{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan uautoriserede værksteder udlæse fejl og lign.?
  • #1   11. jun 2014 Hvorfor køre du ikke bare forbi det respektive mærke ? De fleste læser faktisk fejl ud gratis

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
    #2   11. jun 2014 Det tror jeg måske nok de kan, men tænk lige over flg.: Et uautoriseret værksted ved lidt om mange biler, et aut. værksted ved meget om din bil. smiley

• #3   11. jun 2014 Ja det kan de hvis de har noget nyt testudstyr. Vi kan i hvertfald smiley

Kasper nu har jeg været mekaniker i 15 år på mange autoriserede værksteder og jeg har ALDRIG hørt om gratis udlæsning, så det tror jeg du har misforstået.

• #4   11. jun 2014 Nyere biler regenerere meget ofte, så det er ikke sikkert det er unormalt, men brug da dit autoriserede værksted, i længden kan det vise sig måske at blive billigere.

• #5   11. jun 2014 Jeg har fået udlæst fejl på et par biler efterhånden, har aldrig måttet betale for det smiley

• #6   11. jun 2014 Hvad har den kørt af km og bruger den olie? Ikke mindst hvilken bil?

• #7   11. jun 2014 Hvordan kan man mærke når den regenerere ?

• #8   11. jun 2014 Det er en Ford C-max fra 2010. Kørt 120.000. Bruger ikke olie.

Sidste gang jeg spurgte et autoriseret værksted om at udlæse, fik jeg at vide at dette gjorde de ifm. service.

Jeg fortalte at jeg havde fået lavet service et andet sted. Så fortalte de mig at prisen var omkring de 1000 kr for udlæsning af bilens data.

Men jeg skal give 2200kr hos et uautoriseret og 4200 hos en Ford forhandler.

• #9   11. jun 2014 @7.

Det kan man når bilen hakker i et minut eller to mens man kører. Desuden har jeg fået at vide at hvis ventilatoren kører når jeg slukker bilen, har den også været igang med at generere. Og det er netop dette bilen er begyndt med.

• #10   11. jun 2014 Find et andet værksted, 1000 kr for fejlkode udlæsning er helt hul i hovedet!

• #11   11. jun 2014 mange autoriseret værksteder, som automester kan det samme som mærkeværkstederne... er selv gået fra et mærkeværksted til en automester smiley

• #13   11. jun 2014 Er helt lamslået over folks opfattelse af uautoriserede vs autoriserede. Alle respektive uautoriserede værksteder har alt i mordene tester udstyr og værktøj. Og de er som regel mere dygtige til deres håndværk end autoriserede. De fleste autoriserede mekanikere laver ikke andet end service, bremser, udstødning osv. Dag ud og dag ind. Måske har de en tekniker eller 2 ansat. Man betaler kun for mærket uden på døren & høj polerede klinker. Bare min mening.. Så ja, brug uautoriserede.. De kan nemt læse fejlkoder ud, og udbedre. Og spare dig for MANGE penge

• #14   11. jun 2014 Nu er dieselmotoren i C-max'en også standard i mange mærker, hvis det altså er 1,6'eren så mon ikke de fleste mekanikere kender den.

• #15   11. jun 2014 #11 >> Automester er ikke autoriseret, men uautoriseret.

#13 >> Så vil jeg tilgengæld tillade mig at være lamslået over din opfattelse af autoriserede værksteder, for min oplevelse er at jeg i længden har fået bedre og billigere service hos mit autoriserede værksted, end jeg oplevede på det uautoriserede værksted, specielt på nyere biler. Når bilen bliver 15 år eller mere, så vender kurven nok med prisen, men så er det også en anden måde man servicerer sin bil på.
    Til gengæld er der ikke polerede klinker osv. på mit autoriserede værksted, og timeprisen er måske lidt højere, men de løser også tingene hurtigere, og mere effektivt, fordi de kender bilen, og i de fleste tilfælde kender fejlen når de hører hvad der er galt. Det har jeg kun oplevede hos uautoriserede, hvis vedkommende selv kommer fra et mærkeværksted fra samme mærke/gruppe.
    Derudover får du ikke altid de nyeste opdateringer til din bil, ved den uautoriserede, det har de ganske simpelt ikke adgang til.

Derudover er der ikke andet end en elektronisk servicebog i mange nye biler, inklusive min egen, så det bliver lidt svært at have alle stemplerne i fremtiden, uden at bilen har fået lavet service på autoriseret værksted.

Men jeg forstår godt en højere pris på fejludlæsning, hvis man ikke er trofast kunde, men kun kommer når der er problemer, som den uautoriserede ikke kan løse. 1.000 kr lyder dog i overkanten, men igen, hvis den ikke er opdateret kan der måske være ekstra arbejder, eller hvad ved jeg.

