7.522 visninger
|
Oprettet:
hjælp!!! skal begynde til gokart {{forumTopicSubject}}
Jeg skal begynde til gokart og skal anskaffe mig en brugt kart.
Jeg er dog stødt ind et spørgsmål.
hvad fan... står kf2 kf3 kz2 osv. for og hvad betyder det.
jeg er 25 år (65kg)og vil gerne køre crg kart med x30 motor (tror jeg:)) hvertfal uden gear.
hvis der er nogle der har andre ting der ville være godt at vide eller kande til nå man som jeg er helt ny i gokart verdenen så fyr løs.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.873
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 13 Biler: 16 Emner: 1 Svar: 455
HUSK. ingen billig olie det kan koste dig dyrt. og ellers bare gå bremser osv. efter før du kører. kør karten varm før du giver den fuld dressing.
Held og lykke med det
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 58 Svar: 2.085
Begge er 125cc vandkølet og laver en 30-35 heste
Kf2 motoren tager dog 1000 omdrejninger mere, og har powervalve i udstødningsporten, den er altså hurtigere. Tilgengæld kører kf3 motoren meget længere imellem renoveringerne
jun 2007
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15
Ved godt det ikke er en billig sport:)
Hvordan kan jeg se om det er en f.eks. kf2 motor når jeg skal ud og købe en brugt kart?
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 58 Svar: 2.085
Umiddelbart ligner de hinanden, men der er synlig forskel
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 13 Biler: 16 Emner: 1 Svar: 455
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 503
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 52
dec 2004
Følger: 60 Følgere: 62 Biler: 5 Emner: 196 Svar: 1.536
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 52
dec 2004
Følger: 60 Følgere: 62 Biler: 5 Emner: 196 Svar: 1.536
aug 2006
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 2 Svar: 976
http://www.dasu.dk/c/document_library/get_file?uuid=1d3c747d-3d8c-43ac-89d3-242749775a33&groupId=14
jun 2007
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15
Så skal jeg bare lære at skruge på den:)
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 58 Svar: 2.085
De er meget nemmere at skrue på generelt
Sørg for at rense justere og smøre efter hver gang du har kørt
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 58 Svar: 2.085
jun 2007
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15
Og så er mit spørgsmål så Jacob:) hvad skal jeg rense og smøre når jeg har kørt.
Skal jo lære alt fra bunden:)
Og noget så grundlæggende som dæktryk.
Hvor meget og er det det samme i for og bagdæk.
Ved godt det skal tilpasses efter hvor varmt det er men bare ca fra og til.
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 58 Svar: 2.085
Det er ikke lige til
Navnet på stellet kan du se på "stiveren" der går lige bag bagsædet, der sidder en plade med numre og et navn på, fx "road rebel, bad boy eller kalifornia"
Hver gang du har været ude at køre (15min) så skal du smøre kæde!
Meget vigtigt er det også at for og bagtandhjul er linet 100% lige op! Ellers spiser du kæder lynhurtigt!
Når din dag er slut, ville jeg splitte ALT ad, og rense ALT! (Selvfølgelig ikke splitte selve motoren ad), men alt som bremser, kølesystem, styresystem, bagaksel osv.
Jeg plejer at lade ting som forkofangeren og bundpladen samt sædet sidde.
Nye bolte/skruer hvor det er tiltrængt.
Dæktryk er er et kapitel for sig selv.. Det kommer an på kørestil, selve dækket, vejret, selve banen osv osv.. Nogle dæk er hårde i gummiet såsom dunlop sl6, dunlop DDH er en smule blødere og dæktrykket kan derfor ikke sammenlignes.
En RIGTIG varm dag, kan je gmed et blødt dæk være nede omkring 0.6-9 bar
Imens jeg en kold efterårsdag, kan køre 1.4-5 i samme dæk.
Det handler meget om at føle sig frem, og justere hver gang du har kørt! hurtigt finder du ud af hvad der er godt
Hopper karten rundt til at starte med, for derefter at blive langsomt bedre, går man som regel en smule op i dæktryk
Ligger du ok på banen med kolde dæk/ til at starte med. Men det så senere (varme dæk) bliver værre, og du begynder at under/overstyre så har du for meget luft i.
Kan bruges som "tommelfingerregel"
1 bar, i kolde dæk kan hurtigt blive 1.5 bar i varme dæk
Håber det hjælper dig lidt på vej
Skriv gerne hvilken kart, hvilke dæk osv osv
jun 2007
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15
C.R.G CIK-FIA 3/CH/08 r
ROAD REBEL 5122
står der på stellet
har fået at vide at motoren nok nermere er fra 10 eller 11
Jeg har fået et indtryk af at de fleste ikke skiller/skruger på selve motoren men sender den til et gokart værksted og på det lavet.
Kan det være rigtigt?
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 58 Svar: 2.085
Ja det er rigtigt at de fleste sender motoren afsted til renovering, det er ufattelig småt tolerancer der er at arbejde med
Men at ompakke en karburator, eller skifte et tændrør kan man jo sagtens selv
dec 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Biler: 3 Svar: 1
hjælp!!! skal begynde til gokart