{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel Vectra OPC erfaringer
  • #2   4. mar 2014 der er noget med at knastkæden er noget lort så se lige efter om den er skiftet og for hvor mange km. siden det koster hvist ca. 50 kg. at få den skiftet. på en mazda mps skal den bare skiftes en gang til en god en men på en opc skal den for hver tror det er 100.000 km.

  • #4   4. mar 2014 ellers er det en fin bbil der for billige penge kan blive hurtig og sjov.

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #5   4. mar 2014 Fed vogn. Hvis man vil betale 2,-/km i brændstof...... Fuk de er tørstige, selv når man prøver at køre pænt smiley

  • #6   4. mar 2014 @Brian S
    Ahhhhhr så slemt er det nu heller ikke med forbruget smiley
    Min er godt nok ikke en OPC men en "almindelig" 2,8, - chippet til 310 hk.
    Den kan jeg sagtens holde over 10 km/l.
    Det lyder måske ikke umiddelbart af meget, men jeg synes bestemt det er acceptabelt, set i lyset af effekten.


    Vedr. kædeproblemer:
    Ja - der har været lidt problemer med kæden, og det bliver hurtig dyrt.
    Men når det er en 2006´er kan det vel både være en 255 hk´s version og en 280 hk´s version, da jeg mener det skiller engang i løbet af 2006, hvor 280 hk´s versionen blev introduceret.

    (Den alm. 2,8 V6 Turbo gik fra 230 til 250 hk engang i løbet af 2006 og OPC´en gik fra 255 hk til 280 hk i løbet af 2006)

    Kædeproblemerne er vist mest udtalte på de "nye" versioner, som kom i 2006.

    Læs evt. mere på www.opelpower.dk

    Jeg kan desværre ikke linke direkte, men hvis du går ind på siden under "forum" - "Trykladede motorer" så er en af de første tråde omkring kædeproblemer på Z28NEL / Z28NET motorer



  • #7   4. mar 2014 Det er så i JUNI 2006, at de "opdaterede" motorer kommer:

    http://de.wikipedia.org/wiki/Opel_Vectra_C


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #9   4. mar 2014 10 km/l kan jeg slet ikke genkende.... 8 på en rigtig god dag smiley

  • #10   4. mar 2014 @Christian f
    I teorien - jo - det kan man sikkert godt smiley
    Men det er vist alligevel en ret bekostelig affære, og det rammer jo langtfra alle motorer, så det vil umiddelbart være lidt "overkill" vil jeg sige.

    Ofte er det jo også sådan, at det i et eksempel som dette, hvor det er RIGTIG dyrt, når det først går galt - så hører man næsten om ALLE de tilfælde af defekte kæder, som optræder. Men derfra og til at sige, at der er tale om en generel fejl, er der et stykke vej imho.





  • #11   4. mar 2014 Allan her, ved også en HEL masse om emnet - så prøv at forhøre dig her:

    http://www.bilgalleri.dk/galleri/222949-opel_vectra_c_opc_wagon


  • #13   4. mar 2014 nu ved jeg ikke hvor presis han kan måle det men jeg tror ikke du får en forhjulstrukket meget under 6 for 0 til 100. jeg kan se med min imod mazda 3 mps ca. 300 hk. og en opc at vi køre ca. lige op til 100. det er først fra 50 til 100 og op det er sjovt. men der kan de alle også tage den nye s4.

  • #14   4. mar 2014 det er så ikke selve kæden der er problemet på motoren, derimod er der tale om kædestrammeren som man idag godt kan få en meget bedre af. jeg mener endda at opel danmark har haft kaldt modeller med motortypen ind til et tjek og en vet udskiftning, men derfor er det jo ikke sikkert alle har fået det gjort

  • #15   4. mar 2014 @tigger

    Jo det er kæden som er problemet her.. Materialet er simpelthen for dårligt og kan give sig..
    Du tænker sikkert på 2.2 benzin motoren, hvor det ganske rigtigt er kædestrammeren som er svag.

    Hvis strammeren var problemet, ville kæden hoppe en tand eller flere.. Men det har vist sig ved opmåling af slidt og ny. At den gamle faktisk er længere end den nye.. Så materialet kan simpelthen give sig med tiden.
    Fejl på kæden viser sig ved fejl på knastsensor, raslen fra højre side af motoren, sløv i optrækket. Altså ingen totale motorhavarier.

    Det er selvfølgelig meget uheldigt, hvorfor der er lavet et kæden i bedre kvalitet.
    Når den forbedrede type er monteret kommer problemet ikke igen. Dvs at det som @klaus j skriver længere oppe om skift af kæde for hver 100.000km, ikke er en realitet.
    Næste problem er at 230hkV6Turbo/255hkOPC og 250hkV6Turbo/280hkOPC ikke kører med samme helt type kæde.
    Det kan måske hænge sammen med at det typisk (ca9 ud af 10 tilfælde med kædeproblemer) er den nyere type 250hkV6Turbo/280hkOPC model motor som det sker for. Men der er selvfølgelig også tilfælde af kædeproblemer på 230hkV6Turbo/255hkOPC modellen.

    Se ud fra hvor mange motorer som der er produceret og kører i USA, Australien og Europa, så er det et lille antal som har problemet, Men det er selvfølgelig klart at det er d tilfælde hvor problemet er der, som der snakkes om.

    Jeg oplever omkring 9km/l i min OPC og finder den utrolig solid.
    Tuningsvillig. 300hk/500Nm er nemt klaret ved en chip.

    @Z28NET
    Tak for din tillid og kommentar.
    Jeg forsøger bare at holde fingeren på pulsen.


  • #16   4. mar 2014 Jeg kører omkring 10 km/l i snit og havde den på 12,7 på langtur ved motorvejs kørsel, min er chippet til 299 hk ved Rh motorsport

  • #17   5. mar 2014 Christian f
    Det ærlige svar er: Ved ikke hvor hurtig den er fra 0-100, da jeg ikke har målt det smiley
    Er lidt "øm" omkring min kobling, da "optimeringen" har øget momentet med små 200 NM - så jeg forsøger så vidt muligt at skåne koblingen, da den ellers sikkert ikke lever så længe. Dermed ikke sagt, at jeg ikke gør brug af de ekstra hk - men 0-100 starter på tid er jo noget der virkelig slider på koblingen smiley


  • #18   5. mar 2014 Jeg er overvældet over at logge ind her til morgen og læse de mange svar, mange tak! Så for at summere op er det vigtigst at være obs på hvorvidt kæden har været/ skal skiftes? Og i så fald om den stærkere model er lagt i? Den model jeg skal kigge på er netop en 280 hk model, altså den "nye" motor.

  • #19   11. maj 2014 Hvis motorkoden slutter på over 25 mener jeg det er, så er der ingen problemer med knastkæden. Jo nyere bilen/motoren er jo højere tal ender den på. Min motorkode, min slutter med 32 og derfor ingen problemer med kæden smiley

Kommentér på:
Opel Vectra OPC erfaringer

Annonce