{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.594 visninger | Oprettet:

Dansk bilforsikring uden folkeregisteradresse {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg står i den situation at jeg skal flytte til Skotland i et år og derfor ikke kommer til at have folkereregisteradresse i Dk.

Jeg ønsker dog stadig at bruge min bil når jeg er hjemme ind i mellem og vil derfor beholde pladerne på, er der nogen som har erfaring med hvilke selskaber der vil forsikre bilen når jeg som ejer ikke har folkeregisteradresse i DK og hvor det evt. er billigst?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dansk bilforsikring uden folkeregisteradresse
  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #1   22. apr 2014 Ville det ikke være billigere for dig, at leje en bil de dage du er hjemme i Danmark så?

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #2   22. apr 2014 Er det et krav med dansk adresse da ?

    Ellers forsikre den gennem noget familie og noter dig selv som bruger. Ikke så svært jo.

    Der vel heller ingen tvang om du skal flytte din adresse ud af landet ?


  • #3   22. apr 2014 Jeg har en: Muligvis, men det handler primært om at jeg ikke ønsker at min bil skal stå stille i et år, så hvis det ikke er alt for dyrt i forhold til at pille plader af og på osv..

    Casper K: Mit nuværende selskab ville ikke røre det (gjensidige), danske forsikring gav et tilbud som jeg synes er for dyrt.

    Nej, det krav er der ikke, men så kommer mine skatteforhold ind og besværliggør tingene hvis jeg beholder adresse i Dk.



  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #4   22. apr 2014 Ok ved ikke hvad du mener med skatten skulle blive mere besværlig.

    Men det nemmeste med forsikringen tror jeg er som jeg skrev før. Familie og dig som bruger.


  • #5   22. apr 2014 Gjensidige er os blevet bange for alt. Det er jo for vildt med deres problemer efterhånden.

    Kan du ikke have en postboks som kan bruges istedet for en dansk adresse?


  • #6   22. apr 2014 Casper K: Hvis jeg har adresse i DK er jeg stadig skattepligtig i DK, men hvis jeg har adresse i Skotland i over x antal måneder og befinder mig der hoveddelen af året er jeg skattepligtig i Skotland.

    Nogge: Det er godt nok irriterende, jeg har tilbud på henholdsvis 6600 og 5500 fra topdanmark og danske forsikring... ville bare gerne ned på 4 eller derunder


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #7   22. apr 2014 Kender godt skattereglerne. Men omvendt kunne du vel også nemt køre en paragraf 33A hjem på den måde og få halveret den danske skat.
    Men nok om det. Var ikke skattereglerne vi skulle diskutere smiley

    Og mht. forsikringen har jeg jo skrevet mit bud på en nem løsning. smiley Held og lykke med det smiley


  • #8   22. apr 2014 Co adresse går for mig, bor heller ikke i dk, men er forsikret i dk på et dansk indregistreret køretøj
    Jeg betaler ikke dansk skat smiley


  • #9   22. apr 2014 Je fraflyttede Danmark i 6mdr da jeg arbejdede i Australien, hvor jeg så samtidig var fraflyttet Danmark, forsikringen sagde ingenting til det, og flyttede endda selskab et par dage før afrejse og fortalte at jeg fraflyttede Danmark, der var ingen kommentarer til detZz

  • #10   22. apr 2014 Tak for inputs, er næsten også ude i familiemedlem, ellers så bare sætte kilometeren i bund på min nuværende forsikring og chance den ^^

    Hvis nogen har gyldne tricks må de self stadig gerne komme med dem smiley


Kommentér på:
Dansk bilforsikring uden folkeregisteradresse

Annonce