{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.073 visninger | Oprettet:

additiv i ny benzinmotor? {{forumTopicSubject}}

Hey.
Det er jo næsten et religionsspørgsmål.
Men kan benzinadditiv være med til at holde en ny benzinmotor ren? Og derved forlænge levetid på motor og brændstofsystem?

Brugte det på en benzin 2,0 med 200.000 km som gav en roligere motorgang.
Kørsel mønster er cirka 80x2 hver anden dag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  additiv i ny benzinmotor?
  • #1   16. mar 2014 jeg bruger det fast hver 3 tank på vitoen den har kørt 400000. jeg kan fortælle at i løbet af de sidste 25 uger hvor jeg har haft vioten der additivet sparet flere penge end det har kostet så alt i alt ja jeg syntes personligt det virker rigtigt godt også på en ny benzinmotor. i mange lande er der jo stadig foælk der hælder blyerstatining på bilerne for at passe på dem. vi har lige bestilt en ny dacia med 1,5 renault motoren som også ligger i nissan osv. den kommer også til at køre med additiv i ca hver 4 tank

  • #2   16. mar 2014 det skal siges jeg bruger en fuld tank 70 liter på en uge så derfor har jeg rigtigt gode målinger på virkningen

  • #3   16. mar 2014 Man skal bare tanke Shell istedet for OK og de andre, kan sagtens mærkes.

  • #4   16. mar 2014 Jeg må købe noget og smider jeg i. Bare for st teste om det har en effekt smiley

  • #5   16. mar 2014 Ps. Tanker shell 95 smiley

  • #6   16. mar 2014 ja hans jeg opdagede det er rimeligt vigigt at tanke det samme mærke for at sammenligne. jeg kører nu kun på JET og Statoil vill egentligt helst shell men det andet ligger tæt på både fruens og min arbejdsplads. og de er det samme i tankene. du kan ikke nøjes med 1 du skal måle det over en del tankfulde det er også langt billigere at købe 10 af gangen i en rigtigt reservedels butik som ftz mekonomen eller andet hvis man har adgang til det

  • #7   16. mar 2014 Hmm........ du kører jo meget langt, det er jo godt for motoren, men uanset hvad vil jeg tror nogen additiver kan hjælpe din motor til at holde længere, men om det økonomisk kan svare sig er en anden historie, for hvis du ikke beholder bilen i mange år, så tror jeg det er ligegyldigt.
    Selv bruger jeg noget RVS Tech i dieselen, mere fordi jeg ikke kører ret meget hvert år, mellem 1.000 og 2.000 km, ikke lige sagen for en stor dieselmotor, men da det er en vinterbil Patrolen, og det er med til at holde dieselen frisk over hele sommeren. Måske det også giver noget på ventiler og forbrændingsrummets renhed, det aner jeg ikke, men det påståes smiley
    Jeg er ellers stor fan af Swedol, og det virker, alle andre produkter jeg har hældt i gennem tiden har jeg ikke haft mulighed for at kontrollere, men det har allesammen været nogen der har været på markedet altid, derfor tror jeg de har deres berettigelse.


  • #8   16. mar 2014 Kunne man høre hvilket additiv de herrer bruger?

  • #9   16. mar 2014 Jeg brugte selv Lindemans brændstof system rens fra thansen. Det gav som sagt en roligere motorgang og den lød noget mere frisk/aggressiv. Benzin økonomisk var der ikke nogen målbar effekt over 10 tankfulde



  • #10   16. mar 2014 Fuel system cleaner hedder det smiley

  • #11   16. mar 2014 ja jeg bruger liqui molly i tanken løbende og i den fulde tank som jeg puttrer bøtten i der kører bilen 1-1,5 km længer på literen det har jeg bevist på 3 forskellige tankfule hvor kørsels mønstret var 100% ens. 2x24 km 5 dage og 6x12 i weekenden samt 4x65km og lidt småture på 7 dage de efterfølgende tankfulde går den kortere og korter hvorefter den stabilisere sig på 10 km/ dvs på den uge hvor jeg kører 11-11,5 på literen spare jeg 50-70 kr med en literrpris på 10 kr.

    Nu er det ikke noget jeg egentligt går op i med brændstofbesparelse men jeg prøvde rensen direkte i dyseprøveren en dag jeg ikke havade noget diesel hjemme og dyssen sprøjtede bedre og bedre. derfor besluttede jeg at teste den billige som koster ca 75 kr pr flaske også inden jeg begyndte at sælge det til kunderne på værkstedet.

    JEg bruger det meget til at redde motore med mindre olie forbrug og dysser som larmer sådan en v6 audi tdi som har gået et 200000 km kører som en ny bil efter en kur. det er vel og mærke en kur til ca 2000 kr. .

    jeg kan anbefale liqui molly og Wynns som produkter jeg med sikkerhed ved virker og har reddet folk for mange tusinde kroner i rep


  • #12   16. mar 2014 Bruger Bell add

  • #13   16. mar 2014 Rasmus - hvor køber du fra?

  • #14   16. mar 2014 Wynns er jo direkte fra Wynns sælger.

  • #15   16. mar 2014 Rasmus:
    Hvad er DIN erfaring om Swedol eller lignende produkter?
    (Mekaniker på dåse)


  • #16   16. mar 2014 Liqui molly er hos AUto-G jeg handler hos lyddæmper centralen og wynns er hos Thuffle som er Wynns importør.

    Swedol trror jeg personligt på er blevet for hårdt til at man kan bruge det mere det er for ustabilitog virkningen på en ny motor med så små tolorencer tør jeg ikke binde an på. slet ikke når de nye produkter som godt nok er lidt dyre ca 100 kr for olie rens og 300 for olie kur virker så godt som det gør man kan altså stå og høre forskel hvis altså ikke motoren er helt død


  • #17   16. mar 2014 Kender en der kom Swedol på en Kadett E der havde kørt 16.000 km, det gav 1 km mere pr liter samt bedre motorgang, på en 6 mdr gammel bil, det synes jeg er ok.

  • #18   16. mar 2014 angående swedol så er det min personlige overbevisning og ikke noget jeg har beviser for men det andet er langt mere "skånsomt" og på papiret bedre i længden derfor syntes jeg ligeså godt man kan bruge nyere og bedre testet produkter

  • #19   16. mar 2014 Swedol er nok for gammelt til dig, der er jo ikke rigtigt annonceret meget for det de sidste 23 år:)
    Ved at Bell Add, Wynns, Tunap og Lindemans ting virker, men har ikke selv nogen dokumenteret erfaring med dem, kun små sager.


Kommentér på:
additiv i ny benzinmotor?

Annonce