{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.522 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Tilmeldt:
18. jun 2007
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15

hjælp!!! skal begynde til gokart {{forumTopicSubject}}

Jeg skal begynde til gokart og skal anskaffe mig en brugt kart.
Jeg er dog stødt ind et spørgsmål.
hvad fan... står kf2 kf3 kz2 osv. for og hvad betyder det.
jeg er 25 år (65kg)og vil gerne køre crg kart med x30 motor (tror jeg:)) hvertfal uden gear.

hvis der er nogle der har andre ting der ville være godt at vide eller kande til nå man som jeg er helt ny i gokart verdenen så fyr løs.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp!!! skal begynde til gokart
  • #1   27. apr 2014 De forskellige klasser http://en.wikipedia.org/wiki/KF2

  • #2   27. apr 2014 det er faktisk ikke så svært at komme igang. har du div. alm. værktøj, køredragt, sko og hjelm er du godt kørende. husk dog at have et sæt ekstra dæk på fælge liggende klar til at skifte.

    HUSK. ingen billig olie det kan koste dig dyrt. og ellers bare gå bremser osv. efter før du kører. kør karten varm før du giver den fuld dressing.

    Held og lykke med det smiley


  • #3   27. apr 2014 Kf2/3:Osv er motore
    Begge er 125cc vandkølet og laver en 30-35 heste
    Kf2 motoren tager dog 1000 omdrejninger mere, og har powervalve i udstødningsporten, den er altså hurtigere. Tilgengæld kører kf3 motoren meget længere imellem renoveringerne


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15
    #4   27. apr 2014 Nu giver det mening:) så med min alder vil det sige, hvis jeg har forstået det rigtigt, at jeg skal køre kf2 hvis jeg ikke vil have en gearkart og vil kunde køre for så lille et budget som muligt?
    Ved godt det ikke er en billig sport:)
    Hvordan kan jeg se om det er en f.eks. kf2 motor når jeg skal ud og købe en brugt kart?


  • #5   27. apr 2014 Google motornavnene smiley
    Umiddelbart ligner de hinanden, men der er synlig forskel smiley


  • #6   27. apr 2014 når du kører træning har det ingen betydning for hvilken klasse din kart og dig passer til. først når du skal begynde at kører løb:)

  • #7   27. apr 2014 Budget er Rotax max. Automat kobling og elstart

  • Jonas F
    Jonas F Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 52
    #8   27. apr 2014 Er det ikke bare klubløb du vil køre? smiley

  • #9   28. apr 2014 Hvis det findes endnu, var den billigste klasse før i tiden formel yamaha. Deltagerne var som regel fra 25år og opefter. Har selv haft formel yamaha kart og den kørte bare. Skulle heller ikke renoveres i tide og utide.

  • Jonas F
    Jonas F Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 52
    #10   28. apr 2014 Formel Yamaha er for længst udgået smiley men køb en rotax max eller en dd2 hvis det kun er klubløb du skal køre smiley

  • #11   29. apr 2014 Tænkte nok den var udskiftet med noget nyere smiley

  • #12   29. apr 2014 Under 67 ”Teknisk Reglement” kan du læse om de forskellige klasser

    http://www.dasu.dk/c/document_library/get_file?uuid=1d3c747d-3d8c-43ac-89d3-242749775a33&groupId=14


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15
    #13   29. apr 2014 Mange Tak for hjælpen:) har købt en brugt crg kart med kf2:) Iame motor.
    Så skal jeg bare lære at skruge på den:)


  • #14   29. apr 2014 Tillykke med den smiley
    De er meget nemmere at skrue på generelt
    Sørg for at rense justere og smøre efter hver gang du har kørt smiley


  • #15   29. apr 2014 Hvilken kart er det? Tænker stellet smiley

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15
    #16   29. apr 2014 Ved ikke andet end at det er en crg og stellet er ca fra 2005 og motoren er ca fra 2009 men er kun kørt 4-5 gange iløbet af de 2 sidste sæsonger.
    Og så er mit spørgsmål så Jacob:) hvad skal jeg rense og smøre når jeg har kørt.
    Skal jo lære alt fra bunden:)
    Og noget så grundlæggende som dæktryk.
    Hvor meget og er det det samme i for og bagdæk.
    Ved godt det skal tilpasses efter hvor varmt det er men bare ca fra og til.


  • #17   30. apr 2014 Uha..
    Det er ikke lige til smiley
    Navnet på stellet kan du se på "stiveren" der går lige bag bagsædet, der sidder en plade med numre og et navn på, fx "road rebel, bad boy eller kalifornia"

    Hver gang du har været ude at køre (15min) så skal du smøre kæde!
    Meget vigtigt er det også at for og bagtandhjul er linet 100% lige op! Ellers spiser du kæder lynhurtigt!

    Når din dag er slut, ville jeg splitte ALT ad, og rense ALT! (Selvfølgelig ikke splitte selve motoren ad), men alt som bremser, kølesystem, styresystem, bagaksel osv.
    Jeg plejer at lade ting som forkofangeren og bundpladen samt sædet sidde.
    Nye bolte/skruer hvor det er tiltrængt.

    Dæktryk er er et kapitel for sig selv.. Det kommer an på kørestil, selve dækket, vejret, selve banen osv osv.. Nogle dæk er hårde i gummiet såsom dunlop sl6, dunlop DDH er en smule blødere og dæktrykket kan derfor ikke sammenlignes.

    En RIGTIG varm dag, kan je gmed et blødt dæk være nede omkring 0.6-9 bar
    Imens jeg en kold efterårsdag, kan køre 1.4-5 i samme dæk.
    Det handler meget om at føle sig frem, og justere hver gang du har kørt! hurtigt finder du ud af hvad der er godt smiley Det samme med sådan noget som bredden på din bagaksel (du må maks være 140cm bred).

    Hopper karten rundt til at starte med, for derefter at blive langsomt bedre, går man som regel en smule op i dæktryk
    Ligger du ok på banen med kolde dæk/ til at starte med. Men det så senere (varme dæk) bliver værre, og du begynder at under/overstyre så har du for meget luft i.
    Kan bruges som "tommelfingerregel"

    1 bar, i kolde dæk kan hurtigt blive 1.5 bar i varme dæk smiley

    Håber det hjælper dig lidt på vej smiley
    Skriv gerne hvilken kart, hvilke dæk osv osv smiley Billeder er også helt ok smiley


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15
    #18   1. maj 2014 Det vsr super brugbart. Mange tak:)
    C.R.G CIK-FIA 3/CH/08 r
    ROAD REBEL 5122
    står der på stellet
    har fået at vide at motoren nok nermere er fra 10 eller 11

    Jeg har fået et indtryk af at de fleste ikke skiller/skruger på selve motoren men sender den til et gokart værksted og på det lavet.
    Kan det være rigtigt?


  • #19   1. maj 2014 Det kommer an på hvad der skal laves
    Ja det er rigtigt at de fleste sender motoren afsted til renovering, det er ufattelig småt tolerancer der er at arbejde med smiley
    Men at ompakke en karburator, eller skifte et tændrør kan man jo sagtens selv smiley


  • #20   23. sep 2014 Nogen der kan svare på hvilken tolerance der skal være i forbindelse med stemple og cylinder jeg har et dino cylinder 125 cm vandkølet

Kommentér på:
hjælp!!! skal begynde til gokart

Annonce