{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.473 visninger | Oprettet:

Polering af bil. {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at give min bil en polering, det skal ikke koste mere end et par 100 kroner.
Bilen er rød, ikke falmet i lakken og generelt pænt, men har en del brugsridser som jeg håber på at få fjernet, eller bare gjort mindre tydelige.
Jeg er klar til at sætte de timer af til det, det nu engang kommer til at kræve..
Hvilke produkter skal jeg bruge, er blevet anbefalet slipoline, og så en omgang voks efter, men hvilken voks skal jeg bruge, og er slipol bedre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Polering af bil.
  • #2   24. mar 2014 En dåse slipol koster 100 kr og så koster en voks vel omkring det samme, så jeg kan ikke se problemet?
    Det er vel bedre end at lade vær?
    Er godt klar over man kan bruge claybar osv, men det er vel ikke 100p nødvendigt?
    Kom med noget konstruktivt istedet.

• #3   24. mar 2014 Spar op og køb grejet næste måned.

• #4   24. mar 2014 Jamen hvad er det i mener jeg skal bruge?
    Kom gerne med links.
    Bilen er 18 år gammel, har ikke tænkt mig at bruge 1/10 del af bilens værdi på en polering.

• #6   24. mar 2014 Vil da mene claybar er en god ting for at rense lakken, ellers polere man vel bare skidtet med rundt og lave flere pæne ridser?

• #8   24. mar 2014 Men ingen ved hvilke produkter jeg skal bruge?

• #9   24. mar 2014 http://shop.bilvask.nu/ slå dig løs

• #10   24. mar 2014 Tak, må se om jeg kan finde det jeg skal bruge.

• #11   24. mar 2014 poorboys produkter skulle man aldrig gå helt galt i byen med, og på sin vis passer det jo også lidt på dig smiley

• #12   24. mar 2014 Det et spørgsmål om prioritering.

• #13   24. mar 2014 hvad forventer du som resultat?

Altså hvis du vil ofre 200 kr kan du nok sætte en uges håndarbejde i gang. Og slipoline!? hvorfor? Vil du gerne have lakken fuld af vaskeridser så er det bestemt vejen frem. Men vil du have et ordentligt resultat er du nødt til at gøre mere ud af det. Meguiars har en masse gode produkter til at lave det i hånden. De har sågar en monterings dims til at smide på din boremaskine så du kan bruge den som polermaskine. Det er ikke noget jeg ville rode mig ud i men det er billigt.

Mange tror en polering er hårdarbejde og en masse knofedt. Men i dag er der så meget mere i det. Lakkerne har forskellig hårdhed, de pads man bruger har forskellige karakteristik og det samme har din compound. Så det handler om at finde det rigtige og starte der. Så sparer man sig selv for en masse tid. Og opnår et flottere slutresultat. Hvis du får den til at stå rigtig flo vil jeg hellere anbefale en coating end en voks. Voks er flot i 2-3 måneder, men så skal det have en tur igen. Og det kan hurtigt blive træls hvis du kører i bilen hver dag.

• #14   24. mar 2014 Jeg forventer ikke det helt vilde, bare at jeg evt kunne få fjernet nogle af de småridser der nu engang er..
    Og selvfølgelig at den kommer til at stå lidt pænere i lakken, jeg går ikke op i vaskeridser osv.

• #15   25. mar 2014 Slipol var nok noget af det sidst, jeg ville bruge smiley

Det bliver derudover mere end vanskeligt at fjerne brugsridser / vaskeridser uden poleringsmaskine.

Indenfor dit budget er det jo stort set kun muligt med et eller andet "kombiprodukt", bestående af en kombineret polish / voks, som man nok ikke ligefrem skal forvente mirakler af.

Såfremt du er villig til evt. at smide et par hundredelapper mere oveni, så ville jeg nok også lige tage et kig her:

http://www.bilvask.nu

• #16   25. mar 2014 Limeprime lakrens og så en god voks fra bilvask.Du kommer ikke så langt for 200kr og håndkraft men det her er et ok bud smiley

• Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    jun 2009

Følgere: 1 Emner: 42 Svar: 173
    #18   25. mar 2014 Jeg foreslår ståluld, det er sku lige så smart

• #19   25. mar 2014 Køb en billig poleringsmaskine (jeg har en fra biltema) og noget cleaner (til at polere den med) og så en gang voks.
    Kedede mig sammen med en kammerat og han havde en gammel falmet rød skoda og den polerede vi med de midler. Den blev ganske flot at se på. Så jo det kan godt lade sig gøre uden det skal koste 3-5.000 kr. Dog skal du nok op og give 5-600 i alt.

