{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.413 visninger | Oprettet:

Første gangs service og garanti? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et spørgsmål, min fætter har købt en Suzuki og den har lige rundet 15000km og det er så tid til det første service men må han endelig godt selv skifte olie og olie filter og div? Han tænker garanti der nu er på bilen og den så ryger? Eller han virkelig skal på værksted med den..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første gangs service og garanti?
  • #2   17. jun 2014 For at garantien på det hele skal kan overholdes, SKAL den på autoriseret værksted - specielt med det rustgaranti der er, der er det vigtigt den overholder de tjek, i tilfælde af der skulle komme noget

  • #3   17. jun 2014 Okay tak smiley meget godt lige at vide. Var ikke helt sikker

  • #4   18. jun 2014 Ja han må endelig overholde det. Det er altså rart at kunne køre bilen afsted hvis den skulle begynde og ruste. Har en fabia som godt kunne bruge en ny bagklap men kan jeg ikke få dækket pga manglende stempler i rustgarantien smiley pga den 1. Ejer før mig har sløset smiley det gavner ihvertfald i sidste ende

  • #5   18. jun 2014 Loven er altså skruet sådan sammen, at det absolut ikke behøver at blive gjort på autoriseret værksted. Et hvilken som helst værksted kan stemple bogen og udføre service så garantien stadigvæk vil dække.

  • #6   18. jun 2014 Men man kan ikke lave det selv, med mindre man har et firma, så man kan stemple i bogen. Mht. rustgaranti, så SKAL bilen tjekkes på et autoriseret værksted, til gengæld SKAL de gøre det gratis smiley

    Man kan sagtens bruge et frit værksted, men så kan man komme ud for, at producenten ikke vil give kulance efter garantiens udløb. Hvis man bruger autoriseret værksted, så er der stor sandsynlighed for, at bilproducenten vil hjælpe økonomisk, hvis der kommer en dyr reparation efter garantiens udløb.


  • #7   18. jun 2014 Stor og stor sandsynlighed er vist så meget sagt, det er nok nemmere at få kulance men stor sandsynlighed er nok ikke rigtigt

Kommentér på:
Første gangs service og garanti?

Annonce