{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.232 visninger | Oprettet:

Hvad betyder ET målet? {{forumTopicSubject}}

Som nævnt i en tidligere tråd kigger jeg efter nogle brugte alu fælge til min 02 corolla... har fundet nogle hvor krydsmålene passer, men hvor ET målene ikke helt rammer. Jeg er ret noob ang fælge... så kan nogen forklare mig hvad ET målet er og hvilken betydning det har? Må det svinge lidt - og i så fald hvor meget?

Min er født med ET 45 vist nok.. kan jeg så smide fælge på med ET 60? Hvorfor/hvorfor ikke? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad betyder ET målet?
  • #1   13. apr 2014 et målene er hvor langt inde eller hvor langt ude dine fælge sidder i dine skærme,mindre ET = længere ude,større ET = længere inde.

• #2   13. apr 2014 ET er indpresningdybde. Hvis ET er lavere end standard for din bil, går de længere ud mod skærmkasserne. Højere, går de længere ind mod bilen. Hvis det er for højt kan du risikere, at dine dæk går imod skærmkasserne hvis du drejer - det skal helst passe nogenlunde, men kan ofte sagtens svinge med 10, alt efter bilen, størrelsen på fælge og hvor meget den er sænket smiley

• #3   13. apr 2014 Men 60 ville jeg nok synes var for meget

• #4   13. apr 2014 mikkel du ved godt at skærmkasserne er det der er ind mod bilen ? det der er yderst hedder SKÆRMKANTERNE.
    hvis ETen bliver højere end standarden kan de sikkert ikke være der for bremserne og fjedreben foran.
    jeg har altid kørt med ca. 25 mindre i et end standarden,på min vw vento som er et43 kører jeg med et25 nu.og det ser godt ud og bilen kører fint med dem og de går ikke på nogen steder.

• #5   13. apr 2014 Hehe ja, det er rigtig nok smiley

• #6   13. apr 2014 Tak for svarene.. den er ikke sænket. smiley Men går ud fra at ET 60 nok er lige meget nok til ET 45 så? Går efter +/- 10. smiley

• #7   13. apr 2014 et45,der ville jeg nok finde nogen der hedder et30 eller et35.

• #8   13. apr 2014 ET = EinpressTiefe = indpresningsdybde.

Det er tilladt at forøge sporvidden med op til 20 mm pr. aksel, i forhold til den mindst opgivne sporviddee i typegodkendelsen.

Det er IKKE tilladt at forminske sporvidde.

Så hvis bilen er født med ET45 fælge, må du gå ned til ET35. ikke den anden vej.

Kommentér på:
Hvad betyder ET målet?

Annonce