{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.981 visninger | Oprettet:

Frederik T
Frederik T
Tilmeldt:
13. mar 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

VW Up hjælp: Første service {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg har en vw up, som snart skal sit første service eftersyn (er ved 14.700km lige nu). Inden jeg får aftalt en tid med VW, tænkte jeg at jeg lige ville forhøre mig her lidt inden.

Grunden til jeg spørger, er om I måske har nogle erfaringer at dele. Er der noget man egentlig bør være opmærksom på inden? Er der penge at spare på en måde? Er der andre autoriserede værksteder end VW selv?
Kort sagt vil jeg egentlig bare undgå at blive røvrendt, for at sige det på god dansk.

Jeg bor i Odense C hvis det gør noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Up hjælp: Første service
  • #1   13. mar 2014 De skifter kun olie på den ved lille service . Så det er bare at køre til vw med den .jeg syntes du skal bruge vw i den tid der er garanti på bilen

  • #2   13. mar 2014 F.eks. et Mekonomen værksted, kunne jeg snildt forstille mig ville være billigere. Og så får du også renset bremser udover olieskift...besmt ikke en dårlig ting.

    Og fabriksgarantien holder stadig.


  • #3   13. mar 2014 Generelt sys jeg VW er aaaaalt for dyre med deres service.
    Kører vores up til samme mekaniker jeg bruger til min T5 (Mekonomen) og får service lavet der. Cirka halv pris af VW.


  • #4   13. mar 2014 Det første service er bar ren og skær olieskift. Det koster altså ik mange penge. Så hvorfor spare penge på service og måske miste kulancen når garanti er væk ?

  • Frederik T
    Frederik T Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #5   13. mar 2014 Det gør mig ikke noget at det ikke bliver VW selv, det vigtigste er bare at garantien holder. Så det gør det 100% hos Mekonomen?

  • #6   13. mar 2014 Hvor lang garanti periode har du ? 2/4 år ?

  • Frederik T
    Frederik T Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #7   13. mar 2014 Det er de normale 2 år. Jeg fik det aldrig udvidet (burde jeg have gjort...).

  • #8   13. mar 2014 Ok og hvad kører du om året osv ? For jeg gav 800 for første service og 1300 for andet mener jeg. Tænker lidt om det virkelig er det værd at sætte den ud til en mekonomen som måske skifter luftfilter osv hver gang. Så det alligevel bliver dyrere. Plus der er en aktion på motorstyreenhed på dem. Den kan de heller ik lave ved mekonomen. Hvis der går en gearkasse eller motor om 2 1/2 år kan du bar selv betale fordi det er holdt ved mekonomen eller andre steder. Hvor imod vw højest sandsynlig ville betale en stor del af det hvis der bliver holdt service.

  • Frederik T
    Frederik T Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #9   13. mar 2014 Du gav 800 hos mekonomen eller?

    Jeg har fået opdateret ESC'en, da jeg alligevel havde den forbi deres værksted pga. nogle andre fejl som skulle fikses (blev dog dækket af garantien).

    Men tja... tror bare jeg tager den forbi VW i odense, selvom de gør en dyd ud af at holde de høje priser smiley

    (sjov anekdote: de var ikke til at hugge eller stikke i mht. prisen. Da jeg skulle købe bilen, puttede de også ekstra udstyr i som jeg ikke havde bedt om. Det opdagede jeg først lige inden jeg skulle underskrive de sidste papirer).


  • #10   13. mar 2014 Nej det var vw i Hobro. Men har arbejdet der en gang. Men er ret sikker på det ik koster alverden kontra mekonomen på sigt. Ja det var sikkerhed. Så bliver den kaldt ind. Det her er bar en opdatering af motorstyreenhed pga blæseren. Evt tag en knap så stor vw forhandler så i nærheden ? smiley

  • Frederik T
    Frederik T Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #11   13. mar 2014 Tja du har nok fat i noget. Der er fem VW forhandlere på Fyn, tror jeg må give dem et kald og forhøre mig lidt smiley

  • #12   13. mar 2014 Synes absolut det er bedre end de små uautoriserede. Dermed ik sagt de ik gør deres arbejde ordentlig. Men hører tit om nogle som også giver dem alle filtre ved hvert eftersyn. Det bliver dyrer på sigt så smiley

  • #13   13. mar 2014 Jeg vil også mene det går noget nemmer med reklamation hvis men bruge vw fast i garanti tiden

  • #14   13. mar 2014 Garatien holder hvis du kører til et værksted, men du mister din mobilitetsgaranti

  • Frederik T
    Frederik T Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #15   13. mar 2014 Ok jamen så er det vidst ingen tvivl om det skal være hos VW smiley

Kommentér på:
VW Up hjælp: Første service

Annonce