1.108 visninger
|
Oprettet:
Xenon og centrallås {{forumTopicSubject}}
Har et problem, efter jeg har monteret xenon blinker den ikke længere når jeg låser med fjernbetjening
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 108 Svar: 1.058
aug 2007
Følger: 119 Følgere: 120 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 2.472
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 108 Svar: 1.058
Men det er måske blinklyset manden mener kom jeg lige til at tænke på ?
aug 2009
Følger: 28 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 222
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 108 Svar: 1.058
Nå men ja det er egentlig et godt spørgsmål,, jeg har før oplevet at xenon sender nogle forkerte signaler rundt i canbus systemet hvilket får andre ting til at gå ud af drift,,, eksempelvis hvis du montere xenon i hele forenden på nogle peugeot stopper ESP'en og radioen med at virke.. hvad der lige gør det ved din er et godt spørgsmål..
jun 2004
Følger: 23 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 840
aug 2009
Følger: 28 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 222
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Prøv eventuelt at trække det gennem et relæ.. Eller tilslut direkte til batteri i første omgang og se om du kan fremprovokere fejlen..
aug 2009
Følger: 28 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 222
dec 2005
Følger: 56 Følgere: 56 Biler: 4 Emner: 48 Svar: 420
hold bellaster boksen langt væk fra styrerboksen
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Hvilken bil er det?
Prøv at gøre som jeg jeg skrev.. Den fucker måske stelbanen i lygten op..
Tilslut til batteri direkte og se om dine bliklys virker.. Virker de, så prøv med et relæ fra batteri hvor xenon kittet sidder på.. Så det i princippet er et relæ der er tilsluttet dine forlygter som styrer dit xenon kit..
Martin J:
Kun hvis det er de gamle sæt som er lavet med kæmpe spoler..
aug 2009
Følger: 28 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 222
dec 2005
Følger: 56 Følgere: 56 Biler: 4 Emner: 48 Svar: 420
og de er ikke særlig godt afskærmet ihvertfald.
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.568
aug 2009
Følger: 28 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 222
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
er lygterne matte så få dem poleret op.. Gjorde jeg på min bora og de blev som nye.. Husk at give dem uv beskytter lak efter..
Hvis det er din DE linse der er blevet mat og lort så skift den ud..
Men Ralle har ret..
Men prøv nu bare det jeg siger så kan vi se hvad der sker.. Tror ballasten forstyrrer alarmsystemet hvis den er tilsluttet direkte til lygten istedet for igennem en controller... Kan godt resultere i sådan noget hvis den begynder at trække strøm et forkert sted fra..
aug 2009
Følger: 28 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 222
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.568
- Desuden mangler du automatisk lygtejustering (og sikkert også lygtevask).
At du har matte lygter gør kun sagen værre.
aug 2009
Følger: 28 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 222
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.568
Valg nu bare den RIGTIGE og lovlige løsning.
Køb nye lygter.
Eller rens/renover dem du har.
Så undgår du alle de problemer og eventuelle bøder og synsindkaldelser.
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 1.170
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.568
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 1.170
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.568
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
DE linse hjælper nødvendigvis ikke på xenon.. Tag forbi en synshal så kan de vise det til dig på deres lys måler..
problemet er at selvom det måske ser ud til din cutoff er fin nok, så fordi du har en halogen fatning og dermed en halogen parabol BAG VED din DE linse, gør det at dit blændepunkt ligger forkert.. Det resultere i at det påvirker lys mørk forskellen meget.. Og når forskellen imellem lys mørk området er mindre så betyder det du blænder meget mere..
Havde du fx ægte xenon projektøre bag dine DE linser var der intet problem da de er bygget til kilden..
Du kan fx ser det her..
H7 xenon kit
http://www.xenithxenons.com/v/vspfiles/assets/images/05wrx_4300k_after.jpg
Kan du se over din cutoff linje hvor meget glare du har? det er det lort man kommer ud i selv hvis du har DE linser..
Det skal se sådan ud
http://www.newcelica.org/photopost/data/500/4524DSCN4152-med.JPG
http://s1113.photobucket.com/user/reed1658/media/LowHigh.jpg.html
Burde være undervisning nok for idag..
Ralle | Det handler om moment:
Bare så du ved det så kan xenon sagtens eftermonteres ordentligt selvom det ikke er lovligt efter bogen.. Det er jo ulovligt at bygge lygter om.. Men betyder ikk det går ud over funktionaliteten
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.568
Da der med garanti ikke er nogen der konstant sidder og justerer deres lygter
Og sænker man den så langt at de ikke blænder, vil de ikke lyse langt nok frem på vejen til det er forsvarligt at køre
Det er ikke for sjov skyld en original montering tit koster over 15.000,-
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Auto justering er bare en idiotsikring.. husker man at justere efter vægt burde det ikk gøre en forskel.. fordi LANGT fra alt autojustering justere mere end bare efter vægt første gang bilen tænder.. Det med bakker osv er et nyt system og ikk et krav
Så nej
Og til prisen? tja nu har producenten brugt flere 100.000 ekstra på at få godkendt et ekstra sæt lygter så hvorfor ikk tage ekstra for det? en luksus skal der betales for selvom det er noget der kan være standard udstyr uden problemer med dagens teknologi.. Kræver 2 sensore og et styremodul.. Koster ikk en skid for producenterne da de jo allerede har lavet lortet..
Så det bullshit skal du længere ud på landet med..
Samme med lygtevaks... Hold din bil ren = ingen problemer.. ihvertfald i det vejr her i dk.. Kører du offroad som 80% af dem i sverige gør så er det noget andet.. men i kbh gavner lygtevaks ikk en skid
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.568
Det er IKKE bare når man tænder bilen, at lygterne justeres.
