{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel over syns datoen
  • #2   15. maj 2014 Misundelse Martin l ..

• #3   15. maj 2014 Hvorfor ikke bare få det fikset?? Der er jo ikke måneders ventetid

• #4   15. maj 2014 Du kan risikere at få en bøde på 2000kr. Men det sker ikke lige med det samme, synes at have hørt der først sker noget efter 10 uger, men er ikke sikker.

Jeg kørte selv et par uger over tiden, og var ved at skide i bukserne til sidst. Manglede nemlig at få skiftet en masse stumper på undervognen.

Endte med et omsyn da jeg havde overset et bremserør som var en smule tæret. Var heldigvis det eneste der var at komme efter.

• Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 875
    #5   15. maj 2014 Hvad snakker du om Martin, den er da mega fiss! smiley

• #6   15. maj 2014 siger klaphatten som ikke ejer en bil....

Martin H hvis du nu kan bevise at du har bestilt tid og du er lidt ydmyg tror du så ikke den går smiley

• #7   15. maj 2014 Kristian K
    Ham jeg arbejder for gik 1,5 år over syn med bilen. ( han har mange biler) og havde fået indkaldelsen via hans E box. og det havde han ikke set. så betjenten kiggede lidt da han så den var gået 1.5 år over syn smiley hahaha politiet kom ikke ud til hans adresse.

• #8   15. maj 2014 Haha 1# siger ham der har billede hvor han linger en på 15 der lige har fået lov til at drikke 1 gang for mor og far ;0

• #9   15. maj 2014 1,5 år over, lyder sgu lidt som en and... Men skie nu med det...

Som jeg læser de nye regler så kommer der et girokort automatisk...

Jeg gik selv 10 uger over med min gamle bil, inden jeg skrottede den, jeg havde ingen problemer...

• #10   15. maj 2014 Det er kun når de tjekker nummerpladen at de ser det. Men de kan give en bøde når man er ud over datoen. Som Joachim C også skriver, så tror jeg også at de vil se igennem fingre med det hvis du har en aftale allerede. Min kom også i e-boks, men så den ikke, og gik ud fra sidste synsdato, men den var altså rykket et par uger. Så måtte skynde mig lidt at få fat i nye tårnlejer, bærekugler osv. Alt var smadret. Fandt ud af at den der havde sænket bilen også havde samlet fjederskål og leje forkert, så lejet var fuldstændigt smadret. Der var ikke noget leje, kun en ring uden kugler. Så var det nok derfor det klaprede lidt når man kørte på brosten smiley

• #11   15. maj 2014 Hvorfor ikke bare kører den afsted? så har du 30 dage mere.

• #12   15. maj 2014 Hvis man nu får et kørselsforbud, så skal den hentes på fejeblad.

• #13   15. maj 2014 #9
    kan jeg så fortælle dig mr nobody at det var det ikke. hentede selv hans bil på en trailer på Farø da razziaen var der. politimanden var ikke imponeret. men når man har 6 biler og 117 ting at tænke på. de 5 af bilerne kommer nemlig med brev. men gør privat øsen ikke smiley det var der finten lå smiley

• Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 875
    #14   16. maj 2014 Joachim C: Kan man da ikke have en mening om en bil, hvis ikke selv man ejer en?

• #15   16. maj 2014 #11 - Nej nej og atter nej man får ikke 30 dage ekstra på synsdatoen.

Det ENESTE de 30 dage er til, er at du kan spare penge på kun at få dem omsynet i stedet for at betale for et helt nyt syn.

Hvis datoen for syn er sat til den 29. April, så SKAL bilen være synet OG godkendt inden den 29. April.

• #16   16. maj 2014 Kristian K Hvis det er tilfældet så bør den jo heller ikke køre på vejen indtil da ......

