{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki grand vitara vs div 4x4
  • #1   8. maj 2014 Jeg kører i en en grand vitara xl7 2001, dvs den længere end de normale modeller. Men har de samme dele på... Og den kører fint nok i lettere terræn, men den kan slet ikke følge med de "rigtige" 4x4 biler når det bliver tungt terræn. Og så har jeg formået at smadre 3 front diff i dyb sne. Så nu har jeg droppet 4-hjulstrækket, og kører udelukkende med baghjulstræk. Og der er ærlig talt ikke den store forskel i terrænet, kun i mudder sand osv.
    Men jeg har så aldrig prøvet at smide rigtige terræn dæk på, det gør nok en kæmpe forskel.
    Men som jeg bruger min bil der er den perfekt, jeg kører 80% på normale asfaltveje. Men resten af tiden står den på hullede grusveje, marker og græsplæner. Og det klarer den fint, den holder overraskende godt. De sidste 2 år har jeg kørt 80.000, og jeg har mildt sagt behandlet den som lort. Den får gerne fuld fart over diverse bakker, huller katstene og andet gøjl. Og v6'eren lever et meget hårdt liv med konstante koldstarter og sindsyge accelerationer (aut.gear). Den får sine olieskift og service, men ellers har jeg ikke skiftet andet end skiver/klodser og dæk... Så på den konto er jeg positivt overrasket.


  • #2   8. maj 2014 Jeg er overrasket over at høre det med front diff. Er det en general svaghed på dem eller hvordan har du smadret dit 3 gange ?

  • #3   8. maj 2014 Har hørt mange sige at det er en svaghed, men har aldrig kunnet få en suzuki mand til at indrømme det...
    Jeg købte den med defekt diff, så skaffede jeg et fra en hugger med ukendt km tal. Kørte 2000 km så var det dødt. Så skaffede jeg et hos en hugger der havde kørt 90.000, og så smed jeg nye lejer i og satte det på bilen... Det gav op ugen efter da jeg legede i sneen..
    Og billedet var det samme alle 3 gange: kværnede tandhjul indvendigt, samt højre trækaksel smadret. Så det blev jeg træt af.


  • #4   8. maj 2014 Peter R .. Så har du satme været hård ved den.... Fætters har gået over 170.000km med ham som ejer og har fået seriøse off road tæsk og aldrig været andet som en stræber arm ibag der knækkede

    Jeg har selv haft xl7 med benziner V6er da jeg boede i Norge .. GENIAL når der ligger sne og de klare faktisk en del off road med de rigtige dæk på

    http://www.calmini.se/ har div dele der skal til for at hæve den så der kan komme 31" hjul under den.. Med dem kan den tage røven på mange af de større 4x4 og komme steder hvor de må give op.. Suki vejer jo bare det halve smiley



Kommentér på:
Suzuki grand vitara vs div 4x4

Annonce