{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  xenon look pære
  • #1   9. jun 2014 Det er utroligt folk bliver ved med at hoppe på xenon look a like halogen pærere der er dårligere end en glødepære fra kong roders tid... Kan fortælle dig du ikke er den første, der er tonsvis af andre herinde, så søg evt lidt.

• #2   9. jun 2014 det er da sjovt for jeg har da haft nogen xenon look der var ret gode i min gamle vectra b og der var bedre lys i dem end de alm pære..

• #3   9. jun 2014 Så har du haft nogle dårlige alm. pære i (der er også stor forskel på dem) smiley

Når pærene bliver belagt i blå, for at give et blåt skær, går man på kompromi med lysudbyttet. Der er folk der mener at Mtec super white giver et godt lysudbytte, personligt mener jeg de er livsfarlige at kører med fordi du ikke kan se hvor du kører om natten. smiley Nogle påstår dog at de virker bedre i nogle typer lygter end andre, men vi er nok alle forskellige på hvad vi mener der er "godt" smiley

Husk lige at hør dem om de er e-godkendte, for er de ikke det, så kan du ligeså godt smide xenon kit i, bøden er den samme.
    Desuden står der også 100w på billedet so nogle lygter ikke kan tåle den ekstra varme de danner, men 60-55w nede i beskrivelsen.

Jeg havde fundet noget sjovere og bruge mine penge på smiley

• #4   9. jun 2014 Køb nogle Osram Nightbreakers i stedet. smiley

• #6   9. jun 2014 De der NB køre jeg os med nu men vil prøve at se om der måske kunne være nogetandet..

• #7   9. jun 2014 Osram cool blue hyper smiley

• #8   9. jun 2014 Problemet med Cool Blue Hyper er, at de desværre er ulovlige... smiley

• #9   9. jun 2014 ja det skal jo os lige siges det jo er til tågelys de skal bruges..

• #10   9. jun 2014 Som så mange andre blå halogen pære også er Frederik N. smiley

Bøden er den samme, om det er ulovlige halogen, xenon eller LED pære, så er det fjong. smiley Tågelyspære skal også være e-godkendt.

Køb nogle Philips Extreme Vision halogen, og så lev med at jeres bil IKKE har xenon lygter smiley

• #11   9. jun 2014 Jeg har prøvet massere af alle de xenon look pære. Bevares, de kan da godt give et lidt mindre gult lys, men det er stadig gult, og ligner på ingen måde xenon. Lysudbyttet er også utroligt ringe i min mening.

Tætteste jeg har set på xenon var nogen der var i 100w og hed X.Evolution. De solgte dem en årgang hos Astina. Men helt hvidt lys med et hint af blå får du aldrig med en almindelig pære.

• #13   9. jun 2014 Til tågelygter skal du enten bruge mtec super white hvis du vil have det er lovligt.. eller deres mtec cosmos blue eller cool blue hyper hvis du vil have farve.. smiley

Da tågelygter ikke har et formål med at lyse vejen op kan du være skide ligeglad med folk der snakker om hvor kraftige de er.. smiley

Jesper M:
    Tror ikk du har rodet nok med halogenpære siden du kommer med sådan en udtalelse.. smiley Bruger mtec dagligt og kan sku godt se hvor jeg kører hen.. Ja nightbreaker giver mere lys, men det er også en anden type pære..

Og jo lygtetypen har meget at sige.. Min boras nye ikke slidte lygter lyser stadig dårligere end min 207ers selv når jeg fx har mtec og boraen har nightbreaker..

Tror du har kørt for meget med xenon til at vide hvad der er ok og dårligt når det er halogen pære der er tale om.. smiley

• #14   10. jun 2014 Nu er det ikke kun på mine køretøjer Mtec har lyst som fyrfadslys smiley

Jeg var også naiv og dum nok til at bruge "jeg ved ikke hvor mange penge" på at finde blå pære der kunne minde om xenon. Den ene gang holdt jeg inde i en mørk hal i den ene ende med Super white i den ene lygte, og Nightbreaker i den anden.
    Nightbreakeren kunne lyse ned til enden, Mtec var ikke engang tæt på!

Tankevækkende at folk frivilligt vil montere sådan noget på deres bil. Det var samme outcome på min brors passat, og min kammerats golf.

Osram cool blue lyser lige så gult og hvidt som deres nightbreaker, Mtec lyser tæt på ingen ting vil jeg sige, Osram Cool blue hyper lyser blåt, ret tæt på xenon (testet da jeg havde tågelygter med DE linse på Subben, nightbreaker i den anden side), og der var jeg heller ikke synderligt imponeret over hvad de præsterede.

Jeg prøvede også engang disse bluetech pærer fra tyskland af, som skulle lyse helt op til 9500 kelvin. Ja, rend mig i røven!

