{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
39.796 visninger | Oprettet:

De nye fotovogne vs de gamle - blitzer de nye ligesom de gamle? {{forumTopicSubject}}

Jeg er her til morgen kørt forbi en fotovogn med speedometeret omkring 58-59, hvor der er 50 begrænsning. Jeg er vant til, at de gamle fotovogne altid blitzede selv i dagslys. Gør de nye fotovogne også det? Der var i hvert fald ingen blitz, da jeg passerede. Heller ikke for bilen foran mig, der kørte med samme hastighed som mig.

De nye vogne er også meget bedre camufleret i bagruden, så man kun tæt på kan se, at der er kamera i. Irriterende :o)

Hvis nogen her har viden eller erfaring, vil jeg gerne høre om det? På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De nye fotovogne vs de gamle - blitzer de nye ligesom de gamle?
  • #1   28. apr 2014 de nye er da nemmere at få øje på ? gule plader og forhøjet tag er der sgu ikke mange der kører med / ejer

  • #2   28. apr 2014 Superfjams, pladerne behøver nødvendigvis ikke at være gule, langt de fleste er hvide og jeg har ikke set nogen med forhøjet tag endnu heller.

    Men jeg går da stærkt ud fra at man burde kunne se blitzen, har ikke hørt andet i hvert fald.


  • #3   28. apr 2014 Jeg har kun set dem med forhøjet tag også, men mon ikke de nye også blitzer så man ikke skal gå og glæde sig på at få et brev smiley

  • #4   28. apr 2014 Lader til det ikke er de nye fotovogne jeg har set eller bare ikke har kigget godt nok efter.. Men som der står beskrevet her i artiklen så har de nye fotovogne stadig analogt udstyr (det gamle) så på det punkt burde der ikke være forskel.

    https://denkorteavis.dk/2014/her-er-de-nye-fotovogne/


  • #5   28. apr 2014 de gamle vogne er uden høj tag og hvide plader .. de nye er med højt tag og gule plader .. de har dog alle sammen det gamle udstyr inden i


  • #6   28. apr 2014 De nye blitzer også ved jeg med sikkerhed... smiley
    De gamle kunne også have antydningen af højt tag hvis der var tale om MB Vito/V-class, men ellers så har alle de nye, det lave,høje tag på... Det lyder åndsvagt, men rigtigt er det sgu.. smiley


  • #7   28. apr 2014 Tak til alle for info - og tak for linket til artiklen. Hmmm så uden blitz, burde jeg kunne føle mig sikker. Det er jo lidt surt, nu hvor mindstebøden er hævet til 1000kr.

    Men jeg forstår ikke helt artiklens snak om betjenten, som betjener udstyret? Det skal han vel kun gøre, når der er biler uden nr. plade foran eller motorcykler? Normalt er udstyret vel fuldautomatisk uden menneskelig indgriben?

    Jeg kunne desværre ikke se nr. plade på fotovognen. Der holdt en bil i vejen og jeg var mere opmærksom på fotovognens bagrude. Desuden var jeg - desværre og fy - uopmærksom. Jeg havde lige kigget efter en benzintank og dens priser, så jeg var lidt uforberedt. (Så ka' jeg lære det).


  • #8   28. apr 2014 Ret sikker på de nye ikke skulle blitze med noget som kan ses med det blotte øje.. Noget infrarødt lys mener jeg det skulle være..

    Men tror stadig de kører med det gamle fotoudstyr.. Har ihvertfald ikk hørt andet.. smiley Så hvis den ikk blinkede slap du nok smiley


  • #9   28. apr 2014 De har blitz og det er rødt lys som de gamle fotovogne

  • #11   28. apr 2014 Herregud 1000 kr i bilbudget er da ingenting. Og hvis man syntes det er må man lade være at køre for stærkt smiley Bortset fra det så syntes jeg de gamle fotovogne var rigtigt nemme at kende på deres hvide plader - dem kører der ikke mange af. Så jeg tænkte arrrh da jeg hørte de fik gule plader. Men med det forhøjede tag syntes jeg stadig de er lette at spotte. Forstår faktisk ikke hvorfor politiet ikke gør lidt mere for at få dem til at falde ind i "billedet".

  • #12   28. apr 2014 Ken & Thomas, tak for info. Så ikke noget rød blitz. Kender det fra tidligere, hvor 3 biler blev blitzet lynhurtigt efter hinanden lige foran mig (i dagslys). Det overser man ikke.

    Rune, fartgrænsen på det pågældende sted er 100% politisk. I gamle dage var den 70. Så derfor har jeg svært ved at respektere den. Jeg kender spillereglerne, men det bliver de ikke nødvendigvis retfærdige og "rigtige" af. Derfor er det ærgeligt at skulle betale 1000kr. for en ubetydelig overtrædelse. Jeg vil da hellere bruge de penge på benzin. smiley


  • #13   28. apr 2014 De nye fotovogne de blitzer rødt, det er desværre aprøvet.

    Og bare lige for at indevende noget, alle bøder er steget med 500 kr. til noget kaldet offerfonden, så ved at alle fartbøder er mindst 2000 kr. Har fået det oplyst af en betjent jeg har snakket med.


