{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.349 visninger | Oprettet:

rasmus K
rasmus K
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Støj fra differentiale (BMW 318i) {{forumTopicSubject}}

Hej.

bil: BMW 318i 2,0 143HK fra 2008. Den har kørt 115.000 km

Jeg står i den situation, at jeg er ved at købe en BMW 318i. Jeg har netop haft den til FDM brugtbiltest, hvor han sagde at der kom støj fra differentialet. Støjen beskrev han som om den hvinede, men jeg kunne ikke selv høre det når jeg kørte i den. Min kammerat sagde dog, at det var rigtigt at man kunne høre det, når mekanikeren gav bilen gas, når den var oppe på liften.

Jeg tog den derefter til en anden mekaniker, som sagde at den burde skiftes.

Er der nogen der kender noget til problemet? er det generelt for BMW at differentialet er et problem ? Er der nogen der ved, hvad det kan koste at få den skiftet? hvad sker der, hvis jeg kører videre i den, og differentialet går i stykker? påvirker det andre dele, som også kan gå i stykker ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Støj fra differentiale (BMW 318i)
  • #1   15. maj 2014 Det er eks 1 ud af 10 der får problemer med
    Bagtøjet, kan skyldes man aldrig får udskiftet olie, eller at man netop får udskiftet olie men med forkert viskositet/kvallitet

Et brugt skal du regne med koster 6/7000kr og 3-4000kr for udskiftning.

Men hvorfor ikke bare køre med det? Det er sku da pisse ligegyldigt hvis du ikke engang selv kan høre det, og evt få udskiftet olien i det og se
    Om det afhjælper lidt

• #2   15. maj 2014 hvis man kører hårdt, starter hårdt op osv bliver det et problem men det er ok pebret vil sige 10000-12000 før den er skiftet med timeløn men hvis man kører pænt kan de holde 400000. smiley

• rasmus K
    rasmus K Tilmeldt:
    maj 2014

#3   15. maj 2014 Ok, jamen det lyder jo ok så ?

Så vidt jeg ved, så giver BMW livsgaranti på olien i differentialet, b4andit ??

Men vil det sige, at bare fordi at differentialet hyler, så behøver det ikke at være defekt? eller det kan i hvert fald køre langt, selvom det har mislyde ?

Og hvis det går i stykker, er det så kun differentialet, der går i stykker ? eller kan jeg ødelægge andet, hvis ikke jeg får differentialet skiftet i tide ?

På forhånd tak

• #4   15. maj 2014 Ja du ødelægger ikke mere end det, og ja det gør de men deres tomat gearkasser holder sky heller ikke evigt hvis man ikke skifter olien, max 100.000 km i mine øjne, og samtidig - skal det jo tjekkes ved service det kan jo godt mangle lidt og hvis det køre med for lidt olie så stritter lejer da først

• rasmus K
    rasmus K Tilmeldt:
    maj 2014

#5   16. maj 2014 Den har fuld servicebog og ingen automatgearkasse smiley

Det er kun differentialet der hyler..

Så vil i sige, at det godt kan betale sig at købe den, uden at jeg skal være bange for at den kun kan køre 10.000 km mere og så går differentialet i stykker ? Men måske helt op til 300.000 km mere, hvis bilen bliver kørt pænt ?

• rasmus K
    rasmus K Tilmeldt:
    maj 2014

#6   16. maj 2014 Og hvis jeg skal købe et nyt brugt differentiale ? Hvad skal jeg så lede efter? og hvad skal det hedde ?

• rasmus K
    rasmus K Tilmeldt:
    maj 2014

#7   16. maj 2014 Er det sådan et her:

http://www.ebay.co.uk/itm/bmw-2008-rear-differential-diff-ratio-3-07-e93-e92-e90-good-condition-low-miles-/291091196826

Jeg vil lige gentage et af mine tidligere spørgsmål, nu jeg skriver så meget, at det forsvinder i mængden smiley

"Så vil i sige, at det godt kan betale sig at købe den, uden at jeg skal være bange for at den kun kan køre 10.000 km mere og så går differentialet i stykker ? Men måske helt op til 300.000 km mere, hvis bilen bliver kørt pænt ?"

Kommentér på:
Støj fra differentiale (BMW 318i)

Annonce