{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bil med gæld? bytte til anden bil?
  • #1   10. jun 2014 Nej

• #2   10. jun 2014 du har naturligvis ringet til din bank og spurgt dig af, før du lavede denne tråd ?

• #3   10. jun 2014 har jeg ikke, jeg spørger folk som måske har prøvet det samme?? inden jeg griber knoglen og snakker med banken,

• #4   10. jun 2014 Nej, det kan du ikke, da det egentlig er bankens ejendom du sælger så.
    Men du kan evt. lave en aftale om at sælge bilen, og så indfri gælden med det samme bilen er solgt.

• #5   10. jun 2014 Det kan du sagtens gå i banken spørg dem om du må flytte gælden/pantebrevet over i en ny bil det er der som regel ingen problemer i.
    Jeg har gjort det nogle gange og vores bank nordea tager 2600kr for at flytte gælden.

• #6   10. jun 2014 okay det er nemlig det sælger af den anden bil spørger. så der er vel ingen problem i at flytte gælden til den bil jeg bytter? og jeg har nordania det er vist en del af nordea

• #7   10. jun 2014 På den måde infrier banken gælden i din gamle bil og sætter gælden på den nye.

• #8   10. jun 2014 ja nemlig. jeg er jo ikke ude på at fuske banken, men jeg tænker at man kan flytte gælden fra en bil til en anden? så længe det skyldte beløb flyttes over og jeg stadig betaler af på dette:)?

• #9   10. jun 2014 Nej det skulle jeg ikke mene der er men under alle omstændigheder kontakt banken inden og få den dem.til at lave et stykke papir hvor de acceptere at flytte gælden så er både du og køber sikret.

• #10   10. jun 2014 ja selvfølgelig. jeg prøver og kontakte nordania. tak for svar thomas m

• #11   10. jun 2014 Det var så lidt.
    Ved mange ser rødt så snart de ser der er gæld i en bil men sørger man for at have alle papirer iorden er det son en hver anden handel.
    P.s man skal selvfølgelig altid habe pairer iorden smiley

• #12   10. jun 2014 smiley ja nemlig.
    jeg kunne bare ikke forstå hvorfor man ikke kunne flytte gælden smiley heh

• #13   10. jun 2014 Nordania Leasing, division af Danske Bank A/S,

• #14   10. jun 2014 Det kræver selvfølgelig at den bil du bytter dig til kan godkendes af banken til at kunne bære gælden. dvs du kan ikke bytte dig til en bil af lavere værdi end det beløb du har gæld for, uden du samtidig indfrier dele af gælden i den gamle bil.

• #15   10. jun 2014 Hey vent lidt folkens.. jeg har haft et billån engang smiley der kunne jeg bytte så tosset jeg ville, og der skulle så bare laves nye papirer med den næste bil i, så længe bankdamen kunne se på nettet, at bilen havde samme, eller større værdi smiley

Det kostede så et gebyr på omkring 3000,- mener jeg, men det kan sagtens lade sig gøre smiley

• #16   10. jun 2014 jeg har en fabriksny dacia sandero 2 1.5 dci med alt i udstyr kostede 139000 kr. men hvis jeg prøver på at sælge den til en forhandler vil de kun give 80. jeg har så kig på en volvo s40 1.6 fra 2005 hvor den er sat til 75? kan det lade sig gøre så?

• #17   10. jun 2014 Det som sagt din bankdame/mand der afgører det smiley gælden i bilen er der for de kan få deres penge igen hvis du nu skulle smadre bilen smiley dvs forsikringspengene får de.. og hvis han/hun vurdere at prisen er den samme for de to biler, så er det nok et ja.. men du kan jo kigge lidt på din egen bil brugt, og se hvad de ligger til smiley

• #18   10. jun 2014 Ahh ikke helt sådan det hænger sammen.
    Det er ikke for at de kan få pengene hvis du smadre bilen det er for at hvis du ikke betaler dine afdrag så har de ret til at hente bilen og sælge den for at få de penge hjem du skylder dem.
    Om du smadre bilen er i og for sig lygegyldig og du får stadig forsikrings pengene så længe du blot betaler det der er aftalt med banken.

• #19   10. jun 2014 same/same.. kommer an på hvordan banken mener pengene skal flyttes rundt

• #20   10. jun 2014 Det ved banken bedste, men det kommer jo meget an på restgælden i din Dacia. Umiddelbart virker værdiforskellen stor på de to biler med mindre du får penge i hånden sammen med Volvoen, som du så kan bruge på at nedbringe restgælden på Daciaen. Som tidligere nævnt så skal gælden i banken svare nogenlunde med værdien af den bil de er skrevet på, netop i tilfælde af en totalskade hvor de så skal have garanti for de udlånte penge.
    Men ring til din bak og snak med dem om det, de er jo interesseret i at servicere dig som kunde bedst muligt.

Kommentér på:
bil med gæld? bytte til anden bil?

Annonce