{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.799 visninger | Oprettet:

Per h
Per h
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 140

Volvo v70 erfaringer søges! {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Jeg har længe ønsket mig en Volvo v70, men har aldrigt haft en Volvo og kender heller ikke nogen som har, dog har jeg altid hørt godt om dem. Mit budget tillader mig at købe en model omkring 2000,2001,2002 deromkring. Dertil har jeg kigget på 2.0 og 2.4 (140) modellen på benzin - da jeg har hørt godt om den?

Jeg er på jagt efter erfaringer, gode som dårlige.
Er de dyre at få lavet?
Hvad skal man være særligt opmærksom på omkring den model (Fejl, typiske skader osv).
Hvor langt kan sådan en bil køre før den er ved at være død (for mange har kørt 300.000-400.000 i den årgang).
Hvordan er komforten?
Hvornår er det bedst at købe den? (hvornår begynder skaderne og fejlene at komme).
Kom med alt i ved! Jeg tager glædeligt imod! TAK!

Til sammenligning har jeg en Skoda Fabia combi nu - så ved i hvad jeg er vandt til..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Volvo v70 erfaringer søges!
  • #1   21. jun 2014 For at starte et sted kan jeg sige du ikke skal være bange for kilometertallet. 2.0 er en meget lille motor i sådan en vogn, vil derfor anbefale et nummer større. Ikke fordi der er noget i vejen med 2.0.
    Har selv en 850er med 500.000 på klokken, og kan bare sige at det kører

• #2   21. jun 2014 jeg syntes den kører rigtigt godt hvis den er velholdt, og du får da ihvertfald mindst dobbelt så lækker komfort smiley

• #3   21. jun 2014 utroligt dejlige biler at køre i.
    skriv dig lige bag øret at den ofte skal et smut ind forbi Statoil eller Shell og have saft på.

• #4   21. jun 2014 Nu er spørgsmålet ikke, om Volvo'en over dig. Men om du overlever, Volvo'en... smiley

• Per h
    Per h Tilmeldt:
    jun 2008

#5   21. jun 2014 Tak for de gode svar indtil videre! smiley
    Har i andre detaljer udover at det er en god bil som sluger godt med benzin ? smiley
    Henning - din forstod jeg ikke helt.

• #6   21. jun 2014 Nem bil at rep. meget sidder nemt tilgængelig

• #7   21. jun 2014 #5, jeg går ud fra at #4 mener at det er ikke et spørgsmål om hvor vidt volvoen holder din tid som billist ud, men om du kradser af før bilen smiley

• #8   22. jun 2014 ha ha ja det giv vist lidt for hurtig med at skrive... Der skulle have stået: "Nu er spørgsmålet ikke, om Volvo'en overlever dig. Men om du overlever, Volvo'en... smiley

De har general ry, for at holder MEGET længe.

• #9   22. jun 2014 Jeg har haft min v70 2.4 140hk fra 02 i snart 5 år... Kan kun sige fantastisk vogn... Jeg har kun skiftet alm slid dele motoren har gået 228000km den spinner stadig som var den ny... Snakket med min syns mand inden jeg købte den,han sagde de kun oplever slid i ophæng og styrt tøj foran, da det er det eneste svage led på den model ellers var der ingen problemer alt i alt en super lækker vogn.... Bruger lidt benzin men det er også en svensk kampvogn smiley

• #10   22. jun 2014 Du skal op i 2.4 fra 2000 og op syntes klart den model er mere lux end den gl v70 ..mange mener at den 140 er for sløv til den store bil... Da bilen ik ligsom indbyder til ræs så syntes jeg den den køre ganske godt

• Per h
    Per h Tilmeldt:
    jun 2008

#11   23. jun 2014 Brian.
    Jeg synes også den efter 2000 er væsenligt pænere at se på ude som inde.
    Så det går jeg efter - tænker at 2.4 er rigeligt da jeg i forvejen kører morfar kørsel, den skal ikke accellere hurtigt for mit vedkommende.. hellere være "mere" økonomisk end endnu større motorer.
    Hvilke "almindelige sliddele" har du fået skiftet og hvor ligger priserne på disse dele??
    De fleste har kørt et stykke over 300.000, kan de det uden problemer eller?

• Per h
    Per h Tilmeldt:
    jun 2008

#12   27. jun 2014 Hvad taler i øvrigt for diesel og benzin?
    Diesel kører jo nærmest det dobbelte af benzinmodellerne, men er de så også dyrere at vedligeholde - som alle andre dieselbiler?

• #13   21. jan 2018 Hej!
    Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man lufter servopumpen ud?

Kommentér på:
Volvo v70 erfaringer søges!

Annonce