• #17   16. maj 2014 Erik A, det kan du have ret i. Men den kørte jo indtil den dato. Og man ved reelt ikke hvornår den gik fra at være lovlig til at være ulovlig. Har fx lige kigget på en kollegas bil fordi han syntes den hylede fra bremserne, og denne var lige synet. Det der var tilbage af ankerpladen i venstre side bag var ca. lige så fast som candyfloss, og lå krøllet ned bag skiven. Fatter ikke den kom igennem synet uden anmærkninger.

• #19   16. maj 2014 #13

Joachim, han er så undtagelsen der bekræfter reglen, og at man har 6 biler er satme en dårlig undskyldning for ikke at have synet den ene...
    Men jeg VED at de tager ud og henter plader... Jeg har aldrig selv fået taget plader på den konto, men kender flere der har.. smiley

• #20   16. maj 2014 #15

"Hvis datoen for syn er sat til den 29. April, så SKAL bilen være synet OG godkendt inden den 29. April. "

Naaaa - det er så ikke helt korrekt.

Følgende er sakset fra Trafikstyrelsen's hjemmeside:

"Regler om administrative bødeforlæg

På denne side kan du læse om reglerne for administrative bødeforlæg, som udskrives, hvis din bil ikke er synet, godkendt eller afmeldt inden for den lovpligtige frist, som Trafikstyrelsen har givet dig.

Administrative bødeforlæg udskrives udelukkende på baggrund af dataudtræk fra Køretøjregisteret. Det vil sige, Trafikstyrelsen foretager ikke nogen vurdering af sagen inden udskrivning af bødeforlægget.

Nedenfor ser du en grafisk visning af processen for udskrivning af bødeforlæg:

Udebliver du fra periodisk syn:

Kører du ikke dit køretøj til syn, og er dit køretøj ikke afmeldt i Køretøjsregisteret, vil følgende automatisk blive sat i værk:
    1.Trafikstyrelsen sender 6 uger efter synsfristen et brev med påmindelse om det manglende syn, hvor du vil blive anmodet om at få synet dit køretøj inden for 3 uger fra brevdatoen eller afmelde det i Køretøjsregistret.
    2.Overholder du ikke denne frist på 3 uger, vil du efterfølgende modtage et bødeforelæg på 2.000 kr. for manglende syn. Du får i bødeforelægget samtidig en frist på 3 uger til at få godkendt eller afmeldt dit køretøj i Køretøjsregistret.
    3.Får du ikke godkendt eller afmeldt dit køretøj inden for fristen i bødeforelægget, vil du efterfølgende modtage endnu et bødeforlæg på 2.000 kr. for manglende afmelding af køretøjet.
    4.En uge efter det sidste bødeforlæg, vil Trafikstyrelsen anmode politiet om at inddrage nummerpladerne.

I alt kan du altså risikere at få bødeforlæg på 4.000 kr.

Du har ikke fået dit køretøj godkendt:

Du har været til syn, men har ikke fået dit køretøj godkendt.
    1.Trafikstyrelsen sender 10 uger efter synsfristen en påmindelse om, at du skal få dit køretøj godkendt inden for 3 uger eller afmelde køretøjet i Køretøjsregistret.
    2.Får du ikke dit køretøj godkendt eller afmeldt inden for fristen, vil du efterfølgende modtage et bødeforlæg på 2.000 kr. for manglende afmelding.
    3.En uge efter bødeforlægget, vil Trafikstyrelsen anmode politiet om at inddrage nummerpladerne.

Værd at vide, hvis du har modtaget et bødeforlæg
    1.Såfremt du kan vedtage bødeforlægget, men ikke kan betale bøden på én gang, kan du kontakte vores kundecenter på synbode@trafikstyrelsen.dk
    2.Betaler du ikke bødeforlægget, vil sagen blive sendt til politiet til videre retsforfølgning ved domstolene. Taber du sagen i retten, kan retten yderligere pålægge dig at betale sagens omkostninger.
    3.Bøden kan efter erkendelse eller retssag sendes til inddrivelse hos SKAT.

Du kan læse lovbekendtgørelsen via dette link: Bekendtgørelse af lov om godkendelse og syn af køretøjer

Se særligt lovens § 13 a.

