{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Erfaring med 3 biler søges. Mondeo, Zafira og 307 SW {{forumTopicSubject}}

Hej..
Konen og jeg står og skal have "ny" bil og det SKAL være benzin...
Valget pt står mellem en Mondeo MK3 2.0, en Zafira 1.6-1.8 eller en 307 SW 2.0..

Prisklassen er max 3o.ooo

Er der nogen som har erfaringer med disse biler, gode som dårlige?

Vi har før haft en MK3 2.0Tdci som kostede en formue da den smed 2 dyser og svinghjulet raslede meget. Men var glade for pladsen og den kørte godt..

Zafira har vi ikke erfaring med (kun at Tysk som reglen er kvalitet)

307 SW har vi heller ingen erfaring med dog er der noget mere udstyr og sikkerhed i denne i forhold til Zafira´en. plus det fine panorama soltag er et plus. Et minus kunne være at den er fransk.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med 3 biler søges. Mondeo, Zafira og 307 SW
  • #1   9. apr 2014 Umiddelbart pegøjen i dette tilfælde. Zafira med 1.6 og 1.8 er noget skrammel og bruger enten meget olie, eller har en del fejl ifbm. styreboxen på 1.8 som sidder fastgjort på motoren.

• #2   9. apr 2014 jeg har kun prøvet zafiraen ud af de 3. Men det er ihvertfald en bil som køre godt og uden for dyre værkstedsregninger. Men den har mange blinde vinkler og virker for stor og klodset set indefra efter min mening. A-stolfen er mega bred og tager meget af udsynet.

• #3   9. apr 2014 Hvis du kan finde en velholdt 307 sw, så syntes jeg man får en god bil for pengene. Pladsen er god, godt med udstyr og okay reservedelspriser

• #4   9. apr 2014 Skal det være en zafira i benzin, skal I op i en 2.2'er, førend det er fornuftigt. 1,6eren og 1,8eren har simpelthen for mange problemer...

Zafira'en er dejlig rummelig - især hvis man skal have børn med - man sætter dem "ind" og ikke "ned" - lastrummet er dejligt stort - og - kan hurtigt laves om til varevogn. Man sidder højt og har et dejligt udsyn. Er man meget lang, skal man være opmærksom på, at sædet ikke kan komme ret langt tilbage - der kan med bedre "strække benene" i de andre..

Den her bør kunne forhandles ned på 30.000 lige ud:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/zafira/22-16v-elegance/2093606

• #5   9. apr 2014 Vi skal bruge en masse plads da vi har en lille på 2, en mere på vej og 2 mellem str hunde, og så skal der også være plads til oppakning.

Km/l spiller en rolle, derfor er vi ikke oppe og kigge på 2,2´ern, vi har sjældent travlt og køre alligevel MAX 30% for hurtigt på landevejen.. 0-100 er for dyrt i længden smiley

• #6   9. apr 2014 Jeg er 1.98m høj og godt bred over skulderne, vil det være et problem i zafiraen.?

• #7   9. apr 2014 En zafira 1,6 kører 12,7 km/l
    En zafira 1,8 kører 12,0 km/l
    En zafira 2,2 kører 11,2 km/l
    En mondeo 2.0 kører 12,3 km/l
    En Peugeot 2.0 kører 12,7 km/l

Lad os antage, at i kører 20.000 km om året. Det giver 1666 km/md. For at køre 1666 km, bruger de forskellige biler ca:

En zafira 1,6 bruger 131 liter benzin
    En zafira 1,8 bruger 138 liter benzin
    En zafira 2,2 kører 148 liter benzin
    En mondeo 2.0 kører 135 liter benzin
    En Peugeot 2.0 kører 131 liter benzin

Lad os antage, at en liter benzin koster 12 kr - så vil den relative udgift til brændstof være:

En zafira 1,6 koster 1572 kr/måned
    En zafira 1,8 koster 1656 kr/måned
    En zafira 2,2 bruger 1776 kr/måned
    En mondeo 2.0 bruger 1620 kr/måneden
    En Peugeot 2.0 kører 1572 kr/måned

Den billigste er zafira 1,6 / peugeot med 1572 kr/måneden
    Den dyreste er zafira 2,2 med 1776 kr/måneden

Det giver en forskel på 204 kr om måneden. Det giver på et år: 2448 kr.

Det der taler for zafira 2.2, er at du hurtigt vil komme til at bruge langt mere om året i rep på en zafira 1,6 / 1,8 (set ud fra statistikken). En zafira 2,2 har kædetræk - peugeoten og zafria 1,6 og 1,8 har tandrem (ret mig venligst hvis jeg tager fejl). Den skal skiftes hver 4 år - koster en 4500 kr.

4500 kr delt med fire = 1125 kr per år. Trækker du det fra forskellen (da zafira 2,2 ikke har denne udgift), er forskellen nede i 1323 kr om året - eller 110,25 kr om måneden...

Så - personligt synes jeg ikke der er megen forskel på peugeoten og den store zafira 2,2, når man regner efter...

• #8   9. apr 2014 jeg er selv 190 og bred som en kummefryser - jeg synes jeg sidder dejligt i zafira'en... Jeg føler jeg sidder i en yderst behagelig lænestol, fremfor en sofa man skal kæmpe for at komme opad - man bliver meget hurtigt glad for at man "stiger ind" - frem for at man "sætter sig ned i"...

• #10   9. apr 2014 Rust i zafira er mest udbredt i bunden af dørene og i bagklappen - men vasker man den bare lidt regelmæssigt kan man holde det hen... er der rust, er det meget let at få øje på

• #12   9. apr 2014 jeg gik og overvejede en 307 fordi at den kunne fåes i diesel og mener at den kunne køre 18 km l ved dog intet om bilen bortset fra at designet var fedt og sejt tag men at den jo er fransk hvilket ikke nødvendigvis er en fordel
    har du overvejet noget japser eventuelt toyota det er jo stærk af helvede til

• #14   9. apr 2014 ja volvo er en stærk bil som kan fåes til en billig penge men de køre typisk ikke ret langt på literen

• #15   9. apr 2014 Delen at stige ind i bilen kontra ned tiltaler mig også meget også med hensyn til ungerne..
    Når du nu laver den flotte udregning på årsbasis bliver man også nødt til at medregne at 2.2´ern er 1000kr dyre i vægtafgift i forhold til 1,6´ern (går næsten lige op med tandremmen) men giver Deo´en en fordel da den også køre med kæde.

Hvordan holder de forskellige deres opgivne km/l, er der nogen som ved det.?

• #17   9. apr 2014 Min zafira er en diesel - og - den holder sine tal fint - dog på lange turer kommer den nemt op på 21 km/l

Kommentér på:
Erfaring med 3 biler søges. Mondeo, Zafira og 307 SW

Annonce