  • #14   28. apr 2014 Jesper - Det er lort du lukker ud.

    Jeg fik en forleden dag på 1500 kr for at kører 103 i en 80 zone


  • #15   28. apr 2014 Thomas:
    Det var en rød blitz.. Ikk infrarød smiley Du kan ikk se infrarød lys..


    Jesper H:
    De bruger ikke de nye cams endnu.. smiley Så nok derfor..


  • #16   28. apr 2014 Ved klip i kortet, tillægges en bøde på 500kr til Offerfonden.

    Det har jeg desværre et bevis på !!!


  • #17   29. apr 2014 Sidst jeg blev blitzet var i en firmabil, det udløste en bøde på 1.000,- jeg snakkede med den lokale afd. for ATK og hun meddelte mig bødens størrelse sagde jeg herregud da, løst beregnet giver det jo en stykpris på en flad femmer, så grinte hun og den sag var ude af verden... kan man ikke finde pengene til at betale straffen uanset hvor meget eller lidt man skal af med, så skal man holde sig indenfor lovens rammer...

    denne bøde er min første i 8-10 år, men samlet set har jeg fået fartbøder for tæt på 10.000, jeg har aldrig smilet når jeg betalte den, men jeg har heller aldrig grædt, for det er de sjoveste penge at skal af med trods alt, ihvertfald hvis man sammenligner med en p-bøde... Den kan jeg til gengæld spasse helt ud over...


  • #19   30. apr 2014 ^ ahahahahha.

    Måske du skulle ha skrevet ligheden, fremfor forskellen?


  • #21   30. apr 2014 Thomas:
    Ikk helt korrekt..
    En p-bøde er en bøde for at holde ulovligt på en eller anden måde, hvor en fartbøde er for at køre for hurtigt..
    Det er en tand mere spændende at køre for hurtigt end at have glemt p skriven..

    Så forståeligt at man er lidt naah med den ene og bliver sur over den anden..


    Alle bøder er ris til egen røv så det er lidt lort det du har skrevet?
    Du skulle nok skrive det første du skrev som det du skrev som svar til Davis A.. Det andet lyder nemlig som en røv dårlig joke der ud over at den er dårlig også er formuleret forkert.. smiley


  • #23   30. apr 2014 Ja kan jeg se ud fra de svar du lavede efter..

    Dog er det stadig ret dumt sagt.. fordi alle bøder er jo ris til egen røv..
    Og du burde kende forskellen.. Så giver ikk helt mening..

    Lidt ligesom at du kan se infrarødt lys.. Giver heller ikk mening


  • #25   30. apr 2014 Så skulle du formulere det bedre.. smiley

    "Hvad er forskellen på fartbøden og p-bøde.?

    Begge er ris til egen røv."


  • #27   1. maj 2014 Præcis!!

    Din formulering var elendig ! Derfor min tvivl


  • #29   1. maj 2014 Lær at Tal ordenligt!!

    Imponerende så dumsmart man kan være bag en computerskærm!!


  • #31   2. maj 2014 Thomas > Forskellen på en P-bøde og en fartbøde er som Emre ganske rigtigt skriver, at p-bøden er den direkte dummebøde, som intet med sikkerhed eller andet at gøre det er bare en afgift...
    Hvor en fartbøde derimod, den har man fået noget for, personligt kører jeg selv for stærkt i 95% af alle mine kørte kilometer uden for bymæssig bebyggelse, og derfor kan jeg med smil på læben godt tage en fartbøde hvert 5-10 år... smiley Og igen, så har jeg haft det sjovt imens det stod på, bevares der kan også være sket noget skægt mens man holdt ulovligt parkeret, men det er bare ikke det samme i MINE øjne, du behøver ikke være enig, slet ikke, men de ter nu engang sådan jeg selv har det... smiley

    Håber det gav dig svar på dit spørgsmål.. smiley


  • #32   2. maj 2014 Thomas din dumsmarte taber, hvad er dit problem?

    Jeg har ikke et behov for at vise mine ting frem. Det stimulere ikke min selvtilfredshed - som så mange andre !!!!!!!


  • #33   2. maj 2014 Blev selv blitzet af en ny fotovogn i onsdags i en 50 km zone med 54 km/t og kunne godt se det røde lys blinke. Nederen men så kan jeg bare lære at genkende de nye vogne på længere afstand smiley

  • #35   3. maj 2014 Super tænkt Ronni M, men nu holder de tit lige efter et sving, så de når at måle dig før du ser dem og bremser. De nye vogne er ikke alle varevogne, der er også bilen med tagboks på, bil med transportabel stærekasse og jeg har også set en holde på en P plads der lå ved siden af vejen. De kan også måle på længere afstand end de gamle og personligt kigger jeg på vejen og trafikken når jeg kører, ikke alle mulige andre steder smiley
    Lur mig om du ikke også ryger i en dag smarte.


  • #37   5. maj 2014 Desuden er der flere af dem som er begyndt at holde med siden til... Det er desværre ikke som det var...

Kommentér på:
De nye fotovogne vs de gamle - blitzer de nye ligesom de gamle?

Annonce