{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.871 visninger | Oprettet:

Christian
Christian
Tilmeldt:
4. jun 2004
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Flere fejl fundet ved syn nr 2 {{forumTopicSubject}}

Er der nogen som ved, hvordan det er i sådan et tilfælde, som jeg netop har været ude for til syn. Lan det være rigtigt at man bare skal finde sig i det?

Synsstedet opdagede ved 1. syn kun at de langsgående bremserør var tæret og dumpede den derfor.
Dette blev skiftet, og da jeg kom til 2. syn samme sted, får jeg at vide af samme mand, at de bagerste bremserør er tæret.

Værkstedsregningen bliver derfor unødvendig dyr, da det skal klares over to omgange.
Han vælger dog underligt nok at lade bilen godkende. Men tænker da også, om ikke det kan skyldes, at han godt ved at han har lavet en fejl.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flere fejl fundet ved syn nr 2
  • #1   2. mar 2014 Hvad er problemet så...

  • #2   2. mar 2014 Han ved godt har har overset noget og lader den derfor gå igennem. Du kan vælge at få lavet din på egen regning eller du kan klage over synsstedet og måske få dem til at betale

  • #3   2. mar 2014 bremser der er tæret og bliver godkendt, læser jeg rigtigt?

  • #4   2. mar 2014 Så han syner din bil med tæret bremserør?
    Godt jeg ikke skal have synet min bil i København ...

    Men hvis du selv eller en mekaniker har lavet det, hvorfor blev alle bremserør ikke tjekket igennem?


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #5   2. mar 2014 Hvad er problemet. Din bil skal jo altid være i orden.
    Er da ikke hans problem at din bil fejler mere end hvad han lige opdagede første gang. Han er ikke ansat til at hjælpe dig med at finde fejl for din mekaniker, men for at tjekke om bilen er i orden at have på de danske veje.

    Glæd dig da hellere over han lid den gå igennem.


  • #6   2. mar 2014 Han skal jo gå bilen ordentligt igennem 1ste gang, og hvis der er mange fejl så må du købe ny billet. Syn ikke afsluttet.

  • #7   2. mar 2014 Tjekker man ikke lige alle bremse rør igennem når der er nogle der er tæret??? tænker jeg bar ( er det ikke ris til egen røv) eller hvad man siger og jo det er surt også at værkstedet ikke lige spotte det når de er i gang smiley " god weeekend"

  • #8   2. mar 2014 blev sidste syn gjort færdigt, hvis nej må han egentlig godt finde fere fejl næste gang og dumpe den igen

  • #9   2. mar 2014 Om det første syn er gjort færdigt eller ej, kan den stadig godt blive kasseret på noget andet ved omsyn hvis synsmanden finder noget andet.

  • #10   2. mar 2014 Ka du ikke bare vedligeholde din bil løbende så den er sikker i trafikken og så du ikke behøver få det lavet over flere gange?

  • #11   2. mar 2014 Få da lavet de bremserør og kom videre i livet

  • #12   2. mar 2014 Nu er der ingen der konkret svare på dit spørgsmål.

    Jeg kender heller ikke en specifik paragraf,styk eller punkt.
    Men mig bekendt plejer det at være sådan at ved første syn går man bilen igennem.

    Hvis omsyning kræves vil der være anført i rapporten hvad der ligger til grund for at vogntøjet ikke er godkendt.

    De par gange jeg har overværet et omsyn er det kun de tidligere punkter der er opsynet på. Ikke andet.

    At morale så måske er og bør være at hvis køretøjer ikke er sikkerheds forsvarligt på synstidspunktet og 24 måneder frem syntes jeg da det virker meget berettiget at bede om udbedringer.

    Casper k siger i øvrigt en fed linje.
    Det er din mekanikker/dig selv der skal lave og vedlige bilen, ikke syns manden der skal fejlfinde for dig.


  • #13   2. mar 2014 Michael F.

    Det hedder sig rent faktisk mht. omsyn, at de fejl der står på synsrapport skal tjekkes. Derudover skal der tjekkes om der efterfølgende kan være opstået fejl. F.eks hvis bilen ikke er noteret for skævbremsning, men tæret bremserør, så SKAL bilen rent faktisk tjekkes for skævbremsning igen ved omsyn. Da mekanikeren / ejeren kan have lavet en fejl ved udluftningen.



