5.124 visninger
|
Oprettet:
Kan uautoriserede værksteder udlæse fejl og lign.? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg skal have bilen til service.
Kan f.eks "auto mesteren" udlæse data fra bilen.?
Jeg vil nemlig gerne vide om partikelfilteret er ved at være fyldt, da jeg syntes bilen regenerere ofte.
mvh
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.230
jan 2008
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 392
Kasper nu har jeg været mekaniker i 15 år på mange autoriserede værksteder og jeg har ALDRIG hørt om gratis udlæsning, så det tror jeg du har misforstået.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.155
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
aug 2007
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 190 Svar: 878
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 60 Biler: 3 Emner: 199 Svar: 676
Sidste gang jeg spurgte et autoriseret værksted om at udlæse, fik jeg at vide at dette gjorde de ifm. service.
Jeg fortalte at jeg havde fået lavet service et andet sted. Så fortalte de mig at prisen var omkring de 1000 kr for udlæsning af bilens data.
Men jeg skal give 2200kr hos et uautoriseret og 4200 hos en Ford forhandler.
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 60 Biler: 3 Emner: 199 Svar: 676
Det kan man når bilen hakker i et minut eller to mens man kører. Desuden har jeg fået at vide at hvis ventilatoren kører når jeg slukker bilen, har den også været igang med at generere. Og det er netop dette bilen er begyndt med.
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.794
apr 2003
Følger: 85 Følgere: 82 Biler: 7 Svar: 1.380
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 532
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 231
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
#13 >> Så vil jeg tilgengæld tillade mig at være lamslået over din opfattelse af autoriserede værksteder, for min oplevelse er at jeg i længden har fået bedre og billigere service hos mit autoriserede værksted, end jeg oplevede på det uautoriserede værksted, specielt på nyere biler. Når bilen bliver 15 år eller mere, så vender kurven nok med prisen, men så er det også en anden måde man servicerer sin bil på.
Til gengæld er der ikke polerede klinker osv. på mit autoriserede værksted, og timeprisen er måske lidt højere, men de løser også tingene hurtigere, og mere effektivt, fordi de kender bilen, og i de fleste tilfælde kender fejlen når de hører hvad der er galt. Det har jeg kun oplevede hos uautoriserede, hvis vedkommende selv kommer fra et mærkeværksted fra samme mærke/gruppe.
Derudover får du ikke altid de nyeste opdateringer til din bil, ved den uautoriserede, det har de ganske simpelt ikke adgang til.
Derudover er der ikke andet end en elektronisk servicebog i mange nye biler, inklusive min egen, så det bliver lidt svært at have alle stemplerne i fremtiden, uden at bilen har fået lavet service på autoriseret værksted.
Men jeg forstår godt en højere pris på fejludlæsning, hvis man ikke er trofast kunde, men kun kommer når der er problemer, som den uautoriserede ikke kan løse. 1.000 kr lyder dog i overkanten, men igen, hvis den ikke er opdateret kan der måske være ekstra arbejder, eller hvad ved jeg.
feb 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 37 Svar: 645
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.794
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 532
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 778
uautoriseret værksted
feb 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 37 Svar: 645
feb 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 37 Svar: 645
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 60 Biler: 3 Emner: 199 Svar: 676
Nogle kører endda kortere og andre længere. Men alt i alt ca 120.000 km
maj 2008
Følger: 57 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 96 Svar: 933
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Og hvis det virkelig var sådan, så virker det meget underligt at de autoriserede værksteder for de pågældende mærker stadig bruger vanvittig mange penge på udstyr.
Men jeg vil da gerne have alle de relevante opdateringer til min bil, selvom de ikke sender det ud til alle værksteder, om de burde eller ej, er vel lige meget, når de uautoriserede værksteder ikke kan opdatere alligevel?
Men fred være med det, som jeg ser det var spørgsmålet hvorfor et autoriseret værksted tillader sig at tage mange penge for noget som trofaste kunder ikke betaler for, og det forstår jeg godt, af netop den årsag at det ikke er trofaste kunder.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 392
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
"Jeg fortalte at jeg havde fået lavet service et andet sted. Så fortalte de mig at prisen var omkring de 1000 kr for udlæsning af bilens data." <-- det var det jeg svarede på.
aug 2002
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 877
apr 2003
Følger: 85 Følgere: 82 Biler: 7 Svar: 1.380
de org vw værksteder har aldrig oplevet nogle fejl hvis du spørger dem
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 640
Skrevet d. 20-07-11 09:28
Da jeg skulle ud med bilen, ville jeg se om den kunne hakke i motoren igen, men det var ikke muligt, den kørte godt som den plejer.
Så ville Peugeot ikke gøre noget, når der ikke var noget og når det ikke stod i Displayet, så var det bare spild af tid.
De mente at den havde regenereret, det er aldrig sket før på 143.000km, men jo ældre filteret var så skulle det renses oftere.
Næste gang det skete skulle jeg give motoren mere gas og køre i et lavere gear, for at rense filteret
15.06.2014
Jeg har nu fået skiftet Filteret, men den kan stadig finde på at hakke i motoren, selvom jeg bruger Bell ad, så jeg føler med dig.
Jeg har kun benyttet Peugeot værksted i 10 år
apr 2003
Følger: 85 Følgere: 82 Biler: 7 Svar: 1.380
blænd egr ventilen af , din kører med en siemens hvis det er en 2004 ,den vil jo altid hakke lidt når den regenerer for ca hver 500-600km
ps er desværre selv en automester;-)
Kan uautoriserede værksteder udlæse fejl og lign.?