Flere fejl fundet ved syn nr 2 {{forumTopicSubject}}
Er der nogen som ved, hvordan det er i sådan et tilfælde, som jeg netop har været ude for til syn. Lan det være rigtigt at man bare skal finde sig i det?
Synsstedet opdagede ved 1. syn kun at de langsgående bremserør var tæret og dumpede den derfor.
Dette blev skiftet, og da jeg kom til 2. syn samme sted, får jeg at vide af samme mand, at de bagerste bremserør er tæret.
Værkstedsregningen bliver derfor unødvendig dyr, da det skal klares over to omgange.
Han vælger dog underligt nok at lade bilen godkende. Men tænker da også, om ikke det kan skyldes, at han godt ved at han har lavet en fejl.
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 155 Svar: 2.508
Godt jeg ikke skal have synet min bil i København ...
Men hvis du selv eller en mekaniker har lavet det, hvorfor blev alle bremserør ikke tjekket igennem?
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
Er da ikke hans problem at din bil fejler mere end hvad han lige opdagede første gang. Han er ikke ansat til at hjælpe dig med at finde fejl for din mekaniker, men for at tjekke om bilen er i orden at have på de danske veje.
Glæd dig da hellere over han lid den gå igennem.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
mar 2005
Følger: 155 Følgere: 153 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 777
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
maj 2003
Følger: 28 Følgere: 106 Biler: 4 Emner: 38 Svar: 1.422
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 3 Emner: 41 Svar: 1.218
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 437 Svar: 5.063
Jeg kender heller ikke en specifik paragraf,styk eller punkt.
Men mig bekendt plejer det at være sådan at ved første syn går man bilen igennem.
Hvis omsyning kræves vil der være anført i rapporten hvad der ligger til grund for at vogntøjet ikke er godkendt.
De par gange jeg har overværet et omsyn er det kun de tidligere punkter der er opsynet på. Ikke andet.
At morale så måske er og bør være at hvis køretøjer ikke er sikkerheds forsvarligt på synstidspunktet og 24 måneder frem syntes jeg da det virker meget berettiget at bede om udbedringer.
Casper k siger i øvrigt en fed linje.
Det er din mekanikker/dig selv der skal lave og vedlige bilen, ikke syns manden der skal fejlfinde for dig.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Det hedder sig rent faktisk mht. omsyn, at de fejl der står på synsrapport skal tjekkes. Derudover skal der tjekkes om der efterfølgende kan være opstået fejl. F.eks hvis bilen ikke er noteret for skævbremsning, men tæret bremserør, så SKAL bilen rent faktisk tjekkes for skævbremsning igen ved omsyn. Da mekanikeren / ejeren kan have lavet en fejl ved udluftningen.
nov 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 178
feb 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 148
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.654
jun 2004
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
Netop at mekanikeren, som lavede min bil, ikke tjekkede de bagerste bremserør, er i min øjne lidt af en skandale
Synsmanden tjekkede kun fejlene ved omsynet og konstaterede så, at de bagerste også trænger til en udskiftning.
Jeg er selvfølgelig glad for at vide det, så jeg kan få det lavet, men det er surt og en lidt kedelig situation, fremfor det bare var opdaget i første omgang.
Om man kan afkræve noget af synsstedet i den forbindelse, blev jeg desværre ikke klogere af. Dog synes det jo mærkeligt at synsmanden er 'sød' at lade bilen godkende til omsynet, når de bagerste bremserør står over for udskiftning.
God weekend.
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.524
nov 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 178
Få nu fikset de bagerste bremserør, så vi andre kan bevæge os rundt i trafikken, i relativ sikkerhed
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 1.241
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
Men overrasker mig nu ikke.
Nej du har ikke krav på 15-20 min. arbejde hos din synsmand. Han er ikke ansat på tid af dig, men betalt for en service.
Du er jo lige så blank som trådstarter og tror åbenbart at synsmanden er din mekaniker.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Hvis en synsmand behandlede mig sådan så kom jeg aldrig mere der. Du har ikke krav på noget, men de syner 3 i timen, det giver bob bob, 60 divideret med 3, hvad giver det lige nu, ja 20, altå 15-20 min, som vi får her i byen sjovt nok, for der er da ingen som vil betale 3-400 for 5 min arbejde, jo der er en her i tråden hehe.
En synshal er et service sted, får man dårlig service, så er der 5-6 andre i byen her, så servicen er i top hos alle, de er jo konkurrenter og kan ikke eksistere med sure gamle mænd som i 80erne, men det ved du jo alt om.
Og jo, ser de en fejl mere ikke bare må de påtale den, de SKAL hvis det er af sådan en karakter som trådstarters, det er jo alles sikkerhed det drejer sig om.
Jeg var til syn med en bil der havde været af sted 4 gange, er bare chauffør, det første der sker da den kommer på liften er at jeg ser en bremseslange der er hænger og flagrer, lader som ingenting, men synsmanden ser den jo med det samme, alt er ok men slangens befæstigelse må svejses fast til inderskærmen, synet ved sjette besøg.
I de 33 år jeg har synet biler er jeg kun blevet svinet da det var Statens Bilinspektion, de var mavesure gamle mænd, og det både med mc og biler, de viste ingen nåde, det svarede nærmest til at blive stoppet af politiet, med spørgsmål om farveblindhed og manglende kendskab til reglerne, og hvis man var klogere end dem, så fandt de altid noget til et omsyn.
Sjovt nok var de samme synsfolk helt anderledes da det blev privatiseret, flinke og smilende, nå ja, for ellers gad ingen jo handle med dem, der var jo andre steder at syne nu.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
Kommer du med en pilrådden bil og han finder 10 ting af dumpekarakter på 5 min har du intet krav på at han skal stå og finde flere i 15 min mere.
Det kan du smutte hjem og ordne eller ned til din mekaniker og få gjort.
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 5 Emner: 295 Svar: 1.223
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Læs og forstå.
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
Det meget muligt du har en venlig synsmand men det stadig ikke et krav.
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
Jeg har aldrig fået en bil dumpet til syn endnu.
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.654
der er vel snarere tale om en "uskreven regel", idet de jo er nødt til at yde en ordentlig service, for at folk kommer igen....mine "kunder" har heller ikke krav på at jeg smiler eller byder på en kop kaffe, men det er alligevel en service der bliver sat pris på....
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
Modsat skriver jeg intet sted at god service er ikke er rart.
Men man har stadig ikke krav på en bestemt tid hos fn synsmand. Og han er bestemt ikke ansat til at fejlfinde på bilen hvis den allerede er dumpet.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
I gamle dage skulle en bil gøres klar til syn, det skal den ikke nødvendigvis i dag, FDM anbefaler faktisk at man kører direkte i synshallen, uden om mekanikeren, for de fleste biler fejler mindre hos synshallen end de gør hos værkstedet.
Nogen har fået overslag på 10 kilo på værkstedet + og er kommet af med en tusse efter synshallen, mange penge sparet ved fremmøde på synshallen først.
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 1.241
Flere fejl fundet ved syn nr 2