{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.484 visninger | Oprettet:

Andreas S
Andreas S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

UP og 200km om dagen {{forumTopicSubject}}

Hej
Overvejer at købe en VW UP som pendlerbil.
Mine krav er:

Ikke for stor.
Langt på literen.
Ikke for dyr (både i køb og drift)
og så skal den kunne klare at køre 200km om dagen.

Er VW UP en bil for mig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  UP og 200km om dagen
  • #1   14. maj 2014 Der er umiddelbart ingen komfort at finde i sådan en bil, når du skal køre så langt smiley

• #3   14. maj 2014 Hvad er dit budget helt præcist?

• #4   14. maj 2014 Køb en Aygo istedet for, og så smid en service aftale på! Det er helt ærligt en langt mere driftsikker bil! Ellers så smid de 20K mere og køb en Yaris, der er langt mere komfort i den, end i både Aygo og UP`en og så får du en bil der er endnu mere driftsikekr og som kører langt på literen, som en lidt større motor, det vil du helt klart blvie gladest for! smiley

Al held og lykke! smiley

• Andreas S
    Andreas S Tilmeldt:
    maj 2014

#5   14. maj 2014 ja…det er fra Kbh til Slagelse, så motorvej stortset hele vejen.

Jeg vil helst ikke gi mere end 100.000kr og den må gerne være ny.

• #6   14. maj 2014 Jeg havde ikke købt en up, jeg havde købt en lidt ældre bil til samme pris ca, bare med mere komfort og udstyr, vis man køber sådan en up og bil have udstyr løber de alligevel op i pris, jeg kørte ca 300km om dagen i min gamle Nissan almera fra 96 med 1,4 motor 17km/l og kostede mig under 1000kr og havde dem i et år, og det er pris med service og rep.

• #7   14. maj 2014 Andreas S. Så køb en Yaris der har kørt lidt, vælg den med 1.3 ltr. motor, det bliver du glad for!

• #8   14. maj 2014 Martin C : Nu er der også stor forskel på 17 og 24km/l hvis du kører 200km om dagen kan man sige smiley

• #11   14. maj 2014 Har du prøvet den?

• #12   14. maj 2014 Jeg ville gå efter en næsten ny bil. Der er altså en del penge at spare på f.eks. et år gammel bil med 25.000 på tælleren i forhold til en ny, og ikke meget forskel i hvad du får.
    Så kan du nok også gå en klasse op uden at springe budgettet, og det tror jeg du vil blive glad for når du skal køre 200 km om dagen smiley

• #13   14. maj 2014 Hvad med en Polo hvis det skal være VW? Evt. En demo model af deres 1.6 TDI. Mener den er opgivet til 28 km/l, og der er noget mere komfort end en UP, og samtidig er den noget mere økonomisk på motorvejen.

• #14   14. maj 2014 Altså mine svigerforældre har en CityGo (identisk med UP, bare fra Skoda) og den kører minimum 22 på literen.. selv med min tunge højrefod.. og der er 160km op til sommerhuset i Sverige, og med 130-140 i timen derop går den også 22 smiley syg lille vogn, og den køre sgu meget godt smiley

• #15   14. maj 2014 Helt klart på auktion og købe en 1-2 år gammel bil med få km, så får du 10-20% rabat og er meget bedre kørende.
    Prøv at regn totaløkonomien ud, nogen gange kan der være fornuft i at den kører lidt kortere på literen.

• #16   14. maj 2014 de der wv up er der sgu ikke meget komfort i desværre.

har hørt fra flere som har dårlige efaringer med up´en.

allerede efter 40000km var gearkassen ikke en bønne værd. og er set et par gange efterhånden. tro det eller lad værd, det tyske mekanik i de små microbiler er ikke det bedste..

• #17   14. maj 2014 Jeg stilslutter mig koret og siger gå en klasse op og køb en næsten ny 208,Polo,Fiesta el.lign Alternativt en Picanto, men i hvert fald ikke en 3.cyl.

• #18   14. maj 2014 Køb en polo istedet. Og det kommer fra en up ejer.
    Up'en er fin nok til korte ture, men jeg gad ikke køre 200 km i den hver dag.

• Andreas S
    Andreas S Tilmeldt:
    maj 2014

#19   14. maj 2014 tusind tak for feed back…trot sgu I had talt mig fra en UP. Jeg skal ud og kigge på Polo og Swift på fredag. Nogle input til hvad der er bedst til prisen?

• #20   14. maj 2014 Stod i samme dilemma ...... Endte med en polo 6r 1,2tdi fra 2011 istedet for en ny up!