  • #14   2. mar 2014 Hvis synsmanden ser at de bagerste bremserør er tæret ved omsyn, hvorfor har din mekaniker ikke opdaget det, og gjord dig opmærksom på det, da han skiftede de langsgående ? Måske du skulle overveje en ny mekaniker ?

  • #15   2. mar 2014 Synes det er underligt at det værksted der har skiftet dem. Ik har gjort dig opmærksom på det. nu når de var igeng.

  • #16   2. mar 2014 At bilen er i orden er da kun DIT ansvar... Ikke synsmandens! synes det er ærgerligt at han lod defekte bremserør køre igennem

  • #17   2. mar 2014 Tror da bare du skal være glad for sådan en fin "gave".....havde fixet bilen og været skide glad for ikke at dumpe igen....

  • Christian
    Christian Tilmeldt:
    jun 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #18   2. mar 2014 Tak for jeres svar, specielt de seriøse af slagsen.
    Netop at mekanikeren, som lavede min bil, ikke tjekkede de bagerste bremserør, er i min øjne lidt af en skandale smiley Han lavede kun det som stod på synsrapporten. Men da aftalen kun var at lave de langsgående, som der stod, kan jeg i princippet ikke kræve andet. At han så burde have set det, er noget andet.

    Synsmanden tjekkede kun fejlene ved omsynet og konstaterede så, at de bagerste også trænger til en udskiftning.
    Jeg er selvfølgelig glad for at vide det, så jeg kan få det lavet, men det er surt og en lidt kedelig situation, fremfor det bare var opdaget i første omgang.
    Om man kan afkræve noget af synsstedet i den forbindelse, blev jeg desværre ikke klogere af. Dog synes det jo mærkeligt at synsmanden er 'sød' at lade bilen godkende til omsynet, når de bagerste bremserør står over for udskiftning.
    God weekend.


  • #19   2. mar 2014 Du bad ham vel kun om at fikse den som stod i synsrapporten... Tror ikke du bad ham om at gennemgå bilen.

  • #20   2. mar 2014 Der er INTET at komme efter økonomisk i synshallen.
    Få nu fikset de bagerste bremserør, så vi andre kan bevæge os rundt i trafikken, i relativ sikkerhed smiley


  • #21   2. mar 2014 der står ingen steder at synsmanden skal finde alle fejl på bilen bare han finder en som han kan dumpe den på er det nok så kan han stoppe ved den bil og sige at den ikke er gjort syns klar. og skrive det i syns rapporten. der jeg tog mekaniker uddannelsen fik vi af vide af en syns mand ( A plus ) der var ude og holde en fordrag at hvis han fandt 5 fejl ( som den ikke kan blive synet med skulle han stoppe der. og hvis den så kom igen og han fandt flere fejl dumpede han den bare IGEN. så bare fordi din bil ikke er i orden skal ikke gå ud over synsmanden smiley

  • #22   2. mar 2014 5 fejl, så KAN han skrive bilen ikke er gjort klar og at synsrapport ikke er udtømmende, mne han SKAL ikke, og de færreste gør det, for man har jo betalt 300-450,- og har vel så krav på 15-20 min arbejde. Det er det jeg har oplevet, de er alle fair nok, ellers gider man jo ikke komme der mere.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #23   3. mar 2014 Allan så tager du da lige så meget fejl som trådstarter.
    Men overrasker mig nu ikke.
    Nej du har ikke krav på 15-20 min. arbejde hos din synsmand. Han er ikke ansat på tid af dig, men betalt for en service.
    Du er jo lige så blank som trådstarter og tror åbenbart at synsmanden er din mekaniker.


  • #24   3. mar 2014 Hahaha, du er jo komplet tåbe!
    Hvis en synsmand behandlede mig sådan så kom jeg aldrig mere der. Du har ikke krav på noget, men de syner 3 i timen, det giver bob bob, 60 divideret med 3, hvad giver det lige nu, ja 20, altå 15-20 min, som vi får her i byen sjovt nok, for der er da ingen som vil betale 3-400 for 5 min arbejde, jo der er en her i tråden hehe.
    En synshal er et service sted, får man dårlig service, så er der 5-6 andre i byen her, så servicen er i top hos alle, de er jo konkurrenter og kan ikke eksistere med sure gamle mænd som i 80erne, men det ved du jo alt om.

