{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.176 visninger | Oprettet:

Polo 6R Vs Ford Fiesta? {{forumTopicSubject}}

hej bg folkens..

Var I går ude kigge på en 2011 polo 6r 1,6 Tdi 90 hk med Bmt med: dk pakke fuldaut. klima, fjernb. c.lås, fartpilot, kørecomputer, startspærre, udv. temp. måler, sædevarme, højdejust. forsæde, el-spejle m/varme, cd/radio, 6 airbags, abs, antispin, esp, servo, 1 ejer, ikke ryger, lev. nysynet, service ok, diesel partikel filter, tidligere undervognsbehandlet, auto. nedbl. bakspejl, fuldaut. klima, regnsensor, 4x el-ruder, isofix, kopholder, læderrat, splitbagsæde, mørktonede ruder i bag, hvide blink, indfarvede kofangere...

Har fået ham presset ned i 135.000 og det er ved en forhandler med 6 måneder garanti og 24 måneder reklamation ret og så vil han sætte træk på 5000.

Men var kommet i god tid, der op så kørte ind forbi Ford for se den nye fieste hvilket jeg os synes er en fin bil, fik en pris på en Ford Fieste titanium 1.0 med 65 hk benzin i candy blue metal farve (10.000 ekstra) og lyd pakke 1 til 173.000 + 7-9000 for evt træk? Men så er bilen jo til gengæld helt ny med 2 års garnti men knap så meget udstyr som i poloen, dog har ford bluetooth og media streamer..

Hvad synes i lyder som det bedste køb? Bilen kommer ca. til køre 70 km mere hver dag.. Mvh Kenneth.. Ps hvis nogle herinde skulle eje en polo 6r 1,6 Tdi hvad køre i så på literne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polo 6R Vs Ford Fiesta?
  • #1   15. feb 2014 Jeg synes, Poloen lyder som det bedste køb. Den anden vil have et forholdsmæssigt <i>meget</i> større værditab de første år. Derudover har Poloen en sjovere motor.

  • #2   15. feb 2014 hej Bay.. Ja du har selvfølig ret polo kostede 235.000 fra ny så den har jo i den grad mistede de penge som du taber når ford fiestaen køre udover fortovs kanten. smiley Jaa synes sku den trækker ganske fornuftig den motor og har så os det +at det en diesel så vi spare jo nemt en 45-50kr hver gang vi tanker den på pris foreskellen smiley

  • #3   15. feb 2014 Ville helt klart vælge polo'en, de gamle har en golf 6 med en 1.6tdi bmt. 105hk den køre ca 20-22 på litteren og er frisk og køre i,
    Hvor meget har polo'en kørt km.


  • #4   15. feb 2014 ville også helt sikkert vælge poloen

  • #6   15. feb 2014 Syntes generelt ikke vw har lavet nogen imponerende biler, de er alt for dyre i forhold til hvad man får for pengene, dårlige bremser, dårlige styrtøj, ophæng, bære/styre kugler mm. Kvaliteten af de biler er så ringe, jeg havde overvejet det med ford'en, eller kigget på en helt anden bil, men det er jo en smagssag, køb hvad du føler for, og hvad økonomien er til, prøv begge biler.

  • #7   15. feb 2014 Jeg vil i hvert fald sige, at hvis du overvejer en Ford, så køb brugt og ikke ny. De penge, du sparer i eventuelle reparationer på garantien, bliver meget hurtigt spist af de store værditab.

    Derudover synes jeg så personligt, at Polo er en mere lækker bil. Både mht. udseende og køreegenskaber.


  • #8   15. feb 2014 andreas p poloen har kørt 60.000 af et ældre ægte par smiley så det er jo ikke alverden smiley
    okay jeg er godt tilfreds hvis den bare kan køre en 20-22 stykker smiley Men læste at da FDM havde testet den havde de kun kørt 16-17, derfor det skønt lige høre fra folk der køre i den til dagligt smiley


  • #9   15. feb 2014 Ubetinget Polo'en....

    VW's diesel maskiner kører med lethed de angivne km/l. Det er kun et spørgsmål om vægten på speederfoden. smiley


  • #10   15. feb 2014 Der er også stort tunings potentiale i den 1.6 tdi, den motor holder let til det. 90 og 105 hk version plejer at få ca. 145-150 hk.. og så giver det et + på km/l.

    Eneste svaghed på 1.6 tdi, er Egr ventilen.. de har det med at stå af efter 50.000 km ca.. derfor vil en tuning være på sin plads, da man kan frakoble Egr ifm. med det.


  • #11   15. feb 2014 mr g40: tak for svaret din holdning smiley

    Stay in foucs: okay er jo "kun" 26 så har da stadig en alder hvor man gerne ville ku mærke lidt krafter i sin bil smiley Min mor har en vw up hvilket både mig og min kæreste er enige i er for sløv, men skal man nu op købe den 100 Hk m/turbo så render den jo nok tæt på de 200.000 og 65000 dyrer en poloen :S


  • #12   15. feb 2014 Jk auto performence: okay vil nok gi dig ret i at det er en dyr bil men synes så os der rigtig meget udstyr i den i forhold til fiestaen, men kan nu godt lide udseende fra begge biler, dog synes både mig og kæresten at alt inde i kabinen virker virkelige lækkert i poloen i forhold til fiestaen smiley men de 2 års garnti istedet for 6 måneder er os penge værd smiley

  • #13   15. feb 2014 Søren L: Jaa men som sagt skræmte Fdm test og uddtalser om den kun kørte 17-18 km/l mig lidt smiley

    Morten A: Ja en 3-5 k så kan den nok blive extra sjov hvis man synes der behov for det smiley Egr Ventilen er lige bleven skiftet for få Kilometer siden smiley Forhandlerne siger at det nok er pga. af det ældre ægte par som har kørt meget korte ture i den, og aldrig har fået nogen form for omdrejninger smiley Men hvad er det du siger er fordelen ved chip den i forhold til den Egr ventil?


