{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Xenon og centrallås
  • #1   21. mar 2014 Xenon har opvarmingstid,, desuden er det ikke sikkert relæet når at opfatte starts strømmen hvis den overhovedet er stor nok smiley det skal du ikke være bekymret for,, faktisk er det lige før jeg vil sige det er bedre,, mener at huske xenon ikke har godt af de hurtige start og sluk men er ikke sikker smiley

• #2   21. mar 2014 Jack - Hvad snakker du om?!?!?!

• #3   21. mar 2014 Jeg tænker at lyset ikke blinker pga strømmen der skal til for at tænde det ikke er stor nok i det tilfælde ??

Men det er måske blinklyset manden mener kom jeg lige til at tænke på ? smiley

• #4   21. mar 2014 ja blinklyset smiley

• #5   21. mar 2014 Hehe ja okey fair nok, min fejl,, har haft nogle biler der blinker med forlyset og blinklyset smiley

Nå men ja det er egentlig et godt spørgsmål,, jeg har før oplevet at xenon sender nogle forkerte signaler rundt i canbus systemet hvilket får andre ting til at gå ud af drift,,, eksempelvis hvis du montere xenon i hele forenden på nogle peugeot stopper ESP'en og radioen med at virke.. hvad der lige gør det ved din er et godt spørgsmål..

• #6   21. mar 2014 Det er formentlig fordi du har købt et billigt Kina xenonkit. De er slet ikke isoleret og afskærmet som OEM produkterne er.

• #7   21. mar 2014 går det så ind og forstyre? det er fra biltema smiley

• #8   21. mar 2014 Er det tilsluttet direkte til forlygternes ledningsnet?
    Prøv eventuelt at trække det gennem et relæ.. Eller tilslut direkte til batteri i første omgang og se om du kan fremprovokere fejlen..

• #9   21. mar 2014 ja det sidder direkte til lygterne

• #10   21. mar 2014 et lille tips.

hold bellaster boksen langt væk fra styrerboksen

• #11   21. mar 2014 Frederik E
    Hvilken bil er det?
    Prøv at gøre som jeg jeg skrev.. Den fucker måske stelbanen i lygten op..
    Tilslut til batteri direkte og se om dine bliklys virker.. Virker de, så prøv med et relæ fra batteri hvor xenon kittet sidder på.. Så det i princippet er et relæ der er tilsluttet dine forlygter som styrer dit xenon kit.. smiley

Martin J:
    Kun hvis det er de gamle sæt som er lavet med kæmpe spoler.. smiley de nye slim ballaster påvirker ikk en skid.. smiley

• #12   21. mar 2014 Det er en Ford Cougar, og blinklysene virker helt fint det er KUN ved aktivering af alarm de ikke blinker

• #13   21. mar 2014 kunne se han havde købt sit xenon i biltema.

og de er ikke særlig godt afskærmet ihvertfald.

• #14   21. mar 2014 Har man ikke råd til at gøre det ordentligt/lovligt så skal man bare lade være.

• #15   21. mar 2014 sikke en attitude, min bil kan ikke have Xenon i lovligt, men med normal pære får jeg meget dårligt lys grundet matte DE-linser og lygterne er ikke bare lige til at finde,

• #16   21. mar 2014 Folk har ret.. Er bilen ikk lavet med det så er der i princippet ikk noget at gøre.. En af de værste ting er nemlig at have en med eftermonteret crap xenon kørende imod en om aftenen.. Du sætter andre i fare ved at køre rundt sådan (især hvis det er af typen der blænder meget)

er lygterne matte så få dem poleret op.. Gjorde jeg på min bora og de blev som nye.. Husk at give dem uv beskytter lak efter..
    Hvis det er din DE linse der er blevet mat og lort så skift den ud.. smiley så kan du også smide nogle xenon linser i, så kan du bruge dem uden at fucke verden op smiley

Men Ralle har ret..

