{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.282 visninger | Oprettet:

Gavin
Gavin
Tilmeldt:
3. apr 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Højre dæk mister konstant luft. Tandstang ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Først og fremmest vil jeg sige, at jeg ikke har ret meget mekanisk forstand på biler.

Jeg har en BMW E90 fra 2006.
Jeg fik skiftet tandstang, da den var gået i stykker, derfor var det en ret dyr omgang.
Efter jeg fik den skiftet fik jeg samtidig sporet mine dæk osv, men siden har højre fordæk konstant mistet luft. Dæktrykket skal være på 2.00 bar foran, men 2 dage efter kom den altid ned på 1.20 så jeg skulle komme luft i igen.

Derfor investerede jeg i nogle nye Continental dæk og fik dem monteret i fredags.
Idag da jeg var ude at køre, bemærkede jeg at bilen trak mod højre, efterfølgende tjekkede dæktrykket på alle dæk og igen var det galt med dækket forrest til højre. Dæktrykket var på 1.30 og igen skulle jeg trykke luft i dækket.

Nu er min mistanke om det værksted som har monteret den nye tandstang overhovedet har gjort det ordentligt? Om det kan have noget med den nye tandstang at gøre?

Fordi først og fremmest når jeg starter bilen, kommer der hvispende lyde fra dækkene (lyder som nogle fugle synger). Også har jeg bemærket at når bilen holder stiler og motoren er igang, ;;;; kan jeg kun dreje rettet cirka 1½ omgang mod den ene side, mens jeg kan dreje rettet cirka 3 omgange modsat side.

Jeg bemærker det også når jeg skal bakke ud, så kan rettet heller ikke dreje 100% til den ene side.
Desuden synes jeg heller ikke at bilen retter 100% op, når jeg har drejet i fart.

Håber nogen har forstand og måske fortælle hvad det skyldes.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højre dæk mister konstant luft. Tandstang ?
Kommentér på:
Højre dæk mister konstant luft. Tandstang ?

Annonce