  • #14   15. feb 2014 En anden ting er at i poloen er der et aux stik? og ikke usb som i fiestaen, men kan man på nogen måde lave sådan at man kan afspille sit musik over anlægget uden skal skifte sang på telefonen? eller ipod? smiley men istedet gør det på selve anlæget?

  • #15   15. feb 2014 Poloen er meget federe, flottere og bedre.. har selv lige haft den Forden 1.6 tdi, og var mega skuffet over km/literen og kender en med benzin udgaven du har kig på, hvor den har været skuffende ift forbruget.. men er jo smag og behag.





  • #16   15. feb 2014 Fordi hvis Landberg laver bilen, frakobler de Egr ventilen ifm. optimering. Den kommer også til at gå længere literen især ved at frakoble Egr.. fordi du får en mere effektiv motor uden. og ingen tilsodning med mere.

    Egr ryger på mange 1.6 tdi uanset om du giver den kniven hver dag eller ej.


  • #17   15. feb 2014 Prøv at se på side 10: http://viewer.zmags.com/publication/dc2faa7c#/dc2faa7c/10

    Du kan godt få en medietilslutning til din tlf.


  • #18   15. feb 2014 Morten a: okay og det har ikke noget og sige til syn osv ? Hvad koster det få skiftet sådan en Egr ventil? Ved den lige er bleven skiftet i den nemlig smiley

    Søren L: Har lige været inde og kigge synes bare ikke lige at der står at jeg vil købe sådan en adapter kan skifte sang osv fra originale Radio i stedet smiley Men må det være smiley


  • #19   15. feb 2014 Kennet M tag poloen helt klart men ja egr ventil ryger på dem men det er til at overkomme de holder ca 50-90 tusinde nogle mere andre mindre men når den er skiftet så er det sku en fin bil!( (:

  • #20   15. feb 2014 det er den her fætter her som ryger på dem (:
    http://imageshack.us/a/img407/5388/egrcooler2.jpg


  • #21   15. feb 2014 Koster omkring 12.000, men eller afhængig af om Egr køler også skal skiftes. Til syn har de ikke remedierne til at spore en god tuning. De sviner mindre efter tuning, til gengæld er NOx indholdet højre pga. frakobling af Egr.. men denne test udføres ingen steder i dk. De giver den fuld gas, og der vil Egr om alle omstændigheder være lukket alligevel.

  • #22   15. feb 2014 Mike Nielsen/Morten A: Lyder godt nok som om det poloen der får flest stemmer smiley okay så ved man os hvordan sådan en ser ud, men synes sku da godt nok det er noget af en post at skifte noget til 12000 kr. evt. ved hver 50.000? eller er det bare mig =S

  • #23   15. feb 2014 Risikoen er der i hvert fald, og det er et stort problem på mange 1.6 tdi.. Men lad dig ikke afskrække, det er en rigtig god og solid motor. Man behøver ikke at tune den for at lave Egr Mod, men ville være dumt andet, fordi ECUén (motorstyrringen) skal tages ud og have fjernet tunings beskyttelse i boot mode. kan ikke ses bagefter.

  • #24   15. feb 2014 Ja smiley har været inde og læse noget mere om det og kunne godt lyde som et problem, men ved som sagt den lige har fået den skiftet, men så nogle film på youtube med folk der os bare gjorde dem rene smiley Men man ku selvfølge os bare få dem slået fra som du siger smiley første gang den er sodet til er den regning jo nok betalt sig ind igen smiley

  • #25   15. feb 2014 kan se landberg tager 1500kr. for gøre det og så ligger en af deres afdelinger som gør det 1 times kørelsel her fra smiley http://www.landberg.dk/shop/egrmod-1-711p.html

  • #26   15. feb 2014 Ja 1500 ifm. chipning, men 2500 uden.. fordi skal i boot mode.

  • #27   15. feb 2014 De går rigtig godt, havde en Ibiza med samme motor. Jeg bad om lidt ekstra moment, så havde 340 nm og 145 hk. Normalt ligger de max. på 310.

  • #28   17. feb 2014 Heeey folkens... fik i dag handlet endte med købe polen smiley til 140.000 med aftalig træk, tusind tak for hjælpen var rigtig skønt smiley

  • #29   17. feb 2014 Så mangler du bare chippen hehe..

  • #30   17. feb 2014 hehe arg mit næste problem er træk? kan se man skal ud i bag kofangerne :S synes ikk det er fedt man kan se et "hul" når trækket ikke sidder i? nogen løsninger ?

Kommentér på:
Polo 6R Vs Ford Fiesta?

Annonce