Men prøv nu bare det jeg siger så kan vi se hvad der sker.. Tror ballasten forstyrrer alarmsystemet hvis den er tilsluttet direkte til lygten istedet for igennem en controller... Kan godt resultere i sådan noget hvis den begynder at trække strøm et forkert sted fra.. smiley

• #17   21. mar 2014 For det første så blænder det absolut ikke, de linser projektere xenon mere blødt, + det er 4300 35 watt, det er ikke det der blåhvide pis lys nogen køre rundt med.

• #18   21. mar 2014 Det er stadig ikke lovligt, og 4300K afgiver faktisk MERE lys end f.eks. 8000K (hvilket ikke er lovligt), sÃ¥ det holder ikke en meter smiley
    - Desuden mangler du automatisk lygtejustering (og sikkert også lygtevask).
    At du har matte lygter gør kun sagen værre.

• #19   21. mar 2014 Det er ikke lygten der er mat men linsen så der er dårlig lysgennemgang, og derfor det kraftigere xenon for at kompensere.

• #20   21. mar 2014 Hvad gør du så til syn?

Valg nu bare den RIGTIGE og lovlige løsning.
    Køb nye lygter.
    Eller rens/renover dem du har.

Så undgår du alle de problemer og eventuelle bøder og synsindkaldelser.

• #21   21. mar 2014 Laad ham nu være Ralle, gå dog ud og puss lidt på dit KN filter

• #22   21. mar 2014 Per, jeg har ingen K&N eller "KN" filter at puDse på din klaphat...

• #23   21. mar 2014 Hahahahaha

• #24   21. mar 2014 Præcis..

• #25   21. mar 2014 Frederik E:
    DE linse hjælper nødvendigvis ikke på xenon.. Tag forbi en synshal så kan de vise det til dig på deres lys måler..

problemet er at selvom det måske ser ud til din cutoff er fin nok, så fordi du har en halogen fatning og dermed en halogen parabol BAG VED din DE linse, gør det at dit blændepunkt ligger forkert.. Det resultere i at det påvirker lys mørk forskellen meget.. Og når forskellen imellem lys mørk området er mindre så betyder det du blænder meget mere..

Havde du fx ægte xenon projektøre bag dine DE linser var der intet problem da de er bygget til kilden..

Du kan fx ser det her..
    H7 xenon kit
    http://www.xenithxenons.com/v/vspfiles/assets/images/05wrx_4300k_after.jpg
    Kan du se over din cutoff linje hvor meget glare du har? det er det lort man kommer ud i selv hvis du har DE linser.. smiley

Det skal se sådan ud
    http://www.newcelica.org/photopost/data/500/4524DSCN4152-med.JPG
    http://s1113.photobucket.com/user/reed1658/media/LowHigh.jpg.html

Burde være undervisning nok for idag.. smiley

Ralle | Det handler om moment:
    Bare så du ved det så kan xenon sagtens eftermonteres ordentligt selvom det ikke er lovligt efter bogen.. Det er jo ulovligt at bygge lygter om.. Men betyder ikk det går ud over funktionaliteten smiley Så fungere fint men bare ikk lovligt.. smiley

• #26   21. mar 2014 Emre, uden lygtejustering vil man blænde når man kører over bakker, eller med læsset bagagerum.
    Da der med garanti ikke er nogen der konstant sidder og justerer deres lygter smiley
    Og sænker man den så langt at de ikke blænder, vil de ikke lyse langt nok frem på vejen til det er forsvarligt at køre smiley

Det er ikke for sjov skyld en original montering tit koster over 15.000,- smiley

• #27   22. mar 2014 Ralle:
    Auto justering er bare en idiotsikring.. husker man at justere efter vægt burde det ikk gøre en forskel.. fordi LANGT fra alt autojustering justere mere end bare efter vægt første gang bilen tænder.. Det med bakker osv er et nyt system og ikk et krav smiley

Så nej smiley

Og til prisen? tja nu har producenten brugt flere 100.000 ekstra på at få godkendt et ekstra sæt lygter så hvorfor ikk tage ekstra for det? en luksus skal der betales for selvom det er noget der kan være standard udstyr uden problemer med dagens teknologi.. Kræver 2 sensore og et styremodul.. Koster ikk en skid for producenterne da de jo allerede har lavet lortet.. smiley

