stænkplader bag bremseskiver - syn! {{forumTopicSubject}}
Hej bilgalleri, var til syn for en uges tid siden med min Opel Astra og fik en rapport med og frist til omsyn, tingene på listen er ordnet nu, men under hammerens kærlige behandling af en styrekugle der skulle skiftes faldt der simpelthen et stykke af stænkpladen/støvpladen bag bremseskiven, og resten af pladen er faktisk også lidt tynd i det her og der når man prikker til den..
Bestemte mig for bare at skifte den og købte en ny plade, afmonterede caliper og skiver men men men.. Man skal jo både have nav ud og trækakslen af samt afmontere hele spindlen for at komme til at skifte den skide blikplade!! Tilmed sidder boltene rigtig svært tilgængeligt på bagsiden og er så rustne i hovederne at jeg er sikker på at de ikke giver sig uden en timelang kamp med ilt og gas som jeg helst er fri for!!
Spørgsmål:
-Hvis jeg stiller til omsyn med punkterne på listen ordnet, men med et nyt tydeligt problem (lige ved siden af styrekuglen) kan synsmanden så nægte at syne den?
-Må man evt. skære den gamle plade af så der sidder 2 cm af den tilbage og så svejse den nye plade på med overlap?
-Jeg er fristet til bare at skære lortet af inde ved spindlen, men går stærkt ud fra at det ikke er noget man må?
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Ja
Nej
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 32 Svar: 857
maj 2008
Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
Hvis det synsmæssigt er OK at svejse den fast er det den vej jeg går..!
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
jul 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 181 Svar: 1.434
stænkplader bag bremseskiver - syn!