Bedste beslutning i mit liv når jeg køre 280km om dagen
    Havde en up som låne bil i 2 dage og var ved at brække mig over den !

• #21   14. maj 2014 Jeg ville også gå efter en bil i poloklassen.. Micro bilerne har for lidt komfort og deres comfort zone er byerne

• #23   14. maj 2014 Du skal op i Golf segmentet for at få noget komfort. Jeg få personligt ondt i ryggen efter 10km i en up. Ligemeget hvilken plads jeg har

• #24   14. maj 2014 En Up vil sikkert være fin. Men jeg havde nu valgt en Diesel bil istedet.

Den lille motor er ikke særlig glad for at spare på dråberne over 100kmt. Og med de lange ture kan du rigtig nyde godt af diesel bilen. Næsten alle diesel biler vil køre tæt på 20km/l på motorvejen. De små 3 cyl går vist ikke mere end 16-17km/l på motorvejen med 110kmt.

Mht til komforten, så er det også bedre i en diesel. Men, det handler jo også om hvor sippet man er. Jeg har da kørt til Italien i min lille Aygo 4 gange smiley

• #25   14. maj 2014 Sø-Propel - Så har du godt nok en sart ryg.... Godt jeg ikke skal leve sammen med dig for det gad jeg sgu ikke at høre på efter bare 10km smiley

• #26   14. maj 2014 Jeg havde købt sådan noget her: http://www.dba.dk/skoda-fabia-19-tdi-ambiente/id-502514826/
    1.9Tdi har godt med overskud og så kører den bar evigt... 300.000 pendler km betyder intet for sådan en.

• #27   14. maj 2014 xxx x : hahaha du anbefaler en 208 og ikke en 3cyl ? 208 ER 3cylindret smiley

• #28   14. maj 2014 Prøv en Polo eller en Pug 208.

Holmeren, ja eller 4

• #29   14. maj 2014 @holmer - Nu har Peugeot jo et varieret motor udvalg til deres 208 smiley
    Og jeg skulle da mene at deres 1.6 HDi er 4 cylindret smiley

• #30   14. maj 2014 har selv stået i samme problem, havde også tænkt på en vw up. Men vil også gerne have komforten og lidt flere kræfter.

Valgte derfor at købe en Seat leon 1.9 tdi TopSport 150hk fra 2004 med 150.000 km på klokken. Det bedste valg jeg nogensinde har træffet.
    Til dagligt køre jeg mellem 140-200km ved blandet kørsel både motorvej og landevej, og der køre jeg altså 20Km/L selvom jeg har de 150 hk hvilket gør det lidt sjover at køre de km om dagen.

Men igen det er jo forskelligt fra person til person hvad man har af krav. Syntes du skal ud og prøve nogle forskellige biler og der ud fra har den en bedre ide om hvad du egentligt vil køre i til hverdag.

• #31   14. maj 2014 Min ryg er ikke super sart men kan mærke min ryg tydeligt efter en tur på 10-15km det kunne jeg også i min Vectra. Ville heller ikke vælge en anden minibil.
    Syntes selv en bil alla c3 har mere komfort en Polo en ( har ikke prøvet den Aller nyeste. Men er springet lige så stort som den nye G7 vs G6 så er den også fin. Fabiaen er billigere ligesom ibizaen... Jeg ville ikke gode pendle i en Micro bil

• #32   14. maj 2014 Johnny J : Ja men deres 1.6 HDI koster heller ikke kun 100k smiley

• #33   14. maj 2014 Ford Fiesta ecoboost er også værd at overveje evt finde en demovogn el lignende:) super dejlig bil

• #34   15. maj 2014 hæ hæ - Det var pga størrelsen. Vidste ikke den var 3 cyl smiley

• #36   16. maj 2014 Helt enig Kjøller. Mini motoren, og det nedprioriteret bagage rum gør at man ofte har mere kabine plads end i rigtig mange andre biler.
    Jeg har selv en Aygo, men den er outdated i forhold til Up'en. Jeg glæder mig til de 3 nye trillinger fra Toyota kommer!

Men til de lange ture han har i sigte, ville finde en Diesel bil, både pga brændstof økonomi og egn diesel altid har en anden køre komfort smiley
    Selvom jeg har været til Italien 4 gange i Aygoen smiley

• #37   16. maj 2014 Glem VW UP køb en VW Lupo , diesel 1,4 og skal det være benzin så køb en 1,4 , Lupo 3L kan blive et dyrt bekendtskab , VW UP er en billig discountbil som jeg turde ikke køre motorvej med , husk 3 stjerner i chrastest og blev den testet efter de alle nyeste regler ville den få 2 stjerner , ikke nok med det så har den kun 4 airbag , VW Lupo har 6 airbag og kostede det dobbelte af UPen , så køb kvalitet og få det samme for den som du gav da du købte den og måske endda lidt mere hvis du passer den med service , det kan UPen ikke klare.

