Depositum billeje Italien {{forumTopicSubject}}
Vi skal til Italien til sommer og ville gerne leje en bil fra Rom til Napoli. Jeg har derfor undersøgt forskellige portaler (eks. rentalcars) og de enkelte biludlejeres hjemmesider direkte, og selvom de alle formulerer det lidt kringlet, ser det for mig ud til at man hos alle, på trods af at man forudbestiller med "Alt inklusive" bliver bonget for et kæmpe beløb fra sit Visakort:
"Et beløb svarende til selvrisikoen (som ifølge dem er 5000-15000 kr.!) bliver som oftest blokeret på et kreditkort i hovedførens navn som et sikkerhed depositum før du forlader udlejers kontor."
Såvidt jeg forstår det også, selvom man vælger en "ekstra selvrisiko forsikring"?
WTF?!!!
Er der nogen herinde der kan be/afkræfte dette, som evt. har lejet bil i Rom uden problemer?
okt 2009
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 1 Svar: 57
aug 2004
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 3 Svar: 542
jul 2010
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 4
jul 2010
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 4
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
Der er mange selskaber der lejer biler ud, der er endnu flere hjemmesider, der formidler aftaler for førnævnte selskaber.. det er en jungle..
Rentalcars er ikke slem, slet ikke. Og de bruger de fleste udbydere.. Gå efter en bil der kommer igennem "SicilybyCar" eller "Hertz".
Se efter følgende:
Brændstof: nu skal du til napoli, så du tømmer en tank uanset hvad, men nogle selskaber kører med at du SKAL betale for en "dyr" tankfuld igennem dem. Sicily kører fuld-fuld politik.
Det med excess.. det koster typisk 200kr/dagen.. og er spildt.. men du skal selv aktivt vælge det FRA.. op til flere gange i bestillingsprocessen..
Italienerne kører som sindsyge, dem i Rom er endnu værre, og dem i Napoli, de er fucking insane.. jeg mener det.. overvej det med din excess..
Jeg lejer bil ca. en gang om ugen i Rom, i Ciampino lufthavnen, og bruger altid SicilyByCar.. de behandler mig godt..
vær opmærksom på de ikke er glade for du tager til Napoli, så lad være med at nævne det... det er en LORTEBY...
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
Og det vi i DK betegner som skade, det betegner de som normalt slid.. jeg har haft en der kørte op i røven på mig, og lavede ridser på min bagkofanger.. da den var støvet, og beskidt, lagde de ikke engang mærke til det..
Påpegede det selv ved gennemgang, og de sagde det ikke var noget, kofangeren sad der jo stadig
Depositum billeje Italien