• #16   11. jun 2014 Stop med jeres uvidenhed, jeg arbejder selv hos en automester og vi kan sagtens udfylde elektroniske servicebøger, og de steder vi blir efteruddannelse er sjovt nok samme steder de kører hold for autoriseret mekaniker, det er nok spørgsmålet at finde et kompetent værksted, vi for ihvertfald mange kunder der er super kede af mærke værkstederne

• #17   11. jun 2014 Stop jeres pyller, Bjarne fra Automester kan alt smiley

• #18   11. jun 2014 Brian D. Kan kun sige du ikke har prøvet et ordentligt uautoriseret værksted så. Og opdateringer? Hvad er det for nogle opdateringer du mener? Hvis der er en nødvendig opdatering (fejl rettelse eller optimering) så burde de udsende en skrivelse om det fra mærkets side. Det er jo ikke sådan de lige laver en opdatering som får bilen til at trække bedre eller gå længere på literen.

• #19   11. jun 2014 Kan i også opdatering?

uautoriseret værksted

• #20   11. jun 2014 Det hedder i øvrigt ikke autoriseret og uautoriseret mere, det er mærke værksteder og ikke mærke værksteder, og vi har samme data og diagrammer til rådighed, det er lovgivet at ikke mærke værkstederne skal ha samme forhold som mærke værksteder

• #21   11. jun 2014 Nej opdatering er det eneste vi ikke kan desværre

• #22   11. jun 2014 Lyder mærkeligt hvis den sku dpf sku være fyldt. De plejer at køre 200-250000 km nogle enda mere

• #23   11. jun 2014 Har ellers fået at vide at det er ret normalt at de går i stykker omkring 120.000 km.
    Nogle kører endda kortere og andre længere. Men alt i alt ca 120.000 km

• #24   11. jun 2014 Din motor kører sjældent mere end 140.000 på partikelfilter de har faktisk udskiftningsinterval på 120.000km

• #25   12. jun 2014 Det kan godt være alle værksteder skal have samme vilkår, men det er ikke det der opleves når jeg kommer til andre værksteder.
    Og hvis det virkelig var sådan, så virker det meget underligt at de autoriserede værksteder for de pågældende mærker stadig bruger vanvittig mange penge på udstyr.

Men jeg vil da gerne have alle de relevante opdateringer til min bil, selvom de ikke sender det ud til alle værksteder, om de burde eller ej, er vel lige meget, når de uautoriserede værksteder ikke kan opdatere alligevel?

Men fred være med det, som jeg ser det var spørgsmålet hvorfor et autoriseret værksted tillader sig at tage mange penge for noget som trofaste kunder ikke betaler for, og det forstår jeg godt, af netop den årsag at det ikke er trofaste kunder.

• #26   12. jun 2014 Nej Brian det var slet ikke spørgsmålet. Du har tydeligvis ingen ide hvad du snakket om. Hold det til et forum der ligger inden for dine kompetencer

• #27   12. jun 2014 Har haft mercedeser Peugeot er og BMW er der har kørt 200000km. Men undersøg hvad det koster at rense og hvad der koster at få et nyt. For kan anbefale et super sted at få det renset

• #28   12. jun 2014 #26 >> Læs lige trådstarters svar #8:

"Jeg fortalte at jeg havde fået lavet service et andet sted. Så fortalte de mig at prisen var omkring de 1000 kr for udlæsning af bilens data." <-- det var det jeg svarede på.

• #31   14. jun 2014 Theis L K M: Nu kan jeg kun snakke VAG, men automester og lign. kommer i hvert fald ikke på vores kurser. I har helt sikkert ikke samme diagrammer, data og udstyr. Dermed ikke sagt der ikke er gode/dårlige automester og gode/dårlige mærkeværksteder. Men man kan tit se når det ikke er mærkeværksteder, der har skruet på bilen. Knækket stik, uorg. 8.8 bolte, selvskærene skruer m.m.

• #32   14. jun 2014 RC.
    de org vw værksteder har aldrig oplevet nogle fejl hvis du spørger dem smiley

• #33   15. jun 2014 407 2,0 HDI dec 2004
    Skrevet d. 20-07-11 09:28

Da jeg skulle ud med bilen, ville jeg se om den kunne hakke i motoren igen, men det var ikke muligt, den kørte godt som den plejer.

Så ville Peugeot ikke gøre noget, når der ikke var noget og når det ikke stod i Displayet, så var det bare spild af tid.
    De mente at den havde regenereret, det er aldrig sket før på 143.000km, men jo ældre filteret var så skulle det renses oftere.
    Næste gang det skete skulle jeg give motoren mere gas og køre i et lavere gear, for at rense filteret

15.06.2014
    Jeg har nu fået skiftet Filteret, men den kan stadig finde på at hakke i motoren, selvom jeg bruger Bell ad, så jeg føler med dig.

Jeg har kun benyttet Peugeot værksted i 10 år

• #34   15. jun 2014 Ole e.
    blænd egr ventilen af , din kører med en siemens hvis det er en 2004 ,den vil jo altid hakke lidt når den regenerer for ca hver 500-600km
    ps er desværre selv en automester;-)

Kommentér på:
Kan uautoriserede værksteder udlæse fejl og lign.?

Annonce