• #38   16. maj 2014 #37
    Jeg vil sku hellere crashe i en ny up, end en gammel lupo fra år 2000 af.. smiley
    Men sådan er vi så forskellige...
    Også fik den altså ikke kun 3 stjerner i crashtesten, men fem.. Og ja, det var godt nok efter den gamle skala..

• #39   16. maj 2014 Prøv noget andet , Toyota IQ 1,4Diesel , den kan ikke sammenlignes med andre , køre selv en , den sluger km efter km , super økonomi og komforten er fantastisk , skal du over broen betaler du halv pris , ikke nok med det så kan man side 4 voksen i den , den er kun 2,98m lang , men men men prøv én du bliver ikke skuffet.

• #40   16. maj 2014 Theis P , endda FDM skrev at blev den testet i de forgærende regler ville den kun kunne opnå 3 stjerner , og som sagt de alle alle sidste nye chrastest regler ville den måske kun kunne få 2 stjerner , der er lig komme helt nye regler igen for chrastest endda den helt nye hyndai I10 fik kun 4 stjerner.

• #41   16. maj 2014 *Crashtest

K&P :

Noget pjat.. Poloen fik også god karakter dengang, men er temmelig sikker på en ny UP eller Citygo er mere sikker end en Polo, så det noget pjat at fyre af smiley
    jeger 192 og kan rykke sædet så langt tilbage i en CityGo at jeg ikke kan nå pedalerne ordentligt, så plads er der rigeligt af! Bilen er støjsvag og økonomisk, billig i vægtafgift og forsikring, og så er komforten fin som pendlerbil

Satser man på at få komfort som en ny Mercedes eller Audi, så skal du også længere op en G7 osv.. Bilen koster 100 lapper, og er selvfølgelig også derefter! både CityGo og UP er IKKE undervognsbehandlet eller født med inderskærme, og det er en RIGTIG god ide at ofre de 4k eller hvad det nu koster, på smiley

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Svar: 6
    #42   17. maj 2014 Jeg køre selv 150km om dagen i en gamle Lupo 3l der har gået 425,000km den går stadig 27-28 på en litter hver gang og køre bare som en missekat og jeg har ik brugt en kr på den men men men alt der er meget fint men komforten er bare alt alt for ringe selv om jeg er glad for automatgear, jeg ville helt sikkert vælge en støre model med noget mere komfort( polo TDI eller golf 4 TDI har selv en den går nemt 20 km på en litter og det er en stasioncar)

• #43   17. maj 2014 Hvad med den Panda de reklamerer for lige nu?

• #44   18. maj 2014 Jeg køre 150 km om dagen i en UP, jeg har haft den i et halvt år og er ved at runde de 25000. Den køre som da jeg hentede den hos forhandleren.

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 41
    #45   18. maj 2014 Køb en UP, min kone har haft 2, begge 75HK, den sidste en white up med fúld udstyr inkl stort soltag, jeg har været i tyskland i begge og hente 30 kasser vand/øl, det klarede de fint, begge biler har vi haft 1 år, og de har kørt 20km/L over hele perioden, det er absolut den bedste micro bil der findes, jeg har prøvet at køre i de fleste af disse microbiler og UP er bedst, den føles som en større bil end den er når man kører i den, (og nej jeg er ikke VW sælger til daglig, jeg er i IT branchen smiley )

• #46   18. maj 2014 Kører smart mellem Sorø og ballerup.. Den har været meget driftsikker.. Og aut gearet er ganske fint når man kører køkørsel smiley

Holder 26-28km/L (Diesel så der spare man også 1-1,5kr/L) og de er ganske billige i indkøb brugt, (Nyprisen er vanvittig)
    Dog er den ikke glad for sidevind, men det er en vane sag smiley

• #47   18. maj 2014 Søren P:
    Hvad koster det så i tab at sælge sådan en efter et år?
    Og hvorfor solgte i efter et år og købte igen?

• Andreas S
    Andreas S Tilmeldt:
    maj 2014

#48   19. maj 2014 Tak til alle...efter undersøgelser og prøvekørsler har jeg nu købt en UP 75 HK smiley

• #49   19. maj 2014 Jamen tillykke med den , håber du bliver glad for den.

Kommentér på:
UP og 200km om dagen

Annonce