{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan vasker i jeres bil?
  • #1   25. mar 2014 Vaskehal , det er alligevel bare en sur gammel pendler Altea smiley

  • #2   25. mar 2014 I vandpytter, saa maa det vaere fint smiley

  • #3   25. mar 2014 jeg kører for det meste i vaskehal,
    men hvis der er godt vejr, får den med højtryk, og derefter håndbørste og en god sæbe.
    Når bilen skal tørres af, bruger jeg en skraber til at tage det værste, og derefter mikrofiber håndklæde smiley


  • #5   25. mar 2014 Step 1. højtryks rens
    Step 2. skum lanse fra bilvask.nu
    Step 3 hvis den ikke er så beskidt højtryks renser jeg den bare igen. hvis den er rimelig beskidt får den en tur med en blød børste og der efter højtryks rens
    Step 4. bruger jeg 2 microfiber håndklæder fra bilvask.nu det første til at tage det "grove" og nr 2 til at pudse efter med.
    Step 5 puds ruder


  • #6   25. mar 2014 Får dem håndvasket/tørret hos et firma, som regel hver weekend.

  • #7   25. mar 2014 Vaskehallen og man-onsdag da der her er halv pris!

  • #9   25. mar 2014 - Skyller bilen
    - Vasker den med sæbe med voks i jeg bruger en børste til selve bilen og en vaske handske til fælgene
    - Skyller sæben af
    - "skraber" det vand af jeg kan med sådan en gummi svaber
    - Tørre bilen af med micro fiber klude


  • #11   25. mar 2014 Med en stålbørste så den bliver rigtig ren! smiley

  • #12   25. mar 2014 Sæber den til lader det sidde lidt tid og spuler den med en højtrykrenser .
    Lakken er jo ny poleret.



  • #13   25. mar 2014 Bruger 2 poletter hos iWash i Hillerød en gang om måneden eller noget. Det er 40 kr.

    Vasker bilen i hånden et par gange om året når vejret er til det, med en lammeulds handske og forskellige Poor Boys World produkter, og afslutter med et lag voks.

    Kører ALDRIG i vaskehal. Jeg fik malet bagkofangeren efter en var kørt op i røven på mig. Den lignede et suttet bolche, lige indtil 1 tur i Shells TurtleWax hal, så så den forfærdelig ud.


  • #15   25. mar 2014 Højttryksrenser med sæbebeholder så den bliver sæbet inde.
    Imens det bearbejder skidtet fyldes en spand med sæbevand og så børstes den med en ordentligt autobørste.
    Jeg vasker helst bil i regnvejr så jeg slipper for kalkaflejringer og at tørre den af for det gider jeg alligevel ikke.


  • #16   25. mar 2014 Vandslange og så en gang sævevand - og så bliver den skyllet bagefter - plejer at tage hele bilen på en gang, men skinner solen for meget så plejer jeg at tage en del af bilen ad gangen - side - side - bag - front - skyller først, vasker og skyller til sidst - når så hele bilen er færdig bliver den kørt ind i min bedstefars carport så den kan tørre - han har kalkfrit vand i brønden så kalk er ikke noget problem smiley

    Ellers kører jeg forbi min kammerats bilpleje-center, så får han lov at vaske den for mig smiley


  • #17   25. mar 2014 Jeg kører i vaskehal, mest fordi jeg synes suttede bolcher er klamme smiley

  • #18   25. mar 2014 Jeg starter med at spule bilen ren med højtryk i "gør dert selv vask"
    Dernæst bruger jeg billig autoshampo uden voks hvor jeg også blander en halv liter æblejuice til 10ltr. vaskevand. Så har jeg en blød plastikbørste som bilen får en omgang med. Dernæst laver jeg nyt vaskevand og blander "våd voks" i. Så får den med svampen. Efter den har stået 20-30min med sæbe/voks blandingen så spuler jeg bilen med højtryk på 3 meters afstand. (Vi kan jo ikke have at voksen bliver spulet af igen) Til sidst bliver alt glas tørret af med viskestykke.


  • #19   25. mar 2014 Hvis jeg ikke er så heldig et par børn allerede har vasket dem med sten så plejer jeg at begynde ovenfra og ned...

Kommentér på:
Hvordan vasker i jeres bil?

Annonce