    Og jo, ser de en fejl mere ikke bare må de påtale den, de SKAL hvis det er af sådan en karakter som trådstarters, det er jo alles sikkerhed det drejer sig om.
    Jeg var til syn med en bil der havde været af sted 4 gange, er bare chauffør, det første der sker da den kommer på liften er at jeg ser en bremseslange der er hænger og flagrer, lader som ingenting, men synsmanden ser den jo med det samme, alt er ok men slangens befæstigelse må svejses fast til inderskærmen, synet ved sjette besøg.

    I de 33 år jeg har synet biler er jeg kun blevet svinet da det var Statens Bilinspektion, de var mavesure gamle mænd, og det både med mc og biler, de viste ingen nåde, det svarede nærmest til at blive stoppet af politiet, med spørgsmål om farveblindhed og manglende kendskab til reglerne, og hvis man var klogere end dem, så fandt de altid noget til et omsyn.
    Sjovt nok var de samme synsfolk helt anderledes da det blev privatiseret, flinke og smilende, nå ja, for ellers gad ingen jo handle med dem, der var jo andre steder at syne nu.


  • #25   3. mar 2014 Og kommer man med en beskidt bil syner de den også, for jeg gider ikke køre til damprens bare fordi de har fine fornemmelser, så må de sgu tage handsker og støvler på, ikke mit problem.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #26   3. mar 2014 Laaaang flot historie Allan, men det ændre ikke på det faktum at du ikke betaler timepris men for en ydelse der ikke er time- eller minutbaseret uanset hvordan du vender og drejer den.
    Kommer du med en pilrådden bil og han finder 10 ting af dumpekarakter på 5 min har du intet krav på at han skal stå og finde flere i 15 min mere.
    Det kan du smutte hjem og ordne eller ned til din mekaniker og få gjort.


  • #27   3. mar 2014 Er det ikke bare en service fra synsmandens side, at de snart bør skiftes?. De må jo godt være minimalt tærede. Sidst jeg var til syn havde synsmanden og en tilsynsførende en længere diskution om hvor tærede mine bremserør måtte være.

  • #28   3. mar 2014 Bla bla bla............. Du bliver taget i røven i din synshal, det gør jeg ikke. Kunne aldrig drømme om at køre en rådden bil til syn, eller forsøge at fuppe mig igennem, gensidig respekt mellem ham og mig, det fungerer. Men det aner du jo heller ikke noget om.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #29   3. mar 2014 Allan taler du til mig ? Du svare i øst når jeg skriver i vest.


  • #30   4. mar 2014 Casper Klyt:
    Læs og forstå.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #31   4. mar 2014 Hvorfor skulle jeg dog det når du ikke engang selv magter det.

    Det meget muligt du har en venlig synsmand men det stadig ikke et krav.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #32   4. mar 2014 Og dit barnlig ordforråd med "blah blah blah du bliver taget i røven af din synsmand" genere mig ikke som du havde håbet i dit sørgelige sind.
    Jeg har aldrig fået en bil dumpet til syn endnu.


  • #33   4. mar 2014 kan ikke se at allan nogen steder påstår at det er et krav...

    der er vel snarere tale om en "uskreven regel", idet de jo er nødt til at yde en ordentlig service, for at folk kommer igen....mine "kunder" har heller ikke krav på at jeg smiler eller byder på en kop kaffe, men det er alligevel en service der bliver sat pris på....


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #34   4. mar 2014 Brian O så læs # 22

    Modsat skriver jeg intet sted at god service er ikke er rart.
    Men man har stadig ikke krav på en bestemt tid hos fn synsmand. Og han er bestemt ikke ansat til at fejlfinde på bilen hvis den allerede er dumpet.



  • #35   4. mar 2014 Sjovt at folk ikke er interesseret i at få noget for pengene i en synshal, alle andre steder vil folk gerne have noget for deres penge.

    I gamle dage skulle en bil gøres klar til syn, det skal den ikke nødvendigvis i dag, FDM anbefaler faktisk at man kører direkte i synshallen, uden om mekanikeren, for de fleste biler fejler mindre hos synshallen end de gør hos værkstedet.
    Nogen har fået overslag på 10 kilo på værkstedet + og er kommet af med en tusse efter synshallen, mange penge sparet ved fremmøde på synshallen først.


  • #36   5. mar 2014 Hvis den historie passe så er det fandme nogle lorte mekaniker. Hvorfor ikke spare omsynet hvis bilen fejler noget

Kommentér på:
Flere fejl fundet ved syn nr 2

Annonce