Emre, det er fint du har gode erfaringer med dem. Men nu er debatten her ikke ny, og når man har læst samtlige af dem med tiden, så viser det sig også, at langt størstedelen, inkl. mig selv har dårlige erfaringer, med disse "blå look a like xenon wannabe halogen pærer".

Glem det, sæt sikkerheden over "gejl" (Man kan jo spørge sig selv om man mener det er gejlet med blåt lys på en gammel rusten Mazda 323, som eks), og køb nogle ordentlige pære. Xenon kan i få friheden af, hvis i køber en bil med det.

• #15   10. jun 2014 Man kan sagtens tilbygge xenon så det bliver lovligt eller fungere mindst lige så godt som det lovlige hvis ikk bedre.. Men det er en helt anden snak smiley

Men allerede fra din sammenligning failer du grumt.. Du sammenligner high power eller ulovlige pære med et produkt der skal holde sig indenfor lovens grænser.. Kan du ikk.. Det er 3 helt forskellige produkter.. Men ja nok om det..

• #16   10. jun 2014 Der er intet gal i min sammenligning, da jeg sammenligner de blå pærer versus ordentlige halogen pære. Jeg har ikke på et tidspunkt sagt :"Jaaah, disse blå halogen pærer her lyser bar mega meget dårligere end mit xenon på bilen"

Ja, men kan tilbygge xenon lovligt på nogle biler, bevars. Men så er det også lovligt xenon, og så er der intet galt i det. Det er en mindre % del der laver ulovligt xenon som faktisk virker ordentligt. Jeg er bare træt af at se på xenon lygter der blænder en ude på vejene. Men "uhh, det er jo mega sejt jo. Bilen kører 10 hurtigere på topfarten med det monteret".

Så pil dog jeres lort af og lev med at i har en lorte spand og kører rundt i smiley

• #17   10. jun 2014 Du sammenligner med high power halogen og ikke standard oem pære.. Det er der problemet er..

Lidt ligesom at sammenligne en bil med plads vs en hurtig 2 personers....

Ja det er sku trip med dårligt eftermonteret xenon.. Fx i biler hvor lygterne ikke engang har klarglas..

Men hvordan ens bil er, er relativt..
    Fx ser man ofte nye audier og bmwer kører rundt med ren rør og bare larme som lort da det er en skide 4 cylle motor..
    Eller folk har sænket deres bil så meget at de skal bruge 100 år på at komme over et bump..

Man personliggøre jo bare sin bil.. Forskellig smag..

Synes nu eftermonteret turbo værk på en bil uden opgraderet bremser er værre end blænde xenon.. smiley

• #18   10. jun 2014 Hvad er standard OEM pærere?? Jeg har ikke set 2 ens pærere i 2 forskellige nye biler smiley Så ja, når man går efter de bedste pære til ens bil, så sammenligner jeg med hvad der på det tidspunkt af markedet, var de bedste pære. smiley

For hvorfor skifte fra skide gode halogen pære hvor der er lys over land, til blå pærer som ikke engang giver halvdelen af det lysudbytte du allerede har. Idioti hvis man da gør det er min personlige mening. smiley

Men ja, der er mange nyere biler, som du beskriver det, larmer ad helved til. Men hellere larm end at ende i en grøft en nat fordi Brian i modkørende retning har ulovlige pære som blænder mere end det lange lys på en normal bil smiley

Hvem er den sidste kommentar pointet på?? Hvis den da er det? smiley

• #19   10. jun 2014 Normale billige lovlige pære.. smiley Ellers vil ens sammenligning være fucked..

Fordi det gælder sådan med alt.. Jo mere blå farven er desto mindre lys får man.. også med xenon og også med led hvis det skulle være det..

Ende i grøften.. Vel lidt en overdrivelse.. Men kan vel ske hvis man er MEGET uheldig.. Men lovlige pære kan også blænde, når de bliver sat i forkert.. Der er jo så meget der kan faile.. Men ja lorte brian xenon er bare crap smiley

Den sidste kommentar er bare fordi jeg ved folk her inde gør sådan crap.. smiley Synes klart det er den værste.. Skal man have mere power ud af bilen skal man også tænkte på bremser og dæk osv.. Men gør de færreste.. og så forstår folk ikk hvorfor de kører galt når det er.. Men okay nogle kan bare ikk håndtere kraftige biler.. smiley

Dog er der så meget der kan være fail ved en bil.. Så om man har lidt mindre lys fordi man vil have blåligt lys er nok ikk det helt store.. Og som jeg skriver forskellen på billige pære som hvad 60% af folk bruger til sådan et sæt lovlige xenon look er ikke det vilde..