Sidst opdateret: 08.01.2014"

NB: Har selv hørt noget om at man automatisk vil få en bøde i dag - men det hænger ikke som jeg ser det - sammen med det der står i teksten.

Finder muligvis selv ud af det meget snart. Min skal være synet d. 20 - og hvis ikke jeg går igennem mandag - så når jeg det formentlig ikke. Min egen slendrian og mekanikers manglende tid til at fikse div. gør at jeg er pænt presset på tiden. Må bare håbe vi har fået fikset det nødvendige. smiley

profilbillede
  • #21   16. maj 2014 Kør til syn..

Der er sku INGEN der bestiller syn 1 månede frem.
    Sådan som du gør er du selv skyld i evt. bøde.
    Fordi så når du bliver stoppet.. jamen jamen jamen, har bestilt tid.
    Der er drive in syn langt de fleste steder.

• #22   16. maj 2014 #20 - Jo det er rigtigt, men læs lige det HELE i det indlæg. smiley

Jeg har ingen mening om bødeforlægget - det er kun den udtalelse i #11 om at man "bare kan køre til syn og så har man 30 dage ekstra" som på ingen måde passer...

I dag får man sin synsindkaldelse ca 2 måneder før datoen, og det skulle være mærkeligt hvis det skulle tage folk 2 måneder at få en bil - som kører dagligt vel at mærke - klar til syn.

En bil skal på et vilkårligt tidspunkt kunne stoppes og gennemgå et syn uden fejl, når den kører på gaden. Kan den ikke det, så har den fanme ikke noget at gøre på gaden, for så er den ikke i trafiksikker stand.

Man må derfor konkludere at folk kører i noget gammelt udtjent trafikfarligt bras, hvis det tager dem 2 måneder at få det fikset så det er klart til syn.

• #23   16. maj 2014 ..

profilbillede
  • #25   16. maj 2014 Sajmon færdselsstyrelsen har så deres egen fortolkning af deres regler angående synsfristen. Den skal bare være fremstillet til syn inden den dato og ikke godkendt

<llpedersen@sol.dk>

13/12/13

til info
    Hej.

Håber i kan afgøre en diskussion. Vedrørende sidste syns drist.

Bilen er indkaldt og står til sidste fremstilling til syn 17.december.

Person A siger så der skal bilen stå synet. Og hvis den dumper får man ikke 33 dage til omsyn.

Person B siger d. 17 er den sidste dag hvor bilen senest kan møde op til syn og ikke skal stå synet, og hvis den så dumper har man lovlig 33 dage til et omsyn

På forhånd tak for svar

SYN Indkaldelser til syn <SYN@trafikstyrelsen.dk>

8. jan.

til mig

Hej Lasse.

Det korrekte svar er B. Det er således, at bilen blot skal være fremstillet til syn den dag der er senest frist for fremmøde. Er det sådan at bilen skal til omsyn har man 33 kalenderdage til omsynet også selvom fristen for fremmøde så overskrides og uden at der udstedes et bødeforlæg.

Venlig hilsen

Birte Grevenhoff
    Kontorfuldmægtig

Trafikstyrelsen
    Danish Transport Authority
    Kundecenter
    Edvard Thomsens Vej 14
    DK-2300 København S
    Telefon: 7012 9040 mellem kl. 09.00 - 15.00
    Fax: 33381424
    Mail: syn@trafikstyrelsen.dk

Fra:[mailto:llpedersen@sol.dk]
    Sendt: 13. december 2013 21:35
    Til: ts Info
    Emne: Vedrørende sidste syns frist

• #26   16. maj 2014 Det er bare ikke det der står på indkaldelsen, så de må få styr på lortet da...

• #27   16. maj 2014 sajmon der står heller ikke at bilen skal stå synet. Men at man har en dato til at få sin bil synet senest dem angivende frist. Hæng mig ikke op på hvad der ordet står, får min indkaldelse her september så kan jeg se hvad der står.

