{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
537 visninger | Oprettet:

opel vb 2.5 v6 cdx {{forumTopicSubject}}

hej bb:)

jeg står med en v6'er fra 96' har lige købt bilen, og nu lyder det som om der er gået det yderelse led på begge trækaksler? lyden gonk gonk kommer hver gang jeg drejer hver vej fra hver side. der er intet når jeg kører ligeud ad.. mit spørgsmål lyder så: er min gearkasse smadret i tandjulet? og passer opel vb 2.0 trækaksler over på v6'eren ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opel vb 2.5 v6 cdx
  • #1   1. apr 2014 Det er 2 gange nej...

• #2   1. apr 2014 Lyder mere som et defekt topleje i fjederbenet.

• #3   1. apr 2014 martin 32. hvad ville du så mene det kunne være udover 2 gange nej ? smiley

• #4   1. apr 2014 rene k. vil du så mene at det er begge topleje i fjederbenet alså højre og venstre?

• #5   1. apr 2014 det skal så osse lige siges at den drypper olie fra samling fra motor og gearkasse. ved ikke om det er motor olie eller gearolie.. og om det kun er pakning derimellen eller om det er den pakning der går inde i gearkassen?

• #6   1. apr 2014 Phillip, det kan sagtens kun være den ene. Hvis lejet er væk så vil fjederen stå stille når du drejer ( toplejet skal få fjederen til at følge støddæmperen når man drejer) og når man så har drejet tilstrækkeligt på rattet så giver den efter ( drejer med rundt med et pludseligt sæt) og det er det man kan høre.

Dette kan du let undersøge ved at få en til at dreje på rettet mens du selv holder øje med fjederen og evt donkraft under bilen hvis den er sunket og du ikke kan se det for fælget.

• #7   1. apr 2014 At din motor drypper fra samlingen kunne meget vel være pakdåsen ved din krumtap eller den ved akslen på gearkassen inde på koplingssiden.

• #8   1. apr 2014 okay rene k. det må jeg da lige få prøved smiley nu arb. jeg hedlifvis ved en ophygger så vi skal nok få løst problemet smiley tak for hjælpen.. nu må jeg be konen om at dreje retted så smiley

• #9   1. apr 2014 rene k. kunne forstille mig at det er den pakdåse.. men er ikke sikker før jeg får gearkassen ned... der er vel ikke den store forskel på at tage sådan en gearkasse a end på alle andre opel vb'er ?

• #10   1. apr 2014 Ang med at afmontere gearkassen så har jeg ikke prøvet det på en vectra b og slet ikke en v6'er men som regel plejer der ikke være mange ben i det.

• #11   1. apr 2014 hej rene k. nu fik vi drejed til højre og venstre op til mange gange og jeg var inde og kig på hele fjederbenet og skålen oppe i motorrum.. og det hele følged hinanden som jeg vil mene det skal. smiley min ven der er mekaniker udd. ved opel sage at det sagtens kunne være det yderste led på frækakslen..

• #12   1. apr 2014 Jeg ville nok få din kammerat til at tjekke bilen efter så du ikke kommer til at købe noget forkert.

Og ja det kan sagtens være det og flere ting men nu var toplejet blot så simpelt at tjekke smiley

• #13   1. apr 2014 det er ikke så nemt og få gearkassen ned på en vectra b hvis du skal have den helt ud af bilen skal forbroen ned og den står motoren på det er meget nemmere på en a model da den er bygget på en anden måde

• #14   1. apr 2014 tak for hjælpen allesammen jeg må få den på lift en a dagene.. også gir jeg en melding..

• #15   1. apr 2014 Det er de yderste drivled der er færdige.. Og det kan sagtens være i begge sider.. Drypperiet fra mellem motor og gearkasse er pakdåsen bag svinghjulet.. Og ja, det er noget bøvl at få gearkassen af.. Som Jesper J skriver, så er det hele skidtet ned, det er det bedste, for ikke at ødelægge noget..

• #16   1. apr 2014 martin 32
    det er noget lort på en vb jeg jeg skiftede kopling på en 2,0 jeg tror jeg hade 10cm og pille slavecylinder af på hold da op jeg var træt af det

• #17   1. apr 2014 Ja det er ikke en sjov opgave.. Vil næsten mene at det også er hurtigere at tage det hele med ned på broen, det tog ihvertfald ikke lang tid på min egen 2.0 smiley
    Det var dog i forbindelse med motorskifte smiley

• #18   1. apr 2014 ja det er hurtigere og tage det hele ud det tager længere tid og skifte kopling i bilen en det gør og skifte motor det har jeg da fundet ud af hehe

• #19   2. apr 2014 har så fundet ud a at olie filteret var utæt og rustet. så biltellet et nyt så heldigt det intet haved med samelkobling af gearkasse og motor .. puha,,, smiley og vi tror ude på arb. at det er bærerkule der var gået.. der var ihvertfald noget frigang .. så det må jeg skifte imorgen.. kan det måske osse have noget med plejestang og gøre?

• #20   2. apr 2014 det er dit drivaksel led der er defekt

Kommentér på:
opel vb 2.5 v6 cdx

Annonce