{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.375 visninger | Oprettet:

bil til at trække båd med {{forumTopicSubject}}

Står og er ved at undersøge hvilke biler der kan trække op omkring 2000-2200 kg. da vi er på udkig efter en trailer båd i den vægt klasse, nogen der har nogle forslag og pris klasse snakker vi til omkring de 60.000 kr. har kigget på div. gamle patrol'er men er åbne for at høre hvad folk har af forslag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bil til at trække båd med
  • #1   26. feb 2014 en vx100, kan findes til de penge, god 4x4… men generalt toyotaér er gode biler, der findes også mercedes person biler eller store audi´s der må trække det

• Interceptor
    Interceptor Tilmeldt:
    jun 2006

Biler: 11 Emner: 2 Svar: 51
    #2   26. feb 2014 Der er så godt som ingen "alm." personbiler der må trække 2000+ Så en ide om hvad slags køretøj du vil have ville være nemmere?

Hvide plader? gule plader?
    Skal den også bruges som alm. dagligdagsbil?

Hvis du skal have en trækker så ja, så ender du nok med en 4x4 af en eller anden art. De kan mere eller mindre alle trække det du skal bruge uanset model. Suzuki Grand Vitara, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Frontera ect. ect.

Personligt har jeg lige købt en VW Sharan til samme formål, den trækker 2000kg.

En fingerregel(som naturligvis ikke 100% passer) er at totalvægten på bilen skal være højere eller = totalvægten på trækket. Derfor kan alm. personbiler ikke trække 2000kg.

• #3   26. feb 2014 ja dette skal være en bil som jeg skal bruge til at køre på arbejde i har ca. 14 km hver vej. og det er endelig også lige meget om det er en gul plade bil eller om det er hvid plader, det eneste - der er ved gul pladebiler er at de er så satans dyre i ejerafgift. hvilken sharan har du købt?

• Interceptor
    Interceptor Tilmeldt:
    jun 2006

#4   26. feb 2014 En Sharan fra 99, 1,9 TDI

Hvis du nedvejer den til 2000kg koster den omkring 4000kr årligt i afgift. Den kører rimeligt godt på literen, ca. 16-17km hvis du ikke nedvejer koster den 10.000kr om året, så det kan godt betale sig, selvom nedvejningen koster en 2-3000kr(en gang)
    Eller find en der er nedvejet. Trækket skal sometidwer også opvejes, det koster til gengæld ikke andet en et syn hos synshallen.

• #5   26. feb 2014 Okay, vil jeg prøve at kigge på. ellers må jeg jo bare bide i det sure æble og købe en 4x4 som er dyr at eje...

• #6   26. feb 2014 har lige kigget på nettet og de sharan jeg kan finde må kun trække 1525 hvis man slår dem op på nummerplade.net

• #7   26. feb 2014 En Jeep fra før 1998 6. måneder er billig i afgift på gule smiley

• #8   26. feb 2014 Citroen C5 2.2 HDI med manuel gear kan vejes op til at trække 2.000 kg

• #9   26. feb 2014 evt. en ford explorer den må trække 2575 kg men den kører bare ikke så langt på literen smiley

• Interceptor
    Interceptor Tilmeldt:
    jun 2006

#10   26. feb 2014 Som jeg sagde, mange Sharan er registreret med lavere på trækket end 2000kg, men de kan alle vejes op til det, bare ved at køre til synshallen.

biler bliver ikke nødvendigvis sat til det højeste de kan, f.eks hvis du har en sharan med 2000kg totalvægt. Så må trækket kun tage 1500kg hvis du skal bruge B kørekort. Derfor f.eks har nogle lavere kg. Med 2000kg bil og 2000kg på træk skal du have hængerkort.

PS: Det er muligt at det KUN er Diesel der kan vejes op, er ikke sikker.

• #11   26. feb 2014 Har køre kort til hænger og det så det med kørekort er ikke problemet bare bilen kan trække det må jeg også køre det.

Kommentér på:
bil til at trække båd med

Annonce