Så det bullshit skal du længere ud på landet med.. smiley
    Samme med lygtevaks... Hold din bil ren = ingen problemer.. ihvertfald i det vejr her i dk.. Kører du offroad som 80% af dem i sverige gør så er det noget andet.. men i kbh gavner lygtevaks ikk en skid smiley

• #28   26. mar 2014 Emre -> Det er ikke helt korrekt smiley

Det er IKKE bare når man tænder bilen, at lygterne justeres.
    Selv på min gamle spand af en Skoda Fabia, justeres lygterne "real-time".
    - Altså når jeg kører over bakker, holder på skråninger osv.
    Det er ikke noget nyt, og sådan er det skam på alle biler.
    Derfor IKKE bare en idiotsikring, men en sikkerhedsforanstaltning.
    Og JO, det ER et krav, for at få godkendt Xenon.

Nu tvivler jeg på bilproducenterne kan få godkendt noget som helst for "flere 100.000,-", det koster dem mange millioner. smiley
    Nu snakker jeg om eftermontering, da det jo ved en ny bil ikke koster 18-25.000,- ekstra. (Med mindre det er high-end biler).
    Det er kun når de skal eftermonteres, da dette ikke bare er sådan lige, og tager en hel del timer.

Nu kan man jo ikke bare sige at dem der holder sin bil ren, ikke behøver lygtevask.
    - Det er langt fra alle der vasker bil så ofte. smiley
    Og det er IKKE kun for at fjerne snavs, men også for at smelte sne på lygterne om vinteren, da xenon ikke varmer lygterne som halogen gør, og derfor vil sne sætte sig fast. (Hvilket faktisk også skete for mig for to vintre siden, da den ene lygte var defekt).
    Så vidt jeg ved, sneer der også i københavn. smiley
    - Derfor er automatisk lygtevask OGSÅ et krav.

Så konklussionen må være at det er dig, der skal længere ud på landet med dit "bullshit".. smiley

• #29   26. mar 2014 Ralle.. Har jeg ikk oplevet med de biler jeg har kigget på (også noget ældre end din).. Der var det ikk som sådan live.. Slet ikk ved bakker osv.. Men ved øget vægt reagerede de.. smiley
    Men fungere sku langt fra som det skal på nyere biler.. Fx har Opel insignia problemer med dette.. De blænder også ofte en smule.. smiley
    Vil ihvertfald kunne få manuelt betjent lygter til at blænde mindre og lyse fint nok kontra opels xenon kit.. smiley

Det jeg mener med at det ikke som sådan er et krav når det gælder om funktionalitet.. smiley

Ja folk vasker ikk deres bil, hvilket gør at det kommer hen i idiotsikring.. Holder du din bil ren og fjerner is og se osv har du ikk behov for det..
    Har led lygter så fjerner is osv fx når jeg bruger min bil.. smiley

Eneste krav for at xenon lygter fungere ordentligt er en korrekt linse.. Resten er idiotsikring.. Især lygtevaks.. Men ikk noget der er nødvendigt for at tingene fungere ordentligt.. smiley

Og som man siger.. regler er for at idiot sikre ting..
    hvilket fx også er årsagen til at man ikk må bygge en lygte om.. Det kan en synsmands hjerne ikk håndtere smiley

Ellers har man klar glas foran lygten er der INTET problem i at smække en xenon linse ind bagved og have en hjemmelavet lygte.. Men man må jo ikk.. smiley

Så meget af det er bullshit som du kan se.. smiley

• #30   26. mar 2014 Nu kommer det "bullshit" så bare ikke fra mig, men fra trafikstyrelsen. smiley
    - Og ja, det er vel en form for idiotsikring, lige som hastighedsgrænserne på vejene. smiley

• #31   26. mar 2014 Jamen igen det trafik styrelsen siger er jo ikke et krav om at tingene fungere..
    Det er en sikkerhedsforanstaltning så tingene fungere uden kontrol.. Aka en idiot sikring..