Edit:
    http://politirapporten.nu/wp-content/uploads/2013/09/Indkaldelse....kopi_.jpg Så vil da mener de har styr på det. Og det er div ejer der ikke har det. Står jo netop sidste dato for frem møde smiley

• #28   16. maj 2014 Bliver du stoppet, så har de ret til at tage pladerne, hvilket de nok også gør.

• #30   16. maj 2014 Så kom der lige 2 mere - som ikke har læst på lektien. Imponerende..

• #31   16. maj 2014 Mr. Vectra.

Hvem hentyder du til, og hvad mener du, at der ikke er læst på?

• #32   16. maj 2014 Sidste dato fro fremmøde ja, men dumper du da, så har du stadig 33 dage til at få udbedret det den er dumpet på...

• #33   16. maj 2014
    Mr. Nobody netop den dato i brevet er kun fristen til at møde op til et syn. så får man de 33 dage. Efter de 33 dage skal bilen så op til nyt syn eller afmeldes. Køre man så igen op til et nyt syn og den dumper så får man igen 33 dagen. Datoen i brevet har intet med at bilen SKAL stå synet. Men at man skal møde op til et syn inden den dato.

• #34   16. maj 2014 Der står jeg så af... Så langt er jeg ikke inde i reglerne, jeg har dog min tvivl om at det kan være rigtigt man kører til omsyn efter 33 dage, dumpe og så få nye 33 dage.. men ikke noget jeg vil sætte penge på... Ellers ville synet jo ikke have den ønskede effekt.. smiley Og en bil med tæret paneler f.eks. ville kunne kører videre...

• #35   16. maj 2014 Er bilen ikke synet og godkendt inden den dato de giver dig, har polisen ret til at tage pladerne - og det gør de hvis du bliver stoppet.

På synsindkaldelsen står der at bilen skal møde til syn inden XX dato.

De 33 dage bestemmer kun om du kan slippe med at betale for omsyn, eller du skal betale for et helt nyt syn - de forlænger sgu ikke fristen.

Når de skriver du skal fremstille den til syn, går de jo ud fra at bilen derfor kan synes inden den dag.

Men prøv nu bare for sjov at lade den løbe EN dag over fristen uden at syne den, og mød så op på en politistation og bed dem tjekke din nummerplade på bilen som holder parkeret på p-pladsen.

Jeg vil vædde 100 kroner på at de tager pladerne på stedet - ergo er bilen ikke lovlig at køre i fordi den ikke er synet og godkendt inden datoen.

• #36   16. maj 2014 Sajmon gu gør de ej og se her der står ikke den skal være synet men senest fremmødt http://politirapporten.nu/wp-content/uploads/2013/09/Indkaldelse....kopi_.jpg hvorfor være så på stålig når det står i dette link.

http://politirapporten.nu/wp-content/uploads/2013/09/Indkaldelse....kopi_.jpg

og de selv skriver i mail at den skal være fremstillet til syn men ikke godtkendt

< llpedersen@sol.dk>

13/12/13

til info
    Hej.

Håber i kan afgøre en diskussion. Vedrørende sidste syns drist.

Bilen er indkaldt og står til sidste fremstilling til syn 17.december.

Person A siger så der skal bilen stå synet. Og hvis den dumper får man ikke 33 dage til omsyn.

Person B siger d. 17 er den sidste dag hvor bilen senest kan møde op til syn og ikke skal stå synet, og hvis den så dumper har man lovlig 33 dage til et omsyn

På forhånd tak for svar

SYN Indkaldelser til syn < SYN@trafikstyrelsen.dk>

8. jan.

til mig

Hej Lasse.

Det korrekte svar er B. Det er således, at bilen blot skal være fremstillet til syn den dag der er senest frist for fremmøde. Er det sådan at bilen skal til omsyn har man 33 kalenderdage til omsynet også selvom fristen for fremmøde så overskrides og uden at der udstedes et bødeforlæg.

