{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.286 visninger | Oprettet:

Justering af gevindundervogn? {{forumTopicSubject}}

Hey bøller

Jeg er ved at investere i en weitec hicon GT gevindundervogn. Men jeg har aldrig kørt med gevind før, og derfor er jeg en smule nysgerrig.

hvordan foregår der når man justere den, altså helt præcist hvordan gør man for at skrue den op og ned?

Og hvordan ved man at den er skruet til en ens højde på alle ben, er der afmærkninger, eller skal man selv sidde med en tommestok og måle sådan at den ikke kommer til at stå skæv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Justering af gevindundervogn?
  • #1   4. maj 2006 Får også gevind i morgen. Aner heller ik en skid om det. smiley

<b>AJay

• #2   4. maj 2006 Nej det gør jeg godt nok heller ikke, men jeg glæder mig meget til at få den, så bilen kan komme lidt længere ned.

• #3   4. maj 2006 der er jo gewind på så der sidder en omløber og så justere du dem ned til den højde du vil ha, og du måler på de forreste så de er ens i begge sider og det samme i bag...

• #4   4. maj 2006 > Sadmir H

De er skide smarte op og ned. Men de kører vist ikke skide godt.

Så har valgt noget jeg kender.

<b>AJay

• #5   4. maj 2006 jeg måler med en tommestok på min... dere r sgu ingen mærker og der er for mange ringe på gevindet til at tælle omgange smiley - men det virker

desværre er det komplet umuligt at finde ud af hvor meget min bil er sænket, for de 35mm den sku være nede nu, er rimelig relativt - tror den er ca 60 nede smiley

bare husk at det kan være den skal spores bagefter, ellers kan det først blive rigtig interessant at køre :s

• #6   4. maj 2006 bilen SKAL spores bagefter sænkning, om så det er med fjedre eller andet.. det ville være en skam at slide skævt på et sæt dæk til 900 kr dækket.. ikk?

• #7   4. maj 2006 Der sider to store "møtrikker" man kan justere den op og ned. Man gør det man måler hvor meget gevind der er tilbage (med et skydelærede) Og man stiller den ens i begge sider af bilen (altså forhjulene skal ha samme højde osv)

Men hvis det skal gøres helt rigtigt skal bilen faktisk cornervejes (man stiller bilen op på fire vægte og så indstiller man hvert hjul så man får den optimale vægtfordeling på hjulene (der kan være helt op til en cm forskeld på hvordan de kommer til at stå i højden). Det har MEGET stor indvirkning på hvordan bilen opfører sig under opbremsning og indstyring.

Det er en videnskab at indstille et gevindundervogn så bliver bare styrer og bremser lækkert.

Men held og lykke med det smiley

• #8   4. maj 2006 > Sadmir H

Ja det er mega blær. Men gider sgu ikke bruge penge på det og så lortet ikke kan styre. smiley

<b>AJay

Kommentér på:
Justering af gevindundervogn?

Annonce