{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.764 visninger | Oprettet:

BMW e46 320-325-330 km/l ?? {{forumTopicSubject}}

Hej BG's
Jeg står og overvejer en E46 cabriolet, og der er jo et relativt udvalg, meget på tværs af motorstørrelserne.

MEN km/l er, så vidt jeg kan se, på alle benzin modellerne det samme, eller så godt som.

Derfor søger jeg lidt viden om, hvad de forskellige motorstørrelser reelt går på literen. Er der ikke den store forskel tager jeg selvfølgelig "bare" en 330, og nyder de flere heste.

Hvad vil i anbefale af motor i sådan en svend ? Både hvad man skal undgå, hvorfor osv.

På forhånd tak for de fornuftige svar.
Alle dumsmarte bemærkninger bliver kommenteret, som jeg finder det passende smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW e46 320-325-330 km/l ??
  • #1   5. apr 2014 Du kan sætte det sådan her op..

Alle bilerne vejer det samme ca. 320´eren skal bruge flere kræfter for at trække sig selv op til fart, og er dermed ikke nødvendigvis billigere at køre i.

Køber du sådan en E46 Cab, skal du minimum have en 325/323i for at det bare er en smule sjovt. Har du mulighed for en 330 er valget ikke svært - Det er motor for alle pengene..

Personligt havde jeg til hver en tid valgt en med Aut. gear..

• #2   5. apr 2014 Hvis penge ikke betyder det helt store så 330i til hver en tid, den er lidt dyrere i udgifter men ikke så meget.

• #3   5. apr 2014 Forstår ikke man kigger efter en 6 benet BMW og så går op i brændstof økonomi.
    Om det er 9 eller 11 km/l er sku ligemeget.
    Det bliver aldrig en lupo 3L
    Køb 330eren og nyd livet istedet.

• #4   5. apr 2014 Det lugter jo lidt af 330, kan jeg fornemme smiley
    Jeg forstår ikke, hvorfor man fuldstændig hiver en 3L ind i tråden, når nu det er en helt anden boldgade. Og om det er 9 eller 11 km/l ? Du mener ikke simpelthen ikke 11 % difference på et forbrug eller en udgift er af betydning, ja så er du sgu ikke jydsk nok.

• #5   5. apr 2014 Allan: Jeg er jyde med stort J, men giver ham E46 Touring ret.. Har man sat sig for at købe en bil som den du vil, så er 11% i brændstof-økonomi pebernødder..

De 11% er alligevel hurtig hentet med sober kørsel.

• #6   6. apr 2014 Nu er næsten alt ved en 330 jo dyrere. Bilen i sig selv, forsikring, reservedele og benzin.
    Men hvis du skal have en cab med lidt skub i skal du sgu nok op i 323 eller derover. De har jo ekstra vægt kontra coupe modellerne.

Men kommer selvfølgelig også an på motortypen. En "nyere" M54 kontra M52 kan også gå. Har selv coupe versionen 320ci M54 og den følger fint med de gamle 328ci M52'ere

• #7   6. apr 2014 Har en e46 328i med 208 hk, kører mellem 10 & 12 km/l ved blandet bykørsel.
    Jeg stod med præcis de samme tanker da jeg købte bilen for 3 måneder siden og har ikke fortrudt det et eneste sekund, jeg er sindsyg glad for jeg valgte den store motor! Du får en tilfredshed af at køre i den og så dyr er den ik i forhold til de andre i udgifter smiley held og lykke med bil købet!

• #8   3. maj 2014 Nemlig, og har da tilgode at have en bmw med under 2,8L, så skulle jo gerne holde standarden. Det var nu også mere hvis der var en reel besparelse i forbruget, så kunne man jo overveje at kompromitterer med motorstørrelsen.
    Tror nu også det ender i en 330, min forsikring er "ligeglad" med motorstr. og udgifter til service, vægtafgift osv. er sgu bagateller i de modeller - tror jeg smiley

Kommentér på:
BMW e46 320-325-330 km/l ??

Annonce