Venlig hilsen

Birte Grevenhoff
    Kontorfuldmægtig

Trafikstyrelsen
    Danish Transport Authority
    Kundecenter
    Edvard Thomsens Vej 14
    DK-2300 København S
    Telefon: 7012 9040 mellem kl. 09.00 - 15.00
    Fax: 33381424
    Mail: syn@trafikstyrelsen.dk

Sajmon vi siger jo at når man på den dato møder op til syn og dumper tager de ikke pladerne eller giver dig bøde da bilen står som til omsyn. Og så gør de intet. Men møder du slet ikke op så gør de da der så står bilen er udeblevet fra syn. m2 forskellige situationer.

• #37   16. maj 2014 Så det du siger, er at man bare kan blive ved med at forlænge 33 dage når bilen dumper?

Den er jo fremstillet til syn???

Nej du kan nok godt høre hvor dumt det lyder...

• #38   16. maj 2014 Sajmon njej efter omsyn skal du jo op til et nyt periodisk syn= 500 kr igen. 'Dumper mden så der skal den igen til omsyn. Du må jo ikke benytte bilen efter den er dumpet så enten skal du op til ny syn igen eller af med pladerne.

• #39   16. maj 2014 Periodisk syn koster kun 300 kroner visse steder - men hele pointen er jo at man får en dato at forholde sig til, og bilen derfor skal være synet OG godkendt inden den dato.

Det de indførte sidste år med bøder osv, virker jo en smule udvandet hvis den dato så IKKE skal bruges alligevel...?

Det er lidt ligesom med kørekort til MC - det er der heller ingen ved hverken trafikstyrelsen eller ordensmagten som fatter en krone af. Spørger man, så får man 15 forskellige svar fra 5 forskellige mennesker - og ingen af dem passer med det der står i færdselsloven.

• #40   16. maj 2014 sajmon ja men duper den til syn og derefter dumper den til omsyn. Kan du få en ny syn til den uden problemer. og de giver dig ikke bøde pga det har selv prøvet det med den gamles charade 1.0 Hvor de fandt nye fejl til omsyn. Så får du bare en ny tid til et nyt syn. Længere er den ikke.

Sajmon den dato er jo gældende hvis du slet ikke møder op så fra den dato og 10 uger frem kommer der en bøde.

• #41   16. maj 2014 Læs nu hvad der står

Udebliver du fra periodisk syn:

Kører du ikke dit køretøj til syn, og er dit køretøj ikke afmeldt i Køretøjsregisteret, vil følgende automatisk blive sat i værk:

Trafikstyrelsen sender 6 uger efter synsfristen et brev med påmindelse om det manglende syn, hvor du vil blive anmodet om at få synet dit køretøj inden for 3 uger fra brevdatoen eller afmelde det i Køretøjsregistret.
    Overholder du ikke denne frist på 3 uger, vil du efterfølgende modtage et bødeforelæg på 2.000 kr. for manglende syn. Du får i bødeforelægget samtidig en frist på 3 uger til at få godkendt eller afmeldt dit køretøj i Køretøjsregistret.
    Får du ikke godkendt eller afmeldt dit køretøj inden for fristen i bødeforelægget, vil du efterfølgende modtage endnu et bødeforlæg på 2.000 kr. for manglende afmelding af køretøjet.
    En uge efter det sidste bødeforlæg, vil Trafikstyrelsen anmode politiet om at inddrage nummerpladerne.

I alt kan du altså risikere at få bødeforlæg på 4.000 kr.
    Du har ikke fået dit køretøj godkendt:

Du har været til syn, men har ikke fået dit køretøj godkendt.

Trafikstyrelsen sender 10 uger efter synsfristen en påmindelse om, at du skal få dit køretøj godkendt inden for 3 uger eller afmelde køretøjet i Køretøjsregistret.

Får du ikke dit køretøj godkendt eller afmeldt inden for fristen, vil du efterfølgende modtage et bødeforlæg på 2.000 kr. for manglende afmelding.
    En uge efter bødeforlægget, vil Trafikstyrelsen anmode politiet om at inddrage nummerpladerne.

