{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Et spørgsmål ang. motor olie {{forumTopicSubject}}

Hey BG.

Jeg kom ved en fejl i dag til at hælde 5-40w ca. 0.7 l i motoren i dag.
Da motoren er helt ny, så køre den på 15-40w under indkøring.

Lagde mærke til olie standen var lav og fik købt olie, men tog forkert, for her til aften så jeg det var 5-40w som jeg fik hældt på.

Sker der noget ved det?

Jeg ved man siger olien kan ophæve hinanden virkning til at smøre motoren, men er 0.7l nok til at give dårligere smørelse i motoren?

Det skal siges, den kun skal køre 200 km i morgen, så skal olien alligevel skiftes helt ud.
Mere om det har noget, at sige på de 200 km??

Mvh
Tommy

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et spørgsmål ang. motor olie
  • #1   7. apr 2014 Det sker der ikke noget ved. Alle motorolier er som udgangspunkt mulige at blande sammen, ikke at det er optimalt. Men at ødelægge smøreevnen som sådan kan man ikke. smiley

• #2   7. apr 2014 Tak for hjælpen smiley

• #3   7. apr 2014 Peter N

Tror du skal tjekke din viden med olie selskaberne, det anbefaler bestemt ikke og blande olie, af forskellig kvalitet, viskositet og fabrikat!!!

Bortset fra det, så vil der nu ikke ske noget ved den lille slat..

Men Tommy har du ikke lige fået lavet den motor sidste år??
    For det er vel din 3000er ikke?

• #4   7. apr 2014 Argh peter, det passer ikke.

Et er viskositeten, dette har ikke så meget at sige, hvis olier blandes.

Men Mineral og fuld syntetisk olie kan under INGEN omstændigheder blandes, da det så bliver lige så tykt som harvergrød ca = Død motor

• #5   7. apr 2014 Den skal jeg lige have igen......Delsyntetisk motorolie, er det noget der findes ? nu tror jeg der går lidt Kloge-Åge i den. Lige nu snakker vi hverdag og ikke teori på et ualmindelig højt plan. Der er ingen skader på en motor der får en top-op olie. Men der er skader på motorer der kører med for lav oliestand. Det er den virkelige verden, hvor jeg kommer dagligt smiley

• #6   8. apr 2014 Vil starte med at slå fast at alle de normalt godkendte olier som vi har adgang til kan blandes sammen uden nogen form for negativ virkning... undtagelse er meget specielle racerolier der i forvejen ikke er godkendte af bilfabrikanter fordi de har kort levetid og ødelægger katalysatoren.
    I dette tilfælde vil dine olie bare være mindre tyk under koldstart hvilket må siges at være en forbedring...

Jeg er mere nysgerrig efter at høre hvad det er for en 15w40 olie som du har valgt til indkøring...?

• #7   8. apr 2014 Ud med olien og skift til ønsket hvis du i tvivl.

Kommentér på:
Et spørgsmål ang. motor olie

Annonce