Selv på min gamle spand af en Skoda Fabia, justeres lygterne "real-time".
- Altså når jeg kører over bakker, holder på skråninger osv.
Det er ikke noget nyt, og sådan er det skam på alle biler.
Derfor IKKE bare en idiotsikring, men en sikkerhedsforanstaltning.
Og JO, det ER et krav, for at få godkendt Xenon.
Nu tvivler jeg på bilproducenterne kan få godkendt noget som helst for "flere 100.000,-", det koster dem mange millioner.
Nu snakker jeg om eftermontering, da det jo ved en ny bil ikke koster 18-25.000,- ekstra. (Med mindre det er high-end biler).
Det er kun når de skal eftermonteres, da dette ikke bare er sådan lige, og tager en hel del timer.
Nu kan man jo ikke bare sige at dem der holder sin bil ren, ikke behøver lygtevask.
- Det er langt fra alle der vasker bil så ofte.
Og det er IKKE kun for at fjerne snavs, men også for at smelte sne på lygterne om vinteren, da xenon ikke varmer lygterne som halogen gør, og derfor vil sne sætte sig fast. (Hvilket faktisk også skete for mig for to vintre siden, da den ene lygte var defekt).
Så vidt jeg ved, sneer der også i københavn.
- Derfor er automatisk lygtevask OGSÅ et krav.
Så konklussionen må være at det er dig, der skal længere ud på landet med dit "bullshit"..
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Men fungere sku langt fra som det skal på nyere biler.. Fx har Opel insignia problemer med dette.. De blænder også ofte en smule..
Vil ihvertfald kunne få manuelt betjent lygter til at blænde mindre og lyse fint nok kontra opels xenon kit..
Det jeg mener med at det ikke som sådan er et krav når det gælder om funktionalitet..
Ja folk vasker ikk deres bil, hvilket gør at det kommer hen i idiotsikring.. Holder du din bil ren og fjerner is og se osv har du ikk behov for det..
Har led lygter så fjerner is osv fx når jeg bruger min bil..
Eneste krav for at xenon lygter fungere ordentligt er en korrekt linse.. Resten er idiotsikring.. Især lygtevaks.. Men ikk noget der er nødvendigt for at tingene fungere ordentligt..
Og som man siger.. regler er for at idiot sikre ting..
hvilket fx også er årsagen til at man ikk må bygge en lygte om.. Det kan en synsmands hjerne ikk håndtere
Ellers har man klar glas foran lygten er der INTET problem i at smække en xenon linse ind bagved og have en hjemmelavet lygte.. Men man må jo ikk..
Så meget af det er bullshit som du kan se..
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.568
- Og ja, det er vel en form for idiotsikring, lige som hastighedsgrænserne på vejene.
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Det er en sikkerhedsforanstaltning så tingene fungere uden kontrol.. Aka en idiot sikring..
Automatisk regulering betyder at den automatisk tager højde for bilens hældning..
Dette kan gøres manuelt..
Lygtevaks er til at holde glas rene osv..
Dette kan gøres manuelt..
Det eneste du ikk kan gøre manuelt er at styre lysets måde at blive kastet på.. DERFOR er teknisk det ENESTE krav en parabol/linse bygget til xenon kilden før det kan virke ordentligt..
Resten er småting.. Det er ren logik.. Handler ikke om hvad reglerne er..
Ja hastighedsgrænser er jo også idiotsikring.. Hvis der aldrig var en risiko for at køre galt så ville de være unødvendige.. Samme med politi.. Hvis ingen laver lort er der ikk behov for politi osv..
Failer folk er man nød til at sikre problemet.. Og det er ofte ikke andet end en sikring.. Som hvad lygtevask og autojustering er..
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.568
- At alle 3 ting er iorden.
Desuden kender jeg INGEN der gider manuelt at justere sine lygter hver eneste gang man kører over en bakke, holder på en skråning, kører med bagage osv.. Idiot eller ej..
- Halogen lygter blænder da også når folk kører over bakker, og ikke ikke har auto justering. Xenon blænder bare MERE.
Jeg har ikke sagt det med lygtevask og justering er et krav for at lyset kan spredes ordentligt, så længe man selv justerer, eller vasker lygterne manuelt.
- Det er bare et krav for at få tingene synet og godkendt.
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.524
Der findes bla. på insignia, hvor det er kørselsbestemt (f.eks. over 110 km/t så justeres lygterne lidt højere end normalt.)
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.568
Sensoren sidder på bagakslen. Og eftersom der ligger mere vægt på bagakslen når du kører op af bakke, vil den logisk nok sænke lyset.
Det samme gælder når du holder stille på en bakke.
- Og jo, højdeforskel er der da også. Op af bakke svarer jo til at løfte forenden af bilen.
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Linse er det eneste tekniske krav for at xenon lygter fungere ordentligt..
Alt andet er idiot sikring..
Taler ikk om syn eller regler taler om hvordan det TEKNISK hænger sammen..
Men gider ikk bruge min tid mere på dig.. Du har tydeligvis ikk et teknisk indblik i hvordan xenon lygter fungere.. Havde du det havde du givet mig ret..
Ken P:
Endelig en der er lidt fornuftig at høre på..
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.524
Den holder ikke.. også gå ud i praktisk at måle efter
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.568
Ken P -> Det ER prøvet, det var derfor jeg skrev det..
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.524
for det er faktisk ikke i det forhold at lygterne skal justere sig.. (og gør det heller ikke..)
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.568
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 466
Fatter simpelthen ikke at man kan købe alt det billige skrammel herhjemme når det ikke må monteres alligevel
Xenon og centrallås