• #20   25. mar 2014 hvad er det for en maskine fra biltema? Jeg har ikke fundet en maskine i biltema jeg ville bruge en krone på nemlig. Deres produkter minder om Turtles. Altså med filler og masser af silikone som skjuler de værste fadæser. Hvis man går op i det køber man en DA maskine og nogle MF pads og tager den derfra. Så kan man nøjes med en compound og en voks faktisk. Det skal så holdes jævnligt med voksen.

• #21   25. mar 2014 Slap nu af.. Som manden selv skriver er bilen 18 år gammel og så kan jeg da godt forstå han ikke vil ofre så mange penge på at få den poleret.
    Jeg er da godt klar over at det jeg selv har lavet på min kammerats skoda ikke vil være i nærheden af hvad firmaer som roder med det ville kunne. Men tag nu tingene i perspektiv i stedet for.
    Kender intet til biltemas produkter, så det skal jeg ikke udtale mig om. Men har selv brugt turtle wax og det synes jeg nu har fungeret ganske fint.

Jeg købte denne maskine i sin tid:
    http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Slibemateriale-og-hvasning/Polervarktoj/Polermaskine-PM-240-17281/
    Og nej, det er ikke en top proff. men den har gjort det den skulle til mit behov. Og det lader til det er lidt det samme som trådstarter efterlyser. Så hvorfor hakke på ham og smide produkter i hovedet på ham som ender med at koste flere tusinde kroner. Han skal nok ikke have sin bil til at ligne en sprit nymalet ferrari, men nok nærmere bare "shine" den lidt op.

• #23   25. mar 2014 Mads.

Hvem hakker på ham? Hvem linker produkter til flere tusinde kroner?

Opretter spørger hvad han skal købe for 200 kr, og folk fortæller ham han skal give lidt mere.

Din maskine koster 160 kr, det er 40 kr tilbage til resten af behandlingen ?

• #24   25. mar 2014 Poleringen kommer til at foregå i hånden.

• #26   25. mar 2014 Jeg vil jo ikke have et fantastisk resultat, jeg vil bare have min bil til at stå lidt pænere.
    Er sgu ligeglad om jeg skal bruge en søndag på det.
    Har set massere af biler som efter en polering i hånden har stået meget flot, ved hjælp af et par enkelte produkter.

• #28   25. mar 2014 Kan godt høre det ikke kan lade sig gøre at polere sin bil uden at bruge 4000 kr, så det jeg gør at jeg sælger bilen, køber en rigtig klam bil til 10000 kr, og så kan jeg polere den!!

• #29   25. mar 2014 Hvorfor går du ikk bare igang med håndpolering? Vi har givet dig produkter du kan bruge, så nu er der kun tilbage for dig at bevise din påstand om at håndpolering dur?

• #31   25. mar 2014 Jeg har sådan en maskine som der linkes til fra biltema, den kan du få for 100 kr for den er nada og en prutfis værd.

Hvad jeg har brugt på udstyr er totalt ligegyldig og i mine øjne er bilens alder og stand også ligegyldig. Sætter man pris på det man har gør man noget ud af det. Min golf er 15 år gammel og den bliver da passet i hoved og røv. Men igen er det totalt ligegyldigt. Hvis man kun vil bruge de penge på det så har jeg noget rød alaska polish og den maskine der man kan købe for 200 kr. Man kan købe hætter til den i både biltema og thansen.

Jeg skal nok smide flere billeder op herinde når jeg får huske at tage nogle af de projekter jeg laver for folk smiley men ellers kig forbi -Funder- ham og mig laver stortset det samme bare i hver vores del af landet smiley

• #32   26. mar 2014 Biltema har et sæt med claybar og lakforsegler til kr 159. Jeg blev forbløffet over hvor flot bilen blev. En gammel sort 106 der nu nærmest ligner at det er pianolak.

• #33   12. maj 2014 Hvordan gik det med den polering......?

• #35   12. maj 2014 Jo det er jeg, men det fungerer nu alligevel som en meget let vandslibning, så det forbedrer en del.

• #39   12. maj 2014 Det er også muligt at den fjerner den gamle overfladebehandling der måske er lidt ridset, og derfor fremstår blankere. Jeg synes i hvert fald at den fremstår markant flottere.

• #41   12. maj 2014 Clay ridser... EOD...

Biltemas claykit er crap hvis man ved bare lidt om clay faktisk. Og det tager slet ikke lige så godt som meget andet clay gør. Man skal køre over kontaminerede elementer mange gange for at fjerne dem. Med f.eks mothers kan du køre 1-3 gange over uanset hvor vildt det sidder fast så er det væk bag efter.

Jeg tror det der menes med at clay har en god effekt er fordi lakken FØLES blødere efter behandling. og det er jo klart da du fjerne alle fremmedlegemer i lakken. Men du bør polere bagefter. Om du så vælger at bruge en glaze eller tilsvarende produkt er jo op til dig. smiley

Kommentér på:
Polering af bil.

Annonce