{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.476 visninger | Oprettet:

"Skæv" fælg {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri,

Jeg har et par Dezent-fælge i 18" til min Vectra, som jeg købte i sensommeren 2013.

I efteråret da jeg tog dem af bilen og skiftede til vinterdæk, bemærkede jeg, at den ene fælg har en "skævhed", som om den er blevet slået skæv på en eller anden måde.

Og ja.....jeg ved godt, at man skal kigge MEGET nøje for at se skævheden - der er ikke meget at se - men se alligevel her:

http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/off_topic/113300-dezent_faelge

Hvordan opstår sådan en skade?

Jeg har ikke lånt bilen ud til nogen, og det er udelukkende mig som har kørt bilen.

Bilen har ikke været til service eller andet med de nævnte fælge, så heller ikke her kan skaden være opstået.

Jeg kan virkelig heller ikke mindes, at jeg har kørt i store, dybe vejhuller og der er ABSOLUT ingen mærker i dækket.

Jeg ved godt, at der ikke er meget at gøre, men jeg står blot lidt uforstående for, hvordan en sådan fælg så forholdsvis nemt kan blive skæv. Især når jeg ikke mindes at have kørt i vejhuller og især når der ingen mærker er på dækket. Hvor meget skal der til, for at slå en fælg skæv? Jeg ved godt det er et svært spørgsmål at svare på
smiley

Jeg har købt dæk/fælge online hos www.reifen.com og de kom med posten. Så i teorien kan skaden være sket under transport, men omvendt synes jeg at jeg inspicerede fælgene godt efter jeg modtog dem med posten, og de var godt emballerede.

Jeg går ud fra, at der skal større skader til, før det kan resultere i problemer med afbalancering etc? Jeg har nemlig lidt rystelser i rattet, når jeg kører med hjulene.

På forhånd tak for jeres inputs!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Skæv" fælg
  • #1   2. mar 2014 Svært at svarer på hvordan du har fået skævheden, men du kan få dem oprettet hos de par fælgteknikere der er i DK smiley

  • #2   2. mar 2014 @Christopher K
    Tak for svar.
    Har du en ide om prisniveau for sådan en opretning?
    En ny fælg koster ca. 130 € og dækket kan bruges igen, så det har også været i mine overvejelser at købe en ny fælg.
    Jeg er ret kværulantisk hvad det angår, og gider ikke køre rundt med en skæv fælg smiley


  • #3   2. mar 2014 Det er svært at se om det kun er kanten der har fået et tryk, eller om fælgen også er skæv der hvor dækket ligger an. Men det der kan nemt give rystelser i bilen, så jeg ville helt klar få rettet den fælg. Det koster cirka en plovmand. www.danskfaelgteknik.dk

  • #4   2. mar 2014 http://www.alu-faelge.dk holder til i Viborg og der er vist nok en prisliste på hans hjemmeside

    http://www.lmopretning.dk - tæt på Silkeborg smiley


  • #5   2. mar 2014 Kan kun sige gode ting om LMopretning. Har fået rettet et par fælge hos ham. Og super arbejde og de er fejlfrie når man får tingene tilbage.

  • #6   2. mar 2014 Tak til jer alle tre for svar.

    Det vil jeg prøve at kigge nærmere på smiley

    @Frederiksen
    Ja - jeg er også selv lidt i tvivl om, hvor meget der er skadet, og om fælgen også er skadet, der hvor dækket ligger an.


  • #8   2. mar 2014 Der er meget stor forskel på, hvor blød legering de forskellige fælge er lavet af. Der er nogle kina-fælge, som er sindssygt bløde og bliver skæve, bare man kigger på dem. Men vil så sige, at for at gøre dem skæve på ydersiden, som din er, kræver et større vejhul end normalt...
    Jeg plejer at fikse den slags skævheder for en plovmand inkl. af- og påmontering af dækket og afbalancering... Men det er så i København...


  • #9   2. mar 2014 @438HK Biturbo Galant
    Tak for tilbuddet, men ja.....det er nok lidt for langt til København smiley

    Nu findes der nok fælge af bedre kvalitet end Dezent, selv om jeg synes, at de tidligere fælge af mærket Dezent jeg har haft, har været af OK kvalitet. Men fælgen kan have ramt et vejhul uheldigt, uden at jeg i situationen har synes at det var særlig hårdt.


  • #10   2. mar 2014 Hehe, det var ikke et tilbud, det var sådan så du kunne fornemme prislejen...:)

    Har du tjekket indersiden af fælgen? Er den helt lige?

    Kan du egentlig mærke nogle rystelser/vibrationer under kørslen?


  • #11   2. mar 2014 Indersiden af fælgen ser helt lige ud.

    Der er en smule rystelser ved bestemte hastigheder, - føles mest som et dæk, der ikke er afbalanceret ordentligt. Men så vidt jeg husker, har det været sådan lige fra jeg fik hjulene - dvs. også inden jeg opdagede skaden. Jeg fik dog aldrig reklameret for dette hos sælger, og da er problemet jo også, at hjulene er købt på nettet i en tysk webshop, hvor man ikke lige kan køre hen og bede dem rette op på fejlen smiley


Kommentér på:
"Skæv" fælg

Annonce