{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.366 visninger | Oprettet:

hans N
hans N
Tilmeldt:
19. jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Ankerplader ? {{forumTopicSubject}}

de bagerste ankerplader er der ikke mere, og bilen skal synes
hvor er de billigst og er det nemt at montere ? smiley

Min abs lampe lyser, men ikke hver gang jeg starter bilen, kun nogle gange.
kan det bare være en føler så ?

Eventuelt nogle råd til hvordan man kommer bedst igennem syn, med en Golf 3 VR6 fra 90'erne

den har ingen betydningsfuld rust.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ankerplader ?
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   19. jun 2014 Du kommer lettest og nemmest igennem syn, ved at have en bil som er i lovlig stand smiley

    Og ankerplader er ganske lette at skifte på en golf, især hvis man har lidt teknisk snilde smiley


  • #2   19. jun 2014 Kan ikke siges meget bedre en Chrsitiansen smiley

  • hans N
    hans N Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   19. jun 2014 Bilen er i lovlig stand, men jeg er bare ikke sikker på om de finder en masse som skal laves ?

    Skal man bare køre den til syn og så lade dem finde alle fejl, også få dem lavet ?
    og køre til syn igen ?

    eller skal man starte med at lave det som man tror skal laves og køre den til syn og håbe på at der ikke er mere ?


  • #4   19. jun 2014 Start med at sætte ankerpladerne på og find ud af hvor fejlen til abs er.

  • #5   19. jun 2014 Ankerpladerne kan måske gå igennem.

    Men fejl på ABS er nogo.

    Kør til syn eller kør til mekanikeren, der er sikkert andre ting.


  • hans N
    hans N Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   19. jun 2014 angående abs lampe som lyser fra den ene dag til den anden hvor den ikke lyser,
    kan man måle abs-følere? hvor sider de, er det let at komme ind til dem ? smiley


  • #7   19. jun 2014 Manglende Stænkskærme = Omsyn det samme med ABS lampen

    Og nej din bil er ikke i lovlig stand hvis disse fejl er tilstede


  • hans N
    hans N Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   19. jun 2014 ja men udover det som jeg har nævnt er den i lovlig stand.
    så jeg skal skifte ankerpladerne bag på

    også skal jeg finde ud af hvad der er galt med mit ABS
    jeg håber det bare er en føler som skal skiftes, er det noget man kan måle sig frem til ??? smiley


  • #9   19. jun 2014 Sæt en tester på. Den bør fortælle hvilken fejl du har på dit ABS system.

    Ankerplader kan evt findes på ebay.de Søg på ankerblech golf 3


  • #10   19. jun 2014 I min verden er det fjollet at køre til syn med en bil man dybest set ikke aner hvordan den har det. Få dog tjekket rust,styrtøj,bremser,lys og dæk inden syn, det er da spild at blive kaseret på ting som skal være i orden.

  • hans N
    hans N Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #11   19. jun 2014 svend ove, så det du siger er at jeg bare skal køre den til en mekaniker og få dem til at tjekke hvad og hvor meget der skal laves inden syn.

    få det lavet og køre til syn.

    det render vel op i det samme hvis jeg skal have en makinker til at tjekke hvor meget der skal laves, eller om jeg skal til omsyn ??


  • #12   19. jun 2014 Kør den til syn som den er, så har du en måned til at udbedre de fejl, de finder. Det koster kun et par hundrede ekstra i omsyn, men så er du sikker på, at du ikke kommer til at bruge penge på noget, som slet ikke behøver at blive fikset.

  • #13   19. jun 2014 Ja det er lidt følsomt. Nu tjekker jeg altid selv min biler, men kan godt se hvis man skal betale sig ud af det. Synsmanden kunne jo også blive noget negativ,hvis man stiller med noget som helt klart skulle være lavet, det fremmer ikke et godt forhold til denne næringsdrivende.
    En lille tanke/undren. Hvad er det for en mekaniker i bruger, vedkommende laver vel ikke noget som ikke er nødvendigt, måske tid til at finde en der er ærlig.


  • #14   19. jun 2014 Kør den til syn, der er ingen synsfolk der bliver sure over det mere, det er jo en forretning og Omsyn = omsætning

    Og så er det tit den billigste løsning


  • #15   19. jun 2014 Svend ove

    Skal manden bruge en masse tid på at gætte hvad der skal laves på hans bil, istedet for at køre den til nærmeste synshal og på 10 min få at vide PRÆCIS hvad der skal laves, kun fordi at synsmanden bliver tilsyneladende "negativ" over at tjene ekstra penge på omsyn?? Det må være en joke det her...


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #16   19. jun 2014 438HK Biturbo Galant
    Ja den med syn kan bruges, medmindre der er for mange fejl, så kan bilen få kørselsforbud, og skal igennem et normalt syn igen..
    Det har vi lige haft ind, 8 fejl var hvad synsmanden gad finde, og så dumpede den..
    Der var stadig store tydelige fejl som ikke var nået på listen.. Pga en flækket forrude fra side til side smiley


  • #17   19. jun 2014 Christiansen
    Dvs. du mener, at det slet ikke kan bruges til noget? At få de fejl, som skal udbedres, skrevet på et stykke papir? Så han ved, hvad der skal laves på bilen? Fordi der er for mange fejl??
    Og hvorfor kan det ikke bruges, hvis jeg må spørge?


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #18   19. jun 2014 Havde han taget på et værksted, så ville han have fået en mere komplet liste for mindre penge end et syn koster smiley
    Der findes stadig en del værkstedet, som har en timepris som er lavere end et syn, samt nogen som ikke tager andet for det, end en mundligt aftale om at bilen så bliver lavet hos dem, hvis den skal laves..
    En mekaniker ville også finde ALLE fejlene.. Synsmanden stopper når han har de 8-10 punkter, da han ikke har mere plads i papiret, og ved at den alligevel skal igennem syn igen


  • #19   19. jun 2014 Har du et link til et værksted, som har timeløn på under 200 kroner?
    Har du et link til et værksted, som tjekker din bil og finder ALLE fejl gratis, hvis du bare lover dem at komme tilbage og få lavet bilen hos dem i tilfælde at bilen skal synes?


  • #20   19. jun 2014 ...og du mener stadig ikke, at selv de "8-10 punkter" på et stykke papir fra en synsmand ikke kan bruges til noget?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #21   19. jun 2014 Vi har gratis synstjek..

    Vi hører til under mekonomen, ved ikke om det er specielt for os, eller om det er hele kæden som kører på den måde..


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #22   19. jun 2014 Jow 8-10 punkter kan da sagtens bruges.. Men når der stadig ligger åbenlyse fejl på bilen, som ikke er skrevet ind, så skal bilen stadig tjekkes helt igennem, for at finde ud af hvad der ellers ikke er blevet opdaget.

  • #23   19. jun 2014 Dvs, at jeg kan dukke op på jeres værksted og få alle bilens fejl at vide og bare smutte igen, uden at skulle have én krone op ad lommen? Og er der for mange fejl, beslutte for at skrotte bilen, uden at I skal have betaling for jeres arbejde overhovedet på noget tidspunkt?

  • #24   19. jun 2014 Der ligger et værksted 500m fra mig, de har også gratis synstjek, uden forpligtigelse til at det skal laves hos dem. Normalt for folk det dog lavet der, dog er der også en del der ikke gør.

  • #25   19. jun 2014 Har du et link til værkstedet?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #26   19. jun 2014 Galant, ja det er sket en gang eller 2.. Men der er nogen som er glade for deres biler, og ofre 3gange så meget som de egenligt er værd smiley

  • #27   19. jun 2014 Det er set ret tit at mekanikerene alligevel ikke har fundet det som skulle findes. og så står kunden med en bil der alligevel skal til omsyn

    Man kan jo lige starte med at lave alt lyset så de ikke skal fylde de første 5 fejl
    Og nej synsmanden må ikke bare sige der er 8 fejl prøv igen der skal være grundlag for at det


  • #28   20. jun 2014 Vi ser da noget forskelligt på det. Jeg ved ikke hvor det med gætteriet kom fra , find en mekaniker der ved hvad det drejer sig om.

  • #29   26. jun 2014 Kører altid direkte til syn, selvom jeg ved der er en pære der skal skiftes, de 250kr et om syn koster hvert 2. år betyder intet i mit samlede bilbudget..

    Og jeg kan godt finde ud af at tjekke hvad bilen fejler, men det andet er bare meget nemmere..


Kommentér på:
Ankerplader ?

Annonce