{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.743 visninger | Oprettet:

klassisk bilforsikring ?? som ung {{forumTopicSubject}}

hje jeg har købt en bil fra 87 en gammel BMW 320i syntes det er lidt svært at finde et selskab der vil forsikre som klassisk bil med min alder .. de laver lidt deres egne regler med bilen alder . det er vel 25 år ? smiley men er der nogle der kender et godt selskab?? tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  klassisk bilforsikring ?? som ung
  • w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #1   15. apr 2014 De fleste selskaber bruger vist en 30-års grænse for klassiske biler (35 for veteraner).
    Som regel er der også en masse brugsbegrænsninger på forsikringen, max. antal km. aflåst garage osv.
    Derudover skal du have en anden bil registreret i dit navn til daglig transport og bilen skal nok også stå original, dvs. som da den forlod fabrikken, ingen eftermonterede alufælge og baglygter og ting og sager..

• #2   15. apr 2014 For at klassik forsikrer vil de fleste selskaber også have at du har en alm brugs bil ved siden af, plus de ligger km begrænsning på (typisk 5-6000 km pr år) og period begrænsning (marts- nov)

GF veteran er bare 25 år for klassisk, men der gælder overstående regler også.

• #3   15. apr 2014 Har du flere biler?

• w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

#4   15. apr 2014 hos GF er det en betingelse at forsikringstager er over 30 år, jeg forhørte mig hos dem i forhold til veteranforsikring da jeg var 27-28, og det ville de ikke dispensere for selvom man tilbød dem at overtage hele forsikringspakken..

• #5   15. apr 2014 ok ja nu er jeg jo over 30, så den detalje havde jeg ikke lige tænkt på

• #6   15. apr 2014 Man kan ikke som nybegynder få en bil klassisk forsikret.

• #7   15. apr 2014 jeg har en bil ja og er 21 år

• #8   15. apr 2014 der er bare mange der alligevel har sænkede biler med flotte alu fælge der er omlakeret som stadig skriver de har klassisk bil forsikret

• #9   15. apr 2014 De fleste selskaber siger man skal være 25 eller 30 år for at forsikre en klassisk/veteran bil og man skal have en dagligdags bil forsikret også... Og så er der det med bilens alder der variere lidt fra selskab til selskab.. Men det er som regel 27-30år

• #10   15. apr 2014
    Rasmus A ja du kan jo sagtens lave den om. Men den dag skaden så sker dækker forsikringen ikke hvis du f.eks har lavet bilen om og du ikke måtte. Der var en sag med en der havde en veteran, hvor forsikringen ikke dækkede, da han havde sat anlæg i bilen samt andre småting. OG der fik selskabet med hold da den jo så ikke stod som originalen.

• #11   15. apr 2014 Jeg kan varmt anbefale http://www.veteranforsikringdanmark.dk/

Ole Højgaard som står for det, ved virkelig hvad han taler om. Rådgivning er i top. Produktet er i top.

Du skal dog generelt være opmærksom på, at en hver ændring som IKKE er originalt , er noget du skal være 100% ærlig om. Selv hvis radioen er ny, skal du nævne det. Er der sket ændringer, som ikke er 100% originale ud fra årgangen, kan du få problemer, hvis du får en kasko skade.

Men - tag en snak med Ole om det smiley

• w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

#12   15. apr 2014 Læste om denne sag for nylig:
    http://www.ankeforsikring.dk/layouts/ViewDocument.aspx?Type=1&ID=255633

Der er en fyr der har sin BMW på veteranforsikring, da uheldet er ude ophæver selskabet forsikringen og nægter at dække da der er monteret en anden type motor, gearkasse, rat og udstødning og anlæg end da den forlod fabrikken.. Tough luck, det var en dyr omgang at spare på forsikringen!

• #13   15. apr 2014 Jakob J - jeg har læst selv samme - og det er netop den, jeg bygger mit råd på, at man skal huske at nævne ALLE konstruktive ændringer smiley

Super at du kunne huske hvor den var smiley

• #14   15. apr 2014 jacob samme sag jeg mener smiley

• #15   15. apr 2014 Ring til Runa forsikring, tror de kan finde ud af noget

• #16   15. apr 2014 Bill. læs lige den der sag med runa forsikrng, hahaha

• #17   15. apr 2014 Runa er alt for dyre med klassiske- og veteranforsikringer. Har jeg undersøgt for nylig. GF er billig - men kræver bl.a. man er over 30...

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #18   15. apr 2014 prisen er nu meget individuel, da jeg pt. har Runa forsikring (som er de samme som FDM forsikring, og Lærestandens Brandforsikring) og de er væsentligt billigere for mig på min klassiske mc end GF er, plus GF har alderskravet på 30 år, hvor runa har på 25 år, som de godt vil give dispensation for (fik min som 23 årig)

Det kan da godt ske, at runa har valgt at opsige en veteranforsikring, men det er jo så også fordi den har været ombygget, uden at de har været informeret om det, og så er de jo i deres ret til det, da den så ikke har opfyldt betingelserne for forsikringen, der kræver at den står i oprindelig stand, også selvom ombygningerne for SKAT er lovlige.

men ring selv rundt til selskaberne, da det er forskelligt fra person til person hvad man får dem med på.

men nogle af selskaberne er bla. thisted forsikring, runa/fdm/LB, GF, topDK, alm brand, aros forsikring, E-forsikring/ETU

HUSK også, at du inden du får forsikring, skal være medlem af en godkent veteranklub (DVMC kan anbefales, da den er bilig + man får et medlemsblad hver måned)

• #19   15. apr 2014 berndt k: Jeg har faktisk FDM forsikring. Jeg spurgte dem om en 25 år gammel Peugeot 205 cabriolet. De skulle have omkring 1300 kr. for ansvar - hvor jeg giver 519 kr. hos GF. Så forstår ikke helt du siger de skulle være billigere. Hvad har du hos dem til hvilken pris?

• #20   15. apr 2014 Tak for de gode bud tror jeg forsikre den på normal vis gider ikke alt det bøvl smiley .. så der godt nok mange der endten snyder med der billeder af bilerne nør de sender dem eller bare er lige glad med konsekvenserne

• #21   15. apr 2014 Normalt kræves der "kun" et billede af bilen skråt forfra og et billede skråt bagfra. Sådan to billeder kan jo enten sige en masse eller slet ingen ting. De kan vise bilens generelle stand - men - viser jo intet om hvad der ligger i motorrummet, er i kabinen, sidder bag hulene af bremser mv.

• #22   15. apr 2014 Etu har jeg min forsikret, hvis du har dine forsikringer hos dem kan de godt klare det selvom du er 21. Jeg giver 4500 om året for min Supra forsikret som sommerbil. Der må den godt være konstruktivt ændret, i modsætning til mange andre.

Kommentér på:
klassisk bilforsikring ?? som ung

Annonce