Du kan køre op til så mange periodisk syn som du vil. Skat påminder dig efter 6 uger at den mangler syn og så igen senere. Så det har intet med at du ikke kan køre op til et nyt syn efter den er dumpet til et omsyn.

• #43   16. maj 2014 Toyota forever ja så er det jo misbrug af pladerne. Politiet kommer ikke ud til en og henter dem når den er dumpet til syn og dumpet til omsyn. Så længe at skat ikke har sagt pladerne skal hentes sker der ikke en skid. Kun hvis de stopper dig på gaden med bilen. Loven siger jo bilen kun må bruges til og fra værksted. Så stopper de dig og du kommer fra værksted sker der intet. Men stopper du på vejen hjem ved en købmand og politiet kommer så kan de knalde dig

• #44   16. maj 2014 Det er muligt at få udsat synsfristen:

http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/FAQ/syn/Periodisk-syn/Uds%C3%A6ttelse-af-synsfristen.aspx

Man skal bare indsende anmodningen 4 uger før seneste frist for syn smiley

• #45   16. maj 2014 Ole B læs så lige kravende for at få det udsat

• #46   16. maj 2014 Martin L
    det var bare en åndsvag kommentar. det kan godt være en carina er grim. men hvis man prøver at spørge om noget seriøst så det bare så pisse flabet og skrive sådan noget.
    Ps. FIIIIIIN sang.

• #48   17. maj 2014 Lasse P:

Det kan være 200% ligegyldigt med at smide tekst ind - med relevant info. Der er åbenbart ingen af de kloge der kan eller vil læse det.

At man så blander op til flere ting sammen - for at få ret - det gør det kun endnu mere grotesk.

• #49   17. maj 2014 Præcis Mr. Vectra... men sådan er det jo her, det ved du da.. smiley

• #50   17. maj 2014 #35 - Sajmon.

"Men prøv nu bare for sjov at lade den løbe EN dag over fristen uden at syne den, og mød så op på en politistation og bed dem tjekke din nummerplade på bilen som holder parkeret på p-pladsen.

Jeg vil vædde 100 kroner på at de tager pladerne på stedet - ergo er bilen ikke lovlig at køre i fordi den ikke er synet og godkendt inden datoen. "

Vi kan jo ændre betingelserne lidt - for væddemålet og sætte beløbet op til noget spændende.

Vi siger at jeg når til syn d. 19/5 (sidste frist er d. 20/5) - jeg får et omsyn - og må jo så køre til/fra værksted. Nu smider jeg så bilen på et fejeblad - efter d. 20/5 og runder "gården" - og beder dem kontrollere om mine plader skal inddrages. (neeeej jeg triller ikke derned i den - for så bryder jeg jo betingelserne for brug af bilen).

Jeg tør godt lave eksperimentet - hvis du tør sætte noget relevant på højkant smiley

- Og til din gentagne påstand om at den SKAL være synet OG godkendt inden fristens udløb.

NEJ - Den skal have været til syn - den skal IKKE nødvendigvis være godkendt inden fristen. Læs dog teksten - som nu er lagt ind af op til flere personer..!!

• #51   17. maj 2014 # Mr. Nobody.

Ja desværre. Den med at lave lidt research på emnet - inden man udtaler sig om noget man tror - har hørt fra andre - what ever - det er fandeme en mangel vare.

Skal da så gerne indrømme at jeg havde hørt tilsvarende - men efter at have læst lidt på lektien - er jeg kold overfor hvad div. personer på BG mener - og seriøst kold overfor hvad strisserne måtte mene.

Lov teksten er klokkeklar - og stopper de mig på vej til/fra værksted (hvis jeg nu får omsyn) - og vil have pladerne - så kommer de til at forklare sig i retten.

Sker så nok ikke for jeg regner da med at gå igennem - 1 dag før tid - hæ hæ..

• #52   17. maj 2014 Hvad er så ideen med at have en synsfrist?

