt at trække nyt strøm...

• #3   12. feb 2014 hvis du monterer den med en klemme 30 og noget stel, kan man få nogen gamle "kuglekontakter" fra en citroën xantia, du monterer den på bagruden/bagklappen, når du åbner klappen ruller der en lille kugle inden i den, og bum, strøm til lyset smiley det virker ganske fint smiley

• Tjomas Z
    Tjomas Z Tilmeldt:
    dec 2013

#4   12. feb 2014 Det havde jeg slet ikke tænkt på med en kuglekontakt:-)
    Men det er vel svært at skaffe noget strøm på en bil der er slukket ?

• #5   12. feb 2014 Du kan godt tage strøm i loftlampen. Ud med lampen og af med gummi ved kanten ved bagklappen, så kan du stikke et stykke stiv ledning ind under loftet, eller noget ståltråd som du så kan binde en tynd ledning i og trække igennem og så kører den ned til hvor di vil ha lampen

• Tjomas Z
    Tjomas Z Tilmeldt:
    dec 2013

#6   12. feb 2014 Jeg har googlet kuglekontakter uden at finde noget om det.

Jamen må prøve at kigge på det med loftet så. Jeg vil jo bare ikke komme til at ødelægge loftet eller at jeg ikke kan lukke det igen. Jeg har aldrig forsøgt at løsne loftsbeklædningen på en bil:-)

Men i princippet kan man vel få en mekaniker hos Opel til lige at føre kablet ik ?
    Det kan da ikke koste mange penge. Det tager vel et kvarter eller noget. Selve montagen laver jeg jo selv.

• #7   12. feb 2014 Jeg har monteret en ekstre loft lampe i min mondeo, og der skar jeg et hul og skubbet så en stiv ledning fra loft lampen over til den nye, man kan godt skubbe en ledning ind under loftet uden at ødelægge noget

• #8   13. feb 2014 de kontakter, sidder på en gammel citroën xantia, hvis du kører ned til den lokale forhandler vil de nok gerne af med en til rimelige penge smiley du kan bare trække en ledning fra batteriet og bagud, det er der ikke meget bøvl i smiley

• Tjomas Z
    Tjomas Z Tilmeldt:
    dec 2013

#9   13. feb 2014 Hej igen, tror bare jeg trækker en ledning gennem loftet. Skal lige se på det når jeg igen har fridage, næste uge smiley

Kommentér på:
At installere lys i bagagerummet.

Annonce