Derudover går du så meget op i lys er du vel typen der skifter lygter 1 gang hvert 4 år eller oftere alt efter hvor nederns lygterne på slæden er smiley
    Min Boras lygters glas fucker ihvertfald hurtigt.. men det er også en VAG så nok derfor.. smiley Og dårlige glas = lidt lys lige meget hvad du har i smiley

Ved også at nogle bilers lygter er designet dårligt så man stort set ingen lys har.. Fx nogle skoda'er har Bi-halogen lygter.. En enkelt pære til både fjern og nærlys.. Det er for lidt.. Skal de så også forbydes? smiley

Man kan have xenon look i nærlys og high power pære i fjernlys hvis man har problemer med lys udbyttet.. smiley

• #20   11. jun 2014 Vil med glæde give dig ret i noget af det smiley

Men, at kalde Nightbreaker for high power halogen pære er nok lige at presse citronen alligevel. smiley De lyser med samme watt styrke som de blå lovlige pære gør. Og de lyser med samme watt styrke som de dårlige normale halogen pære, som du kalder OEM pære smiley

Havde jeg sammenlignet med 100w bilpære fra Biltema, så kunne du kalde det High power og en dårlig sammenligning, fordi så er der egentligt forskel på hvor meget pæren trækker og yder i den forstand. smiley

Dertil, så er det rigtigt, jo mere blå farven bliver, jo dårligere er lyset. 10.000k xenon pære lyser langt dårligere, end var de kun 5.000 smiley
    Har så heller aldrig set nogle godkendte pære der er over 6000K, men jeg har nok heller ikke ledt på det groveste efter dem smiley

Men en ting er sikkert, jeg vil ikke tage solbriller på for at kører om natten fordi Brian har ulovligt xenon monteret smiley

• #21   11. jun 2014 Det er high power indenfor lovlige rammer..
    Det er pære med reduceret levetid for at have det maksimale output muligt..
    Produceret efter et helt andet foremål kontra en xenon look eller en longlife fx.. smiley

100W pære er en helt anden kategori.. smiley

Synes det kun er en fair sammenligning hvis meget få faktore ændre sig..
    Fx SKAL alle de omtalte pære være lovlige osv osv.. smiley

Håber du sådan kan se hvad jeg mente med at jeg ikk brød mig om din sammenligning.. smiley 2 forskellige produktyper der er for langt fra hinanden på lysudbytte delen..
    Lidt alla en Ferrari og en up når det gælder topfart fx.. smiley begge er jo biler men lavet med helt andre tanker bag.. smiley

• #22   11. jun 2014 Jojo, nu siger du reduceret levetid. smiley Jeg har snart været igennem 10 sæt Night breakere på en 3 års tid, og jeg har aldrig oplevet at de er sprunget smiley

Dem jeg monterede for et år siden i fjernlyset på min Subaru er heller ikke sprunget endnu, men det kan da godt være jeg kun har heldig. smiley

Dog syntes jeg at det er op til hver enkel at afgøre om de vil bruge sammenligningen til noget. Hvis 2. typer pære, eller flere for dens sags skyld alle bruger 55w og er lovlige, så kan de sammenlignes da de ikke er kraftigere i styrken. smiley

At sammenligne en Ferrari og en Up vil jo være som at sammenligne 55w pære og 100w pære. Gearingen og hestene er noget anerledes på Ferrarien der derfor kan kører hurtigere end bette Up. smiley

• #23   11. jun 2014 det handler ikk om watt.. Du kan opnå stort set 2x så meget lys output med samme mængde watt hvis du ved hvad du laver..

Og jo high power pære har reduceret levetid..
    Du har været igennem 10 sæt night breakere på 3 år? forklar smiley fordi det lyder sku voldsomt..

Du kører sku ikk konstant med fjernlys så nok derfor de ikk er sprunget.. smiley

Og nej.. Begge er lovlige biler.. ene er bare lavet til øko kørsel og den anden lavet til fart... Samme du er ude i med pærene..

Men lige meget orker sku ikk det her mere.. smiley Min sammenligningsmetode er nok en ingeniør ting.. Vel derfor du ikk kan følge den.. smiley

• #24   11. jun 2014 Jo, der var 3 fjernlygter, 2. tågelygter, 2. normale forlygter i snuden på min gamle bil, så var der 4 arbejdslygter bagpå, på et tidspunkt. Det er alene 11 lygter i alt.

Så har jeg 2. sæt på min Impreza (4. lygter).

Dertil er der blevet skiftet pærer løst på arbejdets maskiner smiley

Nej, jeg kører ikke med konstant fjernlys på. Der bliver dog blinket mere end jævnligt med dem, hvilket også burde forkorte deres levetid smiley

Min pointe er bare, jeg bruger nok det lys som alle andre, og jeg har ikke oplevet en eneste springe smiley Ofte så er arbejdslygterne tændt hele natten hele høsten igennem på maskinerne, de er heller ikke sprunget smiley

Men ja, jeg tror bare vi stopper den her smiley

• Topdog
    Topdog Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Svar: 41
    #25   12. jun 2014 Kan varmt anbefale disse:

http://www.net-import.dk/shop/h7-xenon-look-1258p.html

Kommentér på:
xenon look pære

Annonce