Automatisk regulering betyder at den automatisk tager højde for bilens hældning..
    Dette kan gøres manuelt..

Lygtevaks er til at holde glas rene osv..
    Dette kan gøres manuelt..

Det eneste du ikk kan gøre manuelt er at styre lysets måde at blive kastet på.. DERFOR er teknisk det ENESTE krav en parabol/linse bygget til xenon kilden før det kan virke ordentligt..

Resten er småting.. Det er ren logik.. Handler ikke om hvad reglerne er..

Ja hastighedsgrænser er jo også idiotsikring.. Hvis der aldrig var en risiko for at køre galt så ville de være unødvendige.. Samme med politi.. Hvis ingen laver lort er der ikk behov for politi osv..

Failer folk er man nød til at sikre problemet.. Og det er ofte ikke andet end en sikring.. Som hvad lygtevask og autojustering er.. smiley Hvis du ikk kan se det, så er der sku noget galt med dig smiley

• #32   26. mar 2014 Det er et KRAV, for at få bilen synet og godkendt.
    - At alle 3 ting er iorden.

Desuden kender jeg INGEN der gider manuelt at justere sine lygter hver eneste gang man kører over en bakke, holder på en skråning, kører med bagage osv.. Idiot eller ej..
    - Halogen lygter blænder da også når folk kører over bakker, og ikke ikke har auto justering. Xenon blænder bare MERE.

Jeg har ikke sagt det med lygtevask og justering er et krav for at lyset kan spredes ordentligt, så længe man selv justerer, eller vasker lygterne manuelt.
    - Det er bare et krav for at få tingene synet og godkendt.

• #33   26. mar 2014 Ralle -hvordan justere din bil lyset når du køre over en bakke?? faktisk ikke.. for der er jo ikke ændringer i højden i forholdet mellem din foraksel og bagaksel.. så det holder sku ikke..

Der findes bla. på insignia, hvor det er kørselsbestemt (f.eks. over 110 km/t så justeres lygterne lidt højere end normalt.)

• #34   26. mar 2014 Ken P ->
    Sensoren sidder på bagakslen. Og eftersom der ligger mere vægt på bagakslen når du kører op af bakke, vil den logisk nok sænke lyset.
    Det samme gælder når du holder stille på en bakke.
    - Og jo, højdeforskel er der da også. Op af bakke svarer jo til at løfte forenden af bilen.

• #35   26. mar 2014 Ralle, lille ven, læs det jeg skrev igen.. smiley
    Linse er det eneste tekniske krav for at xenon lygter fungere ordentligt..
    Alt andet er idiot sikring..
    Taler ikk om syn eller regler taler om hvordan det TEKNISK hænger sammen..

Men gider ikk bruge min tid mere på dig.. Du har tydeligvis ikk et teknisk indblik i hvordan xenon lygter fungere.. Havde du det havde du givet mig ret.. smiley

Ken P:
    Endelig en der er lidt fornuftig at høre på..

• #36   26. mar 2014 Ralle ->prøv igen...

Den holder ikke.. også gå ud i praktisk at måle efter smiley du vil blive overrasket kan jeg høre....

• #37   26. mar 2014 Emre, du har ikke forstået at jeg jo GIVER DIG HELT RET? smiley

Ken P -> Det ER prøvet, det var derfor jeg skrev det..

• #38   26. mar 2014 Nå og hvor mange mm er der så forskel... også holdt op imod vinklen så hvor meget reelt lyset ændre sig.

for det er faktisk ikke i det forhold at lygterne skal justere sig.. (og gør det heller ikke..)

• #39   26. mar 2014 Forstår ikke hvad du skriver smiley

• #40   27. mar 2014 Du kan jo prøve at afmontere det igen og se om fejlen forsvinder,hvis det virker så smid det billige xenon lys væk og køb nogen bedre pære.

Fatter simpelthen ikke at man kan købe alt det billige skrammel herhjemme når det ikke må monteres alligevel

Kommentér på:
Xenon og centrallås

Annonce