{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

Jer med DAS-6 Pro poleringsmaskine!! {{forumTopicSubject}}

Har købt sådan en fra CleanYourCar..
Problemet er at jeg fik den med engelsk stik, og der sidder en sikring i??

Så kan jeg sgu da ikke klippe den af og sætte dansk stik på, kan jeg? Kig på billedet..

Ud over det står der "13A 250V" på, og i Danmark har vi jo 230.. Skal jeg virkelig bruge en engelsk omformer? ;S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jer med DAS-6 Pro poleringsmaskine!!
  • #1   3. mar 2014 Det er sådan en jeg vil have på..

profilbillede
  • #2   3. mar 2014 Du kan godt skifte den. Du har jo din sikring i tavlen i dk. Men din garanti forsvinder når du klippet stikket. Jeg ville nok også vælge en med Jord ben eller en adaptor. Mange sikringer kan tage 250v. Førhen hed det 220v i dk og 240v i UK. Og så mødtes de på midten smiley

• #4   3. mar 2014 Så må jeg købe en adapter.. Irriterende . smiley

• #5   3. mar 2014 Garentien forsvinder ikke fordi du klipper stikket af. Det er et lovkrav i dk at der skal være jord ben på brugsgenstande . Dette gælder dog ikke for håndværktøj og andre ting der er dobbelt isoleret. Og fordi du skifter stik har ingen betydning . Hvad hvis man får ødelagt stikket. Kørt det over . Tråt på men kæmpe træsko. ?.. så længe du ikke åbner maskinen er der ingen problemer . Bare på med det nye stik .

• #6   3. mar 2014 Michael F: Var nu ellers den besked en af mine venner fik da han købte en maskine fra england at hvis der blev noget og stikket var skiftet dækkede garantien ikke. Send hellere en mail der over inden du skifter stik. Kan være de siger det er OK men så har du det på mail hvis der bliver noget.

• #7   3. mar 2014 Skal jeg have jordben på maskinen eller ej?
    Nu har jeg skrevet en Mail til CYC for at høre hvordan og hvorledes med garanti osv..

Men hvis den stadig dækker kan jeg bare klippe UK stikket af og sætte DK stik på? Kan vores 230 volt godt trække den selvom der står 250 volt på?

• #8   3. mar 2014 Har snakket med CYC og garantien dækker, og hvis den ikke virker efter jeg har skiftet stik, så sender de en ny maskine smiley

• #9   4. mar 2014 Det er bare sikringen der kan klare 250v. Mange pærer er lavet til at tage 240v for at give en bedre holdbarhed hvis man har overspænding. Jeg bor knap 100m fra transformatoren og jeg ligger på ca 235v

• #10   4. mar 2014 250v er max hvad maskinen kan/må få af spænding/volt . i dk kan der også på nogle ting stå 250v det er fordi spændingen på det danske elnet svinger . Det kan svinge fra ca. 200 til 250v alt efter hvor langt man er fra transformerstation. Du kan roligt klippe . sætte nyt på. og bruge . god fornøjelse

• #11   4. mar 2014 Lige en ting til.. hvis der er 3 ledninger i kablet skal der jord på.. brun er fase/+ blå/÷ gulgrøn/jord så det stik du har købt er ikke godt nok . Du skal tænke på at den sikring du har i din el tavle er til at beskytte dine ting og ikke dig . Det er det jord forbindelsen er til sammen med dit hfi eller hpfi relæ. Så det er vigtigt at de ting er der og virker. Dette er sagt lidt firkantet.

• #12   4. mar 2014 Kender godt til fase, nul, jord osv, jord også kaldet beskyttelsesleder.. Er i uddannelse som elektriker men var bare lidt i tvivl om det med engelsk stik osv, det har jeg ikke prøvet før.. Der skal jo være en første gang for alle smiley og hellere spørge end at "gå ud fra" og så brænde enten mig selv eller maskinen af.. Der var kun en nul og en fase i kablet, så den stikprop jeg har købt virker fint. Den er testet og afprøvet.

• #13   4. mar 2014 Men tak for svarene! smiley

• #14   4. mar 2014 Velbekommen smiley

Kommentér på:
Jer med DAS-6 Pro poleringsmaskine!!

Annonce