Desuden var hele pointen jo at køre i bilen derned, for det gør folk jo bare som om intet er hændt, selvom den dumper til syn.

Det er det trådstarter spørger til - prøv nu at vågne op en gang...

Stopper de dig på vej til/fra værksted og klipper dine plader, så ender den ikke i retten.

• #53   17. maj 2014 Du må altid kører bilen til/fra værksted, men ikke til andre gøremål, så ikke noget med at hente junior på vej hjem eller lignende... Selvfølgelig kan bilen være så fejlbehæftet at den får et direkte kørselsforbud og så er det noget helt andet...

At bilen skal til omsyn, er ikke ensbetydende med at man bare kan bruge den som man lyster... smiley

• #54   17. maj 2014 Sajmon Synsfristen er jo så folk ved hvornår den skal til syn. Og så kan SKAT bruge den dato til at se, om folk møder op eller ej. Ellers kommer folk jo bare som de vil. Så svært er det da heller ikke.

Hvis der ingen dato var så kom folk jo bare 2 eller 3 måneder efter den skulle have været til syn. Men med en dato SKAL de have været mødet op til den sidste frist og så hvis den dumper har du 33 dage. Og efter de 33 dagen skal du enten afmelde den eller få den synet. Ved igen nat køre den til syn.

Mr. Nobody tager synsmanden ikke pladerne hvis den slet ikke må køre mere?

• #55   17. maj 2014 #52

Nååå - nu har vi en synsdato - for at DU kan få ret. Ja ok - at din logik er sådan det kan jo ikke forbavse nogen.

Stopper de mig på vej til/fra værksted - så RØR de ikke mine plader - vågn nu selv op.

DU udtaler dig skråsikkert om en ting - uden at vide hvad reglerne er - LÆNGERE var den jo ikke - fra starten af.

Du udtaler bla. at hvis jeg f.eks., ikke nåede det inden datoen - så var min bil noget trafik-Usikkert lort der ikke burde være på gaden. Er temmelig sikker på at min bil er i bedre stand - både med og uden syn - end en røde du selv havde på et tidspunkt..!!

Anyway - gætter på trådstarter - og div. andre fik svar på spørgsmålet - så undertegnede hopper fra her. Tågehorn gider jeg ikke spilde tid på...!!

• #56   17. maj 2014 Lasse P - Ja synsdatoen er skæringsdatoen for hvornår bilen skal til syn. Kører du over den dato og bilen ikke er synet og godkendt, og du så bliver stoppet i bilen - så tager de dine plader uanset hvor meget du hopper og danser.
    Idag har de bare ikke mandskab eller tid til at køre ud til folk for at se efter bilen og tage pladerne.

Det er det trådstarter søger svar på.

#55 - Så du gider ikke spilde tid på dig selv?

Det der med at du synes du skal bestemme om de rører pladerne på din bil hvis du bliver stoppet - det er desværre ikke sådan det foregår i virkelighedens verden, men det opdager du nok en dag. smiley

• #57   17. maj 2014 Sajmon ja men DIN påstand var jo at bilen skulle stå synet den dato som man får i brevet. NEJ bilen skal bare have været op til syn den dato. Da skat så kan se at bilen har været der og bilen står så enten som SYNET, BETINGET SYNET, DUMPET ELLER KAN IKKE SYNES. Så får du lovet 33 dage til at få det bragt i orden. *Datoen i brevet har ikke noget med at bilen SKAL stå synet men at den skal have været i en synshal den dato. Du laver hele tiden om på sagen. Vi siger det er forkert det DU siger

• #58   17. maj 2014 #54

En god spørgsmål Lasse, men ærligt ved jeg det ikke, jeg tror ikke han må faktisk...
    Da jeg havde Sierra, da var jeg til syn og der havde den skruet 2 skruer til krængningsstabilisatoren ud på en eller anden måde, det eneste han sagde var at han kunne give den kørsels forbud men at jeg kunne låne en ring/gaffelnøgle og så lige stramme den... Synet uden anmærkninger.... smiley

• #59   17. maj 2014 Mr. Nobody sidste svar i dette indlæg http://www.bilgalleri.dk/forum/Jura-og-lovgivning/830420-nummerplader_klippes__grunde kunne da faktisk være man skulle forhøre sig om synsmanden kan tage ens plader smiley

• #60   17. maj 2014 Han spørger: "Men hvad sker der hvis jeg kører i den og bliver stoppet ?"

Så klipper de pladerne på stedet uden tøven, uanset hvor fanden man er på hen og hvorfra - og man får en bøde for det.

Så er resten af snakken sådan set ligegyldig.

• #61   17. maj 2014 Ja men vi siger jo det du selv har skrevet er noget fis og ikke passer jøsses man hvorfor kan du ikke få den ind i skalden? vi snakker om din besked her

profil billede
    Sajmon ™
    Emner: 19
    Svar: 7.787

Biler: 2
    Fotoalbum: 2
    Annoncer: 2
    # 15 i går kl. 00:23

#11 - Nej nej og atter nej man får ikke 30 dage ekstra på synsdatoen.

Det ENESTE de 30 dage er til, er at du kan spare penge på kun at få dem omsynet i stedet for at betale for et helt nyt syn.

Hvis datoen for syn er sat til den 29. April, så SKAL bilen være synet OG godkendt inden den 29. April.

Det er det VI siger er noget fis og at du ikke fatter hvad den dato betyder. Damm selv amalie ville have fattet det nu.

• #62   17. maj 2014 Så prøv det af.

Prøv selv og se om det passer hvad du siger næste gang din bil er indkaldt til syn.

Det er kun en tur ned på politistationen der skal til. smiley

• #63   17. maj 2014 Sajmon hvad sker der for dig? når du er mødt op siger de jo selv at du har 33 dage til at få den lavet i. Så hvorfor bliver du ved? Du må jo kun køre til og fra et værksted så ikke ned i byen. Damm du opfinder jo selv en situation som gør at de har lov at tage dem.

Når du har været til syn på den skide dato der står i brevet. og den dumper må du køre til og fra værksted og ikke en skid andet og så gør de intet. Da du står som fremmødt og så tjekker de efter 33 dage om du har fået det fixet.

• #64   17. maj 2014 Glem det Lasse P, Sajmon lever i en fantasiverden hvor der kun er en som har ret, og det er sjovt nok ham selv..
    Har lige snakket med en kammerat, han har været udsendt for sit arbejde og da han kommer hjem er der kommet synsindkaldelse på dagen hvor han tog afsted og bilen har nu stået i ~4 måneder ved firmaet, han gør den klar til syn og kører afsted, den dumper han får de 33 dage til at fixe det sidste og komme igen... Den er bare ikke længere...
    Synsmanden sagde intet til den kom for sent sagde han...
    Og det var i januar det skete...

• #65   17. maj 2014 Lasse + Mr. Nobody.

Sajmon udtaler EN ting - og den fastholder han stædig til han får ret - og tilpasser enhver situation - så HANS argumentation passer - UANSET hvor meget fakta der kommer på bordet.

Manden fatter HAT - og det billede ser man jo stort set hver gang nogen er uenig med ham.

Noget så simplet som at den skal have været til SYN - men ikke nødvendigvis være GODKENDT - det er åbenbart for svært at fatte.

Skal man følge hans forkvaklede logik - hvorfor er der så en regel der siger man må køre til/fra værksted/mekaniker (de næste 33 dage)...??? - jo ok - det kommer der vel også en kloge-åge teori på.

• #66   17. maj 2014 Det er også der jeg selv er kommet til Mr. Vectra... smiley

• #67   17. maj 2014 Jeg har selv før holdt på at bilen skulle stå synet på den dato men efter vi havde dem ud på arbejdet og de gav os det på skrift holder jeg mig til det de siger og skriver.

Kommentér på:
Kørsel over syns datoen

Annonce