{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.484 visninger | Oprettet:

Tjomas Z
Tjomas Z
Tilmeldt:
14. dec 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28

Benzin forbrug Opel Corsa 1.0 {{forumTopicSubject}}

Emne: 13 til 14 km pr liter.

Hej Forum.

Jeg har nu haft min lille Opel et stykke tid, kørt to tank fulde benzin af.

Min kørsel er land kørsel og landevej. Og meget lidt by kørsel.
Men alligevel kan jeg kun få bilen til at kører 13 til 14 km pr liter.
Jeg følger de der gearskift og kommer næsten aldrig over 3500 omdrejninger.

Jeg kører efter danske regler.



en ven siger så, at det er alt for lidt, for en 3 cylindret bil med kun 60 heste.

Er det evt en justerings sag ?

Købte bilen fordi den kan kører 19 pr liter,hvad jeg dog ved, kun kan lade sig gøre som en test hos opel.

Men 13 eller 14 km pr liter ???

Hvad siger du ?





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin forbrug Opel Corsa 1.0
  • #2   5. mar 2014 Ja, det er væsentligt, hvilken Corsa, det er. B, C eller D? Og hvor langt har motoren kørt?

  • #3   5. mar 2014 Det må næsten være en D'er da de andre modeller så vidt jeg ved ikke har 1.0 3 cylindrede motorer.

    Vedr. dit kørselsmønster er det normalt bilen bruger mere brændstof til den er kørt til.
    Dog virker det som om du kører bilen forkert, da den minimum skal kunne køre 15-16 ved relativt hård kørsel


  • #5   5. mar 2014 jeg har en D´er og den kan jeg få til at gå næsten 20 ved normal kørsel.

  • Tjomas Z
    Tjomas Z Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
    #6   5. mar 2014 Det er en bil fra 2012 som har kørt 14.000 km nu. en Enjoy. Hvordan skal den så køres ?
    Jeg har dæk mål i orden, har ingen aircon. Heller ikke trailer eller tagbøjler eller ting i bilen som kan vægte. Har heller ingen musik anlæg, andet som det der sidder som standart.



  • #7   5. mar 2014 1,0 12v. ligger i både B, C og D!

  • #8   5. mar 2014 min den har så kørt 48000 nu, så jeg ved ikke om det bare er fordi den skal køre noget mere.

  • Tjomas Z
    Tjomas Z Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
    #9   5. mar 2014 Jeg er ny i Opel verden og har godt se der findes et hav af corsa modeller. Jeg ved bare kun, at min hedder Enjoy. og er en 1,0 med 60 hk.

  • #10   5. mar 2014 Hvad du synes er øko-kørsel, synes jeg måske ikke er øko-kørsel. Det handler om at skifte til et højere gear, så snart det er muligt eksempelvis. Og så betyder det rigtig meget om du kører 80 eller 90 km/t. på landevejen. Du kan sagtens komme ud for, at du ved 80 km/t. kører 10-20 % længere pr. liter end ved 90 km/t.

    Jeg kører 80 km/t. i min bil på landevejen (den viser 84, men viser 4 for meget) og max. 100 km/t. på motorvejen. Ja, jeg bliver overhalet på landevejen, fordi jeg kører nøjagtig 80 km/t., men jeg kører 24-25 km/l. Min bil er opgivet til 27,8 km/l.

    Jeg kan mærke en væsentlig forskel i brændstoføkonomi fra da den var ny i august 2013 til nu, hvor bilen har kørt 14.000 km. Og det selvfølgelig til det bedre.

    Accelerér moderat, skift gear så snart det er muligt, og hold dig på 80 km/t. på landevejen, så burde det ikke kunne gå helt galt.


  • #11   5. mar 2014 Min Corsa C, som var med 1,2 motor med 80 hk, havde jeg også fra ny. Ved ca. 15.000 km. kan jeg huske, at jeg begyndte at køre 1,5-2 km. mere pr. liter benzin i forhold til de første 15.000 km.

  • #12   5. mar 2014 Min var opgivet til 17,2 km/l. Om sommeren kunne jeg sagtens køre 18-19 km/l., mens jeg om vinteren kørte 15,5-16,5 km/l.

  • Tjomas Z
    Tjomas Z Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
    #13   5. mar 2014 Mike. Når jeg kører, så siger bilen jeg skal skifte gear, dette overholder jeg. Det er kun få gange, jeg ikke overholder der, i en situation, der virkelig kræver man kommer af sted. Det kunne være i en sammenfletning, da bilen er meget langsom i optræk.

  • Tjomas Z
    Tjomas Z Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
    #15   5. mar 2014 Hvad ligger fejlen i ? At jeg overholder den der shift funktion som lyser op ?
    At jeg ikke kommer over de 3500 omdrejninger ?
    At jeg kun kører landevejs kørsel og sjældent by kørsel ?


  • #16   5. mar 2014 at du stadigvæk køre for stærkt... prøv at se hvordan de laver de målinger.. der kommer de aldrig over 60... og intet er tændt på dem... osv.

    Så det er din kørestil.


  • #17   5. mar 2014 Der er også gearskifteindikator i min Clio - men den kan man ikke bruge til ret meget. Jeg skifter gear før gearskifteindikatoren siger, jeg skal. Og når jeg kører i femte gear og accelererer fra ca. 65 km/t. til 84 km/t. (som min fartpilot ofte står på ved landevejskørsel) vil indikatoren have, at jeg gearer ned ved ca. 76 km/t. Men det gør jeg altså ikke, for motoren kan sagtens køre i femte gear ved 65 km/t. og op.

    Det handler meget om, at du selv finder ud af, hvornår din motor kan klare, at du skifter til et højere gear. Skift så hurtigt som muligt uden at motoren sejtrækker. Og så må du bare lære, at din bil ikke er en raket, og mange accelerationer er lig med kort på literen. Vær forudseende i trafikken, så du letter foden fra speederen i stedet for at bremse for at skulle accelerere kort tid efter igen.


  • Tjomas Z
    Tjomas Z Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
    #18   5. mar 2014 Jamen så må jeg jo bare nøjes med en 1.0 liter benzin sluger hehe. Det er da også lidt fedt, at have en lille bil men med et forbrug som de store smiley

  • Tjomas Z
    Tjomas Z Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
    #20   6. mar 2014 Har taget kørekort for mange år siden, så det er lidt sent nu. smiley

Kommentér på:
Benzin forbrug Opel Corsa 1.0

Annonce