{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.738 visninger | Oprettet:

Top Swag !
Top Swag !
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 73

Trailer med på indkøb Tyskland {{forumTopicSubject}}

Halløj!

Imorgen skal jeg til Tyskland og købe ind til studenter fest og derfor vil jeg tage trailer med.

Ligesom man på bilen skal have rød og grøn (eller ihvertfald den ene) bevis halløj med på bilen.

Hvilke papir skal med på traileren? Skal der noget specielt med der? Eksempel registreringsattest?

Håber nogle kan svare på det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trailer med på indkøb Tyskland
  • #1   3. jun 2014 Hvor meget skal du have dernede? Har to venner der var dernede i weekenden, de havde 102 rammer plus sprut i en golf 5. Hvilket var langt mere end hvad man må have med hjem

• #2   3. jun 2014 Der er faktisk ikke regler for hvor meget du må have med hjem. Men SKAT har nogle grundregler som de betegner som værende eget forbrug. Skal man f.eks. holde fest er der intet i vejen for at hente mere end hvad SKAT skriver. Men der er selvfølgelig spørgsmålet om overvægt, hvilket dine venner åbenbart har set stort på mht sikkerhed for dem selv og andre.

• #3   3. jun 2014 Du skal bare have reg test på traileren

• Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

#4   3. jun 2014 Vi kører derned 4 personer også tager vi traileren for ikke at belaste bilen ang vægt mv.

Så alt der skal med på traileren er reg. Test?

• #5   3. jun 2014 Biil. Hvis dine venner var blevet stoppet af politiet havde føreren mistet kørekortet pga overlæs..

102 rammer øl vejer lidt over 850kg plus to personer 150kg plus div sprut 10kg

I alt ca 1010kg i en bil som nok ca må laste 5-600kg.

Det er 100% overlæs. Det er både dyrt, dumt og farligt..

• #6   3. jun 2014 gælder det samme for bil og påhæng ved kørsel i udlandet. dog har tyskerne visse krav til påhængsvogn mht. til alder på dæk osv. men ja du skal som minimum have den org. reg.att med. og ikke en kopi

• Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

#7   3. jun 2014 Når det bare er en "Alm." trailer så gælder mit B kørekort vel fint dernede? smiley

• Nicolaj
    Nicolaj Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 3 Svar: 20
    #8   3. jun 2014 Jeg mener at man må have 110 liter sodavand og 10 liter spiritus med over grænsen PER person. (Så det i politijagt)

• #9   3. jun 2014 Husk de kræver trailer kørekort i Tyskland smiley

• #10   3. jun 2014 ingen grænser for mængde sodavand dernede nicolaj...
    Men 110 liter ØL måske smiley med mindre de kan dokumentere at det er til en fest - hvilket en studenterfest jo er smiley så skal de bare have fat i skat først og sige at de skal ned og købe ind til en stor privatfest så er der ingen ko på isen uanset mængden de tager med - tror nok at skat ved at unge drikker en del... smiley

• Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

#11   3. jun 2014 Som jeg forstår det må man da gerne køre med trailer på alm. bilkørekort (b mener jeg nok)

"Skal du til udlandet med anhænger uden at have et B/E kørekort (trailerkørekort), må vogntogets samlede totalvægt (bilens tilladte totalvægt + anhængerens tilladte totalvægt) højst være 3500 kg."
    kilde:
    http://www.fdm.dk/trailer-og-campingvogn/trailer-campingvogn-udlandet

• #12   3. jun 2014 reg atest den org. og du må gerne køre med din hobby anhænger det er vel en alm personvogn og en 500kg trailer

• #13   3. jun 2014 Jeg har snakket med køre lærer i onsdags da jeg skal have et trailer kort og da fortalte hun at mange ikke ved at det kræver trailer kørekort at køre med trailer i Tyskland. Hvis du bliver stoppet i dansk bil i Tyskland skal du bare huske det kontant afregning.

• #14   3. jun 2014 Hvis ikke du over 3500 lg total, såmdet fint. Hav bil og trailer reg. Attesten med
    Blev stoppet sidste sommer dernede, ingen problemer andet end de kiggede lidt skævt til mit side pipe..

• Nicolaj
    Nicolaj Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 3 Svar: 20
    #15   3. jun 2014 Xpdite: Det er ikke i Tyskland, men SKAT i Danmark man får problemer med, hvis det ikke er i orden smiley
    Hvis man køber noget til en fest, så er det jo også til privat forbrug, så hvis du holder dig under det tilladte, så behøves du ikke at skrive/ringe til SKAT inden.

• Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 25 Følgere: 23 Svar: 1
    #17   24. jul 2020 Skal det være den org reg man skal have med eller er det nok med en kopi af den

Kommentér på:
Trailer med på indkøb Tyskland

Annonce