{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.532 visninger | Oprettet:

Importere fra Sverige {{forumTopicSubject}}

Har fundet en bil i Sverige jeg gerne vil byde på, men syntes at kunne huske nogen om en ny regel i Sverige der gjorde at man ikke bare kunne få papirerne med på bilen.

Noget med at man skulle kende en der kunne være "mellemmand" mht omregistrering på bilen.

Måske (håber) er det bare rygter, går ud fra at det eneste man skal have med fra handlen er bilen og reg papirerne som ved handel i f.eks Tyskland.

Har søgt her i forum, har fundet lidt andre interessante emner men ikke lige ang det med reg papirerne.

https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx

Håber på svar
CT


Kommentarer på:  Importere fra Sverige
  • #1   17. apr 2014 Det er bare at hente. Der er 2 dele til reg attest. Køb prøveplader herhjemme fra, og sæt dem på i sverige. Giv manden bilens plader da han skal bruge dem til fordon styrelsen. Så når du har din danske reg attest kan han afmelde - ikke før!

  • #2   17. apr 2014 Dvs at han først kan afmelde hans plader når jeg har betalt afgift på bilen?

    Havde regnet med at den skulle stå nogle måneder og pynte i værkstedet, måske det er noget bøvl at købe i Sverige når de har de regler.

    Underlig regel i øvrigt! smiley


  • #3   17. apr 2014 Ja, han skal aflevere et bevis for den er registreret i Danmark. Skat kan ikke give noget dokument etc som kan bruges. Du er derfor nød til at betale afgiften. Det er en åndsvag regel, men den giver jo god mening i forhold til historik mm.

  • #4   17. apr 2014 Husk du skal have den originale attest. Du kan tjekke bilen på fordonstyrelsens side. Når du betaler afgiften tager skat de originale papirer og sender dem til Sverige.

  • #5   17. apr 2014 OK, jamen det var sgu en skam.
    Hvad betyder det for ham at han ikke kan afmelde, det er vel kun vægtafgiften han bøder for eller?

    Mega åndsvag regel, især når bilen forlader landet. Tror det bliver umuligt at få en aftale i hus med en privat Svensker når det handler om sådan noget usikkert gøjl.


  • #6   17. apr 2014 Jeg har lige været det igennem. Det er ikke umuligt, men det bliver svært at prutte prisen lidt ned ihvertfald. Han kan vidst sætte bilen i stilstand, så undgår han vidst at betale.

  • #7   17. apr 2014 Ja så hjælper det nok ikke at jeg lige har budt 25k under hans oprindelige pris ha ha.
    Det er vist noget rod med Sverige, og ISÆR det Danske afgifts system.

    Det er en 335i Touring det drejer sig om, de 2 steder jeg har fået beregnet afgifen har ramt ca +/- 15k fra hinanden - lidt skummelt system når Skat.dk også styres af jantelov og mennesker..

    Jeg må se hvad han siger til mit bud, så må vi tage den derfra.


  • #8   21. apr 2014 Har nu budt på bilen, han er til at handle med.
    Må ringe til synshallen og høre om de kan lave nogle papirer der gælder hvis man får den reg-synet og vurderet - så kan man jo måske vente med at betale afgiften.

    CT


  • #9   21. apr 2014 Her i Sverige kan man bare gå ind på sin tlf. og vælge at afstille bilen, så koster den ikke noget at have stående smiley Så det burde da ikke være et problem ?

  • #10   21. apr 2014 TAK Kim smiley
    Kanon med lidt info, det er første gang jeg skal importere fra Sverige (måske)


Kommentér